    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Date: Fri, 19 Dec 2014 19:38:22 +0100

    Użytkownik "Stokrotka"

    > ---
    > Znaczy co konkretnie by się stało z wilgocią w mieszkaniu ? Wskoczyła do
    > kaloryferów ? Spaliła się na nich ?

    Wywiało by wilgoć. Jak by było ciepło, to by wietszenie było możliwe, bo po
    5 min wietszenia miałby ponownie 20 st po 10 min, a jak słabo gżeją, to po 5
    min wietszenia musisz czekać 2 h, co skutkuje unikaniem wietszenia i jest
    dokładnie tym samym co niedogżanie, bo 2h nie było wymaganej temperatury.
    ---
    Jak by ją wywiało ? Wiesz jak szeroko trzeba otworzyć okno i/lub jak długo
    musi być otwarte by wymienić całe powietrze ?

    > ---
    > Na temperaturę ma, ale prostemu faktowi wykorzystywania lub
    > niewykorzystywania grzejnika nie zaprzeczy.

    Dlatego rozliczenia z podzielnika ciepła zawsze brały pod uwagę
    wspułczynniki położenia mieszkania, a nawet pokoju co miało zniwelować
    nieruwności ogżewania, i pszede wszystkim fakt, że mieszkanie środkowe jest
    gżane pszez boczne, czyli
    by lokator ze środka zapłacił za gżanie pszez ścianę.
    Założnie było uczciwe, ale nierealizowalne. Bo dogżanie pszez ścianę (suft,
    podłogę) jest tylko oceniane wspułczynnikiem, a nie jakimkolwiek pszyżądem
    pomiarowym, dlatego jest niesprawiedliwe i nieskuteczne.
    Miernik na kaloryferku nie ma więc realnego związku z ciepłem pobranym.
    ---
    A z czym ? To jest właśnie miernik szacujący ciepło pobrane z grzejnika. Nie
    szacuje ciepła z grzejnika sąsiada bo sąsiad dla siebie grzeje a nie dla
    Ciebie, jakby nie chciał to by sobie zakręcił. Tak samo nie uwzględnia
    grzania przez twój komp. Współczynniki są dla zniwelowania zewnętrznej
    ściany a nie tego, że sąsiad chce mieć cieplej i swój kaloryfer odkręca.