  • Data: 2013-02-14 09:39:01
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    Od: Olgierd <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 lutego 2013 23:27:10 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Za prowadzenie czyli za paserstwo.
    > A dokładnie pośredniczenie i zarabianie na handlu nielegalnymi
    > plikami. Specjalnie nie wycinałem tego co sam napisałeś w pierwszym
    > poście.

    Jasne, a jeśli sprzedam kradziony telefon na Allegro, to Allegro też beknie za owo
    paserstwo? ;-)

    Zasady odpowiedzialności przy tego rodzaju działalności reguluje art. 14-15 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    W dużym skrócie reguły gry wyglądają tak:

    - usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane pochodzące od
    usługobiorców, jeśli nie wie o ich bezprawności, a uzyskawszy wiedzę -- uniemożliwił
    dostęp do tych danych,
    - uzyskać wiedzę powinien albo na podstawie informacji (art. 14 ust. 1 UoŚUDE), albo
    moderacji,
    - przy czym moderacja nie jest obowiązkowa (nie ma takiego wymogu),
    - ale jeśli usługodawca moderuje dane, to *musi wiedzieć* (nie może powiedzieć
    "wprawdzie moderuję, ale nie zauważyłem tego").

    Oczywiście nie oznacza to, że z założenia można powiedzieć "ja nic nie wiem" -- wymóg
    zakazu dostarczania bezprawnych danych wynika z tej samej ustawy.

    --
    Olgierd
    niedrogie porady prawne przez internet http://legeartis.org.pl