    From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Date: Sat, 20 Dec 2014 19:47:49 +0100

    > ---
    > Jak by ją wywiało ? Wiesz jak szeroko trzeba otworzyć okno i/lub jak długo
    > musi być otwarte by wymienić całe powietrze ?

    1. Obecne pszepisy gadają (jakieś rozporządzenie ministra o wszystkim co ma
    być w budynku mieszkalnym i dookoła niego), że mieszkanie musi mieć
    możliwośc wietszenia pszez pszeciąg, co oznacza, że musi być albo narożne,
    albo mieć okna na 2 pszeciwne strony. Wtedy łatwo wywiewa cokolwiek.

    2. Jeśli temperatura powietsza w mieszkaniu rośnie, to jest ono mniej
    zawilgocone, ponieważ w 1m sześciennym powietsza o wyższej temperaturce
    mieści się więcej wody (bez skraplania). Gdy temperaturę obniżysz, np, o 1
    st, woda zaczyna się skraplać. Gdy ciepłe powietsze wywywieje, wywieje i
    wodę w nim zgromadzoną, i ta woda skropli się dopiero na zewnątsz, gdy
    obniży sie temperatura do temperatury zewnętsznej.

> [...]
    > jest
    > gżane pszez boczne, czyli
    > by lokator ze środka zapłacił za gżanie pszez ścianę.
    > Założnie było uczciwe, ale nierealizowalne. Bo dogżanie pszez ścianę
    > (suft,
    > podłogę) jest tylko oceniane wspułczynnikiem, a nie jakimkolwiek pszyżądem
    > pomiarowym, dlatego jest niesprawiedliwe i nieskuteczne.

    > Miernik na kaloryferku nie ma więc realnego związku z ciepłem pobranym.
    > ---
    > A z czym ? To jest właśnie miernik szacujący ciepło pobrane z grzejnika.

    Miernik na kaloryferku nie szacuje ciepła pobranego z ciepłowni, na ogżanie
    tego mieszkania, pokoju.

    > Nie szacuje ciepła z grzejnika sąsiada bo sąsiad dla siebie grzeje a nie
    > dla Ciebie, jakby nie chciał to by sobie zakręcił.

    Moje doświadczenie dowodzi, że temperatura w mieszkaniu ma większy związek z
    ciepłem pobranym z kaloryfera sąsiada z dołu, niż z ciepłem pobranym z
    kaloryfera na tym samym poziomie. Wynika to z podstawego prawa fizyki
    (ciepłe powietsze porusza się do gury).
    Sąsiad kradnie ciepło. NIby dlaczego ja mam płacić za ciepło sąsiada?

    >Tak samo nie uwzględnia grzania przez twój komp.

    Uwzglednia. Podzielniki mi znane liczą teoretycznie ciepło wypływające z
    kaloryfera, jak i pobrane z zewnątsz pszez kaloryfer, wyświetlacz pokazuje
    wartości oznaczone odpowiednimi symbolami, jednak doświadczenia wykonywane
    pszeze mnie nie potwierdziły by faktycznie liczył ciepło pobrane, np. latem
    i np w niewielkiej odległości od piecyka elektrycznego w kuhni. (Testowałam
    gżanie kaloryfera termowentylatorem.)

    > Współczynniki są dla zniwelowania zewnętrznej ściany a nie tego, że sąsiad
    > chce mieć cieplej i swój kaloryfer odkręca.

    No właśnie. I to jest podłe. Bo niby dlaczego mam płacić za ciepło kradzine
    pszez sąsiada?
    A poza tym czy te wspułczynniki biorą pod uwagę wiatr, tak silny jak dziś?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)