  • 1. Data: 2005-10-20 09:46:19
    Temat: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
    Od: "Jgor" <a...@p...onet.pl>

    Odebrałem przesyłkę kurierską przedmiotu zakupionego za pomocą Allegro. Kurier
    stwierdził, że przed podpisaniem odbioru nie może zezwolić na otwarcie paczki.
    Po otwarciu okazało się, że zawartość jest uszkodzona. Teraz już logiczne było
    tylko złożenie reklamacji - przesyłkę już przecież odebrałem ;-).

    Czy rzeczywiście jest tak, że zgodnie z prawem nie można sprawdzić zawartości
    przesyłki przed podpisaniem odbioru i po prostu odmówić odbioru?

    Pozdrawiam
    Jgor

  • 2. Data: 2005-10-20 09:59:25
    Temat: Re: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Jgor" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy rzeczywiście jest tak, że zgodnie z prawem nie można sprawdzić
    > zawartości
    > przesyłki przed podpisaniem odbioru i po prostu odmówić odbioru?

    Oczywiście że tak. Co zrobiłby kurier jakbyś otworzył paczkę i powiedział
    że jej nie odbierasz i żeby zabierał ją sobie... Co on by zrobił z
    niedostarczoną i otworzoną paczką? Na poczcie jest podobnie. Dopuki nie
    podpiszesz że odebrałeś to paczki nie dostaniesz. A potem możesz ją sobie
    sprawdzać do upojenia przy świadkach lub bez.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-10-20 11:29:09
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    20 Oct 2005 11:46:19 +0200, *Jgor*
    <news:5af6.0000178f.4357676a@newsgate.onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > Czy rzeczywiście jest tak, że zgodnie z prawem nie można sprawdzić zawartości
    > przesyłki przed podpisaniem odbioru i po prostu odmówić odbioru?

    Miałam już 2 przesyłki kurierskie (monitor i telefon) i zawsze mi kurier
    otworzył paczkę zanim podpisałam!

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-10-20 11:29:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kaja napisał(a):

    > Miałam już 2 przesyłki kurierskie (monitor i telefon) i zawsze mi kurier
    > otworzył paczkę zanim podpisałam!

    Sugeruje zerknac w regulamin swiadczenia uslug danej firmy kurierskiej.

    j.

  • 5. Data: 2005-10-20 11:31:04
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 20 Oct 2005 11:59:25 +0200, *gg*
    <news:dj7poi$icg$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > podpiszesz że odebrałeś to paczki nie dostaniesz. A potem możesz ją sobie
    > sprawdzać do upojenia przy świadkach lub bez.

    Co zrobiłby kurier? Odtransportowałby oczywiście tam skąd była wysyłana!

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-10-20 11:55:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Co zrobiłby kurier? Odtransportowałby oczywiście tam skąd była wysyłana!

    przyjelabys otwarta przesylke spowrotem?
    Firma kurierska nie jest strona w umowie i nie odpowieada za
    przetsepstwa(walki)
    wysylajacego. Ona wykonala swa usluge dostarczajac przesylke i na pewno nie
    ma podstaw by ja zmuszac do transportu przesylki spowrtoem (bo to sie z
    kosztami liczy).

    P.

  • 7. Data: 2005-10-20 12:03:42
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Miałam już 2 przesyłki kurierskie (monitor i telefon) i zawsze mi kurier
    > otworzył paczkę zanim podpisałam!

    Widocznie jestes tak czarujaca, ze głupiał doszczętnie ;)

  • 8. Data: 2005-10-20 12:17:21
    Od: "Jgor" <a...@p...onet.pl>

    > Sugeruje zerknac w regulamin swiadczenia uslug danej firmy kurierskiej.

    Czy z prawnego punktu widzenia jest to zatem tylko uregulowane przez wewnętrzne
    przepisy firm kurierskich?

  • 9. Data: 2005-10-20 12:34:42
    Od: a...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Jgor" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oczywiście że tak.

    Masz jakieś podstawy prawne, na których opierasz swoją pewność?

> [...]
    > podpiszesz że odebrałeś to paczki nie dostaniesz. A potem możesz ją sobie
    > sprawdzać do upojenia przy świadkach lub bez.

    Zamawiam nowy towar. Płacę sprzedawcy za całość (towar i za przesyłkę).
    Sprzedawca towar wysyła wybraną przez siebie firmą kurierską, czyli on z nią
    zawiera umowę transportu na miejsce przeznaczenia. Ja jestem z drugiej strony (w
    właściwie jestem tu "trzecią stroną";-)). Po podpisaniu odbioru (wg kuriera nie
    miałem innego wyboru) i otwarciu okazało się że towar został ewidentnie
    zniszczony przez firmę kurierską w trakcie transportu w sposób dyskwalifikujący
    towar do użytku (wyłamanie pokrywy bagażnika). Przez to, że nie mogłem sprawdzić
    tego przed podpisaniem odbioru stałem się niejako stroną dla firmy kurierskiej w
    jej rozpatrywaniu reklamacji :-( Ja teraz nie mam ani kasy, ani towaru i do tego
    nie wiem jak długo będę czekał na łaskawe rozpatrzenie reklamacji (!).
    Oczywiście można tu mieć wątpliwości, czy aby firma kurierska nie otrzymała
    takiej przesyłki od nadawcy (ja to raczej wykluczam), tylko dlaczego i tak ja
    mam być w to zamieszany?
    Naprawdę tak stanowi prawo? Może ktoś przytoczy konkretne akty prawne?

  • 10. Data: 2005-10-20 13:20:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > przesyłki od nadawcy (ja to raczej wykluczam), tylko dlaczego i tak ja
    > mam być w to zamieszany? Naprawdę tak stanowi prawo? Może ktoś

    Kodeks cywilny art 544-545