  • 31. Data: 2006-04-26 08:27:41
    Temat: Re: odmowa podjęcia pracy
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 25 kwi o godzinie 21:54, na pl.soc.prawo, krys napisał(a):

    > Nie pracuje, bo nie ma pracy.

    Czytałeś odpowiedzi samego zainteresowanego?
    Polecam to:

    I co tam widzimy:

    Po co ma "sprzątać ulice" skoro bierze zasiłek a "dorabia sobie" na lewo?
    Dlaczego ma nie sprzątać ulic - skoro ja mu mogę za to zapłacić "poprzez
    RUP oczywiście" - a za nie posprzątane ulice ja i tak płacę podatki.

    Jak widać - on nie jest "prawdziwym bezrobotnym" - tylko wstrętnym
    obibokiem -który kradnie pieniądze (zasiłek) - i nie poinformował że
    znalazł pracę.

    --
    Herbi
    26-04-2006 10:27:38

  • 32. Data: 2006-04-26 12:16:58
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Czytałeś odpowiedzi samego zainteresowanego?

    CzytałAm.
    > Polecam to:
    >
    > I co tam widzimy:

    > Po co ma "sprzątać ulice" skoro bierze zasiłek

    Gdzie wyczytałeś, że bierze?

    > a "dorabia sobie" na
    > lewo?

    Niech dorabia, skoro coś umie, moze zalegalizuje.

    > Dlaczego ma nie sprzątać ulic - skoro ja mu mogę za to zapłacić
    > "poprzez RUP oczywiście" - a za nie posprzątane ulice ja i tak płacę
    > podatki.

    Bo do sprzątania ulic najdaja się ludzie po skończonych albo nie
    podstawówkach, a Tommy ma trochę wiecej, wiec i RUP moze ruszyć tylek i
    realizować ustawę proponując mu _odpowiednie_ zajęcie, tudzież kursy,
    doszkolenie, staż pomoc w załozeniu firmy itd.

    > Jak widać - on nie jest "prawdziwym bezrobotnym" - tylko wstrętnym
    > obibokiem -który kradnie pieniądze (zasiłek) - i nie poinformował że
    > znalazł pracę.

    Zasiłek mu się należy, bo tak jest w ustawie. A Ty masz wszystko w
    porzadku względem US, i np. oprogramowania, ze tak rzucasz sobie
    kamyczkami?

    EOT, bo co ja, Don Kichot jestem?
    Justyna

  • 33. Data: 2006-04-26 12:33:33
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

    > Od wielu już lat już _pierwsza_ nieuzasadniona odmowa powoduje utratę
    > statusu...

    Po pierwsze dwukrotna odmowa, po drugie _ bez uzadadnionej przyczyny_,
    po trzecie _ odpowiedniej_ pracy powoduje utratę statusu. Wystarczy
    uzasadnić. A potem pokopać się z koniem, znaczy, ze Starostą, na jakiej
    podstawie podważa.

    Justyna

  • 34. Data: 2006-04-27 05:19:57
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Wed, 26 Apr 2006 12:33:33 +0000, krys napisał(a):

> [...]
    > po trzecie _ odpowiedniej_ pracy powoduje utratę statusu. Wystarczy
    > uzasadnić. A potem pokopać się z koniem, znaczy, ze Starostą, na jakiej

    Może zanim zaczniesz pisać bzdury to sprawdzisz w odpowiedniej ustawie...

    No dobra, nawet Ci przytoczę odpowiedni fragment.

    4. Starosta, z zastrzeżeniem art. 75 ust. 3, pozbawia statusu bezrobotnego
    bezrobotnego, który:
    [...]

    3) oodmówił bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowied-
    niego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, wykonywania prac, o
    których mowa w art. 73a, prac interwencyjnych lub robót publicznych
    albo udzia u w szkoleniu, stażu lub przygotowaniu zawodowym w miej-
    scu pracy; pozbawienie statusu bezrobotnego następuje na okres 90
    dni;>

    Gdzie tu jest mowa o dwukrotnej odmowie?

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 35. Data: 2006-04-27 20:25:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

    > Może zanim zaczniesz pisać bzdury to sprawdzisz w odpowiedniej
    > ustawie...

    Masz rację, sprawdziłam w "odpowiedniej ustawie", ale już nie
    obowiązującej. Zainteresowanych przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Jednak definicja "odpowiedniej pracy" pozostała niezmieniona.
    "Uzasadniona przyczyna" też pozostawia pole manewru.

    Justyna

  • 36. Data: 2006-04-28 20:21:03
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

> [...]
    > Jednak definicja "odpowiedniej pracy" pozostała niezmieniona.
    > "Uzasadniona przyczyna" też pozostawia pole manewru.

    Już OK :) Obyło się bez ekscesów. Okazała się to fajna praca w Jabil.
    Już jestem po szkoleniach.

    http://www.jabil.com/

    Dziękuję i pozdrawiam ;)

  • 37. Data: 2006-04-29 01:17:19
    Od: sa <l...@i...com>

    Michał wrote:

    > [ciach] Słyszałem, że trzykrotna odmowa
    >
    > istotnie 3 odmowa prowadzi do pozbawienia statusu bezrobotnego i nie
    > jest istotne z jakich przyczyn odmawiasz,.. aczkolwiek pracownicy z urzędu
    > winni

    co to znaczy "winni"? Co to za termin prawny? "Musza", czy "moga"?

    A jezeli biurwa wysle sprzataczke do programowania w C++?