  • 1. Data: 2002-07-30 14:23:38
    Temat: Wklad budowlany miszaknie spółdzielcze darowizna
    Od: romek <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie jeżeli ktos może mi pomóc.

    Moja matka przepisała na mnie lokatorskie mieszaknie spółdzielcze, w
    spółdzielni złożyła oświadczenie, że darowizną przekazuje mi wkład
    budowlany jaki jest przypisany do tego mieszaknia.

    I teraz moje pytanie, czy od tego wkładu budowlanego powinienem zapłacić
    podatek do darowizny ( wartośc jego przekracza kwotę wolną), czy tez
    mozna to potraktować jako darowiznę mieszaknia, a tak darowizna jest
    zwolniona od podatku do 110 m2 ( moje ma 56 m2).

    I w zwiazku z tym pytanie czy powinienem płacić podatek, a jeżeli mozna
    nie zapłacić to może jaka jest procedura w US.

    Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi
    RomekPs. Wiem że trochę NTG ale tutaj czytałem trochę porad
    nieruchomosciowych i może ktos bedzie wiedział, a nie czyat
    pl.soc.prawo-podatki

  • 2. Data: 2002-07-31 07:16:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "romek" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >

    > I w zwiazku z tym pytanie czy powinienem płacić podatek, a jeżeli mozna
    > nie zapłacić to może jaka jest procedura w US.

    To nie calkiem tak...

    mieszkanie nadal jest wlasnoscia spoldzielni.
    mama tak naprawde przekazala Panu
    "spoldzielcze prawo lokatorskie" do lokalu.

    Jego wartosc jest wlasnie rowna owemu "wkladowi".

    Kwota wolna takiej darowizny w tym wypadku wieksza.
    Moze sie pan upewnic w US.

    Boguslaw