  • 1. Data: 2003-03-04 12:59:33
    Temat: ochroniarz
    Od: "Anka" <k...@w...pl>

    Witam wszystkich:)
    Mam pytanie. Może ktoś z Was będzie wiedział.
    Czy ochroniarze na dyskotekach (bramkarze) mają prawo sprawdzić mi co mam w
    torebce (grzebać w niej)???
    Bo gdzieś słyszłam że jest to zabronione i może tylko sprawdzić zamkniętą
    torebkę "na wyczucie".
    Bardzo prosze o odpowiedź
    Dzieki i pozdrawiam
    Zyrafa

  • 2. Data: 2003-03-04 13:12:09
    Temat: Re: ochroniarz
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > torebce (grzebać w niej)???
    > Bo gdzieś słyszłam że jest to zabronione i może tylko sprawdzić zamkniętą

    Nie mają prawa. Mogą cię nie wpuścić.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-03-04 13:24:25
    Od: "Anka" <k...@w...pl>

    mam w torebce (grzebać w niej)???

    > Nie mają prawa. Mogą cię nie wpuścić.
    >
    > Tomek
    >
    > No tak mi sie wydawało własnie, a za kazdym razem jak wchodze do dyskoteki
    widze że wszystkim dziewczynom ochroniarze normalnie otwierają torebki i
    szukają sobie niewiadomo czego.
    Dodam, że sprawdzaja je po zapłaceniu wejsciowki.

  • 4. Data: 2003-03-04 14:16:14
    Temat: Odp: ochroniarz
    Od: "ajez" <a...@g...pl>

    Witam,
    Znam branżę usług ochrony osób i mienia. Akty wykonawcze do ustawy (i sama
    ustawa) "o ochronie osób i mienia" z 1997r. nie zezwalają na takie
    czynności.W/g powyższego kategorycznie nie. Być może zezwala na to "ustawa o
    imprezach masowych"- jeśli tak, to mamy konfikt.Polecam zapoznac się z tą
    ostatnią.

    Użytkownik Anka <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b427mc$efn$...@f...cgs.pl...

  • 5. Data: 2003-03-04 14:42:03
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/4/2003 2:24 PM, Anka wrote :

    > widze że wszystkim dziewczynom ochroniarze normalnie otwierają torebki i
    > szukają sobie niewiadomo czego.
    > Dodam, że sprawdzaja je po zapłaceniu wejsciowki.

    Nie wiem, co na to prawo, ale:
    Moim zdaniem, maja prawo w takim sensie, ze jesli sie Pani nie zgodzi,
    to Pania nie wpuszcza. Analogicznie: wpuszczam do siebie do domu tych co
    maja zielone majtki. Oczywiscie, sprawdzanie czyichs majtek jest dla
    tego kogos ponizajace, ale nie ma obowiazku wchodzic do mojego domu.
    Pozostaje kwestja biletow: wydaje mi sie, ze jesli jest przy kasie
    napisane, wzglednie ktos informuje, ze beda sprawdzac w torebkach, to
    kupujac bilet zgadza sie Pani na te warunki. Jesli nie ma takiej
    informacji, to chyba - znow chyba - mozna zazadac zwrotu biletow ("nie
    zostala Pani poinformowana o warunkach uslugi").
    No i ktos wspomnial jeszcze o imprezach masowych...
    To takie moje przemyslenia, nie wiem czy sluszne.
    Natomiast na pewno, jesli ktos taki chce Pania przeszukac (np.
    zarzucajac, ze cos Pani ukradla), a Pani odmawia, to moze on co najwyzej
    zadzwonic na Policje.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 6. Data: 2003-03-04 15:47:45
    Od: "Anka" <k...@w...pl>

    Użytkownik ajez <a...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b42c9t$gb9$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > imprezach masowych"- jeśli tak, to mamy konfikt.Polecam zapoznac się z tą

    Dzieki za odpowiedz, ale nie moge nigdzie znalezc takiej ustawy. Szukałam na
    różnych stronach i nic nie ma na ten temat.

  • 7. Data: 2003-03-04 16:20:40
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/4/2003 4:47 PM, Anka wrote :

    > Dzieki za odpowiedz, ale nie moge nigdzie znalezc takiej ustawy. Szukałam na
    > różnych stronach i nic nie ma na ten temat.

    na www.sejm.gov.pl sa wszystkie ustawy bodaj od 1921 r.
    - Szwejk

  • 8. Data: 2003-03-04 20:38:06
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Tue, 4 Mar 2003 14:24:25 +0100, Anka <b42951$fku$1@fargo.cgs.pl> napisał/a:

> [...]

    > szukają sobie niewiadomo czego.
    > Dodam, że sprawdzaja je po zapłaceniu wejsciowki.

    I bardzo dobrze robią...Nie wszystkie kluby stać na specjalistyczne
    urządzenia,bramki.
    W Stodole np od czasu zasztyletowania jakiegoś chłopaka zrobiono wejście
    przez specjalną bramkę,gdzie prześwietlane są torebki.
    Kiedyś chodziłam z dzieckiem do Ambasady Amerykańskiej...Miałam zaproszenie
    na filmy...Zanim się weszło,to trzeba było czekać w długiej
    kolejce...Wszystkie panie musiały otwierać swoje torebki,wszystko z nich
    wywalać...przy wszystkich...Ja nie miałam nic kompromitującego w torebce,na
    dodatek zawsze mam porządek,więc nie miałam się czego powstydzić.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 9. Data: 2003-03-05 00:34:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A na jakiej podstawie mogą jej nie wpuścić? To nie jest prywatna posesja,
    gdzie właściciel może faktycznie tak robić. To jest lokal publiczny. Nie
    chce mi się szukać, ale niepuszczenie narusza prawa klienta.

    Co może ochroniarz, a co nie określa USTAWA z dnia 22 sierpnia 1997 r. o
    ochronie osób i mienia. (Dz. U. z dnia 26 września 1997 r.). Katalog
    uprawnień opisano w art. 36 tej ustawy. Prawa do przeszukania tam nie
    znalazłem.

    Jest jednak wyjątek od tej reguły. Jeśli jest to impreza masowa (powyżej 300
    osób w budynku, albo 1.000 osób na wolnym powietrzu, to zgodnie z USTAWĄ z
    dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych zgodnie z art. 16
    "Służby porządkowe organizatora imprezy masowej, w tym pracownicy agencji
    ochrony osób lub mienia, legitymując się identyfikatorem umieszczonym w
    widocznym miejscu, są uprawnione m.in. do przeglądania zawartości bagaży,
    odzieży osób, w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają
    przedmioty, o których mowa w art. 14 ust. 2." W art. 14 mowa jest ogólnie o
    niebezpiecznych przedmiotach.

    Ponieważ nie unormowano zakresu "podejrzeń" uprawniających do sprawdzenia,
    zatem generalnie należy przyjąć, że przy ochronie imprez masowych ochrona ma
    prawo sprawdzać zawartość torebek, natomiast w innych wypadkach nie.

  • 10. Data: 2003-03-05 08:06:18
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/4/2003 9:38 PM, Kaja wrote :
> [...]
    > wywalać...przy wszystkich...Ja nie miałam nic kompromitującego w torebce,na
    > dodatek zawsze mam porządek,więc nie miałam się czego powstydzić.

    Ale zdaje sie na lotnisku mozna poprosic, zeby nie bylo przy wszystkich.
    - Szwejk