    From: "Pawel" <p...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odpowiedzialnosc posrednictwa
    Date: Wed, 2 Jan 2002 19:31:58 +0100

    Witam

    Posrednik odpowiada za niedochowanie nalezytej starannosci przy wykonywaniu
    swojego zawodu. Zanim zaczniesz korzystac z jego uslug sprawdz czy jest
    ubezpieczony od odpowiedzialnosci cywilnej (kazdy posrednik powinien byc)
    ulatwi ci to ewentualne dochodzenie twoich roszczen.
    Tak na marginesie nie jest od 1.01.2002 roku posrednikiem osoba, która nie
    posiada panstwowej licencji. Jezeli taka osoba wykonuje czynnosci
    posrednictwa podlega karze grzywny do 50.000 zl.
    Jezeli z powodu zaniedbania posrednika poniesiesz szkode (najczestszy
    przypadek to zakup nieruchomosci od osoby nieuprawnionej) mozesz dochodzic
    odszkodowania na drodze sadowej.

    Pozdrawiam
    Pawel Puch
    prawnik