  • 1. Data: 2003-03-04 12:57:58
    Temat: Jak z tego wybrnąć????????
    Od: "ajez" <a...@g...pl>

    Witam,
    Przyjaciel ma problem a ja słabo się orientuję w przepisach dot.spółek z
    o.o.,
    Kilka lat wcześniej wszedł w sp. z o.o. z 2 podmiotami, każdy ze wspólników
    ma ilość głosów na walnym zgromadzeniu proporcjonalnie do włożonego
    kapitału, tzn. wspólnicy po 2 (włożyli po 40%), mój przyjaciel 1 głos(20%).
    Niestety umowa spółki ma wg mnie wady:
    1. zapis, że prawo pierwokupu udziałów mają wspólnicy
    2. brak zapisu, że każdy ze wspólników bez względu na sytuację ma miejsce w
    zarządzie spółki.Biorąc pod uwagę siłę przebicia mego przyjaciela na walnym
    zgromadzeniu wsp. łatwo się domyślić, że szybko pozbawiono go miejsca w
    zarządzie, a tym samym zabierania głosu w istotnych spr, profitów itp.
    3.zarząd składa się z 3 osób, w tym z prezesa.Dziwnym zbiegiem okoliczności
    jeden z udziałowców po głosowaniu na walnym zgr. posiada dwóch ludzi w
    zarządzie w tym prezesa (ktoś z kimś doszedł do porozumienia)
    Pytania.
    1.czy można zawyżyć wycenę swoich udziałów i sprzedać je innemu podmiotowi,
    2.czy po sprzedaży innemu podmiotowi trzeba spisywać nową umowę spółki,
    3.czy nowy wspólnik może domagać się 1 głosu w zarządzie nawet przy 10%
    wkładu do majątku spółki
    4.Czy można zmusić wspólników do zmiany zapisów w umowie spółki.
    5.Czy ktoś ma jakieś inne propozycje wyjścia z kryzysu?
    Pozdrawiam
    a...@o...pl

  • 2. Data: 2003-03-05 18:17:51
    Temat: Re: Jak z tego wybrnąć????????
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "ajez" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o.o.,
    > Kilka lat wcześniej wszedł w sp. z o.o. z 2 podmiotami, każdy ze

    Przede wszystkim przeczytać kodeks spółek handlowych.
    Najlepiej jeszcze przed założeniem spółki.

    JarekM