  • 1. Data: 2002-07-30 14:36:49
    Temat: ochrona danych osobowych a programy w firmie typu platnik, place
    Od: "Marcin Celinski" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy dane zawarte w programach placowych podlegaja ochoronie danych
    osobowych? Zawieraja przeciez adres zamieszczkania, a takze jak sie ostatnio
    dowiedzialem w firmie rozmiar koszulki. Czy w takim wypadku kazdy pracownik
    powinien zgadzic sie na przetwarzanie jego danych?
    Jak ma wygladac ochrona danych osobowych pracownikow przez pracodawce?

    Pozdrawiam
    Marcin Celinski

  • 2. Data: 2002-07-31 06:47:56
    Od: Daniel/Dan/Sniegon <d...@p...pl>

    Dnia 2002-07-30 16:36, Użytkownik Marcin Celinski napisał:
> [...]
    > powinien zgadzic sie na przetwarzanie jego danych?
    > Jak ma wygladac ochrona danych osobowych pracownikow przez pracodawce?

    Taka baza powinna zostac zarejestrowana a procownicy
    ktorzy maja z nia stycznosc rowniez przeszkoleni - przynajmniej
    tak bylo u nas w firmie.
    Co do zgody to IMHO nie - bo masz podpisana umowe o prace i
    zeby pracowadca mogl sie z niej wywiazac musi przetwarzac
    twoje dane osobowe - jest jakis osobny punkt na tego rodzaju
    sytuacje.
    To podobnie jak przy zamowieniu towaru telefonicznie. Nie
    musisz sie zgodzic na przetwarzanie danych osobowcyh, ale
    firma zeby wywiazac sie z umowy dysponuje twoimi danymi osobowymi
    do momentu kiedy ty ten towar otrzymasz - potem juz nie maja
    prawa do korzystania z nich.

    Niech sie jeszcze ktos wypowie - bo przerabialem ten temat z 1,5 roku
    temu i nie wiem czy cos sie pozmienialo.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-07-31 07:32:11
    Od: <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > zeby pracowadca mogl sie z niej wywiazac musi przetwarzac
    > twoje dane osobowe - jest jakis osobny punkt na tego rodzaju

    OK, w miare rozumiem.
    A co z bazami ktore tworza sobie pracownicy i zapisuja sobie np kontakty z
    dziennikarzami (i jakies inne dane). Czy taka baze takze trzeba zarejestrowac?

    Pozdrawiam
    Marcin Celinski

  • 4. Data: 2002-07-31 07:37:44
    Od: <c...@p...onet.pl>

    > Taka baza powinna zostac zarejestrowana a procownicy
    > ktorzy maja z nia stycznosc rowniez przeszkoleni - przynajmniej
    > tak bylo u nas w firmie.

    Jeszcze mi sie jedno pytanie przypomnialo. Jakie to maja byc szkolenia ?

  • 5. Data: 2002-07-31 08:44:54
    Od: "Robert Walczak" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Przeczytaj art. 43 ustawy o ochronie danych osobowych. Nie trzeba rejestrować
    zbiorów dotyczących osób u nich zatrudnionych, zrzeszonych lub uczących się.
    Nie zwalnia to oczywiście z innych obowiązków, jakie spoczywają na
    administratorze danych - związanych głównie z bezpieczeństwem zgromadzonych
    danych oraz całego zbioru.

  • 6. Data: 2002-07-31 08:54:00
    Od: "Robert Walczak" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jeśli chodzi o obowiązki administratora danych - zobacz art. 36-39 ustawy o
    ochronie danych osobowych, jest tam wszystko wyszczególnione. Trzeba też
    spojrzeć do rozporządzenia ministra swia, w sprawie określenia podstawowych
    warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia
    i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.

  • 7. Data: 2002-07-31 09:58:06
    Od: Daniel/Dan/Sniegon <d...@p...pl>

    > OK, w miare rozumiem.
    > A co z bazami ktore tworza sobie pracownicy i zapisuja sobie np kontakty z
    > dziennikarzami (i jakies inne dane). Czy taka baze takze trzeba zarejestrowac?

    To sa dane otwarte - kazdy w koncu moze je zdobyc (np. adresy firm,
    imienia i nazwiska osob tam zatrudnionych itp) i takiej bazy nie musisz
    rejestrowac.
    Patrz post R. Walczaka dalej.

  • 8. Data: 2002-07-31 10:00:09
    Od: Daniel/Dan/Sniegon <d...@p...pl>

    > Jeszcze mi sie jedno pytanie przypomnialo. Jakie to maja byc szkolenia ?

    Zle sie troche wyrazilem - chodzilo mi o zapoznanie sie z regulaminem
    korzystania z takiej bazy (podpis pracownika ze sie zapoznal),
    zapoznanie ze sposobem zabezpieczenia tych danych itp.
    To praktycznie robi administrator danych osobowych firmy, tak
    zeby pracownik wiedzil co mu wolno a czego nie wolno.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 9. Data: 2002-07-31 13:01:14
    Od: <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie zwalnia to oczywiście z innych obowiązków, jakie spoczywają na
    > administratorze danych - związanych głównie z bezpieczeństwem zgromadzonych

    A co jesli pracownik ma baze dziennikarzy wraz z telefonami i adresami
    prywatnymi (w kontaktach z danym dziennikarzem je zdobyl). Czy trzeba takie cos
    zarejstrowac? Ale wtedy trzeba uzyskac od kazdego dziennikarza na zgode na
    przetwarzanie.