  • 41. Data: 2009-10-12 13:01:57
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2009 o 01:35:38 Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la>
    napisał(a):

    > no właśnie żeby założyć DG jakiś meldunek mieć musi, bezdomny nie założy
    > DG:O)

    Znowu żartujesz, czy to jakaś prowokacja?

    --
    Tomek

  • 42. Data: 2009-10-12 13:09:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 12, 3:01 pm, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Znowu żartujesz, czy to jakaś prowokacja?
    >
    > --
    > Tomek

    Przeciez z trollem gadasz ;)

  • 43. Data: 2009-10-12 13:26:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2009 o 15:09:13 BK <b...@g...com> napisał(a):

    > Przeciez z trollem gadasz ;)

    :O) ;)

    --
    Tomek

  • 44. Data: 2009-10-12 14:16:03
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomek" napisał:

    > Znowu żartujesz, czy to jakaś prowokacja?

    dleczego myślisz że żartuje?:O)
    weż poczytaj druczki jakie wypełniasz podczas zakłądania DG i zobacz jakie
    obowiązkowo musisz podać tam informacje?:O)

    jak nie chce ci sie czytać to przypomnij sobie ostatnio leciał w TV reportaż
    jak to człowiek mieszkający w swoim aucie nie mówgł założyć DG, oraz jak to
    bezdomne żule, pracujące oczywiście przy oczyszczaniu miasta z aluminiowych
    puszek i innego złomu i śmiecia nie mogą pracować legalnie i założyć DG i
    wzorcowo zasilać budżet naszego kraju składkami zus i podatkiem!:O)
    no chyba że po tychm programie jaworowicz błyskawicznie jakoś prawo
    zmienili, ale ja o tym nic nie wiem, a ty?:O)

  • 45. Data: 2009-10-12 14:32:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 12, 4:16 pm, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:

> [...]
    > no chyba że po tychm programie jaworowicz błyskawicznie jakoś prawo
    > zmienili, ale ja o tym nic nie wiem, a ty?:O)

    Jest tez taka opcja, ze w programach Eli Jaworowicz niekoniecznie
    pojazuja obiktywna prawde objawiona :)

    No ale jak chcesz sie powolywac na takie zrodla to... :)

  • 46. Data: 2009-10-12 14:56:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2009 o 16:16:03 Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la>
    napisał(a):

    > dleczego myślisz że żartuje?:O)
    > weż poczytaj druczki jakie wypełniasz podczas zakłądania DG i zobacz
    > jakie obowiązkowo musisz podać tam informacje?:O)

    Czytam je średnio 3 razy w roku

> [...]
    > z aluminiowych puszek i innego złomu i śmiecia nie mogą pracować
    > legalnie i założyć DG i wzorcowo zasilać budżet naszego kraju składkami

    Jaki odbiorca taka TV.

    > no chyba że po tychm programie jaworowicz błyskawicznie jakoś prawo
    > zmienili, ale ja o tym nic nie wiem, a ty?:O)

    W programie Jaworowicz 'Piekarz z Legnicy' był 'ofiarą systemu'

    --
    Tomek

  • 47. Data: 2009-10-12 15:08:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Oct 2009, BK wrote:

    > Racja.

    > Nie do konca. Jest siedziba przedsiebiorcy, przedsiebiorca moze byc
    > osoba fizyczna prowadzaca dzialanosc gospodarcza ;)

    Kodeks Cywilny jednolicie używa stwierdzenia "siedziba osoby prawnej
    lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".
    Ustawy podatkowe takoż są w miarę "poukładane".
    Dziwoląg w postaci "siedziby przedsiębiorcy" (będącego osobą fizyczną)
    pojawia się głównie w "prawie powielaczowym", na szczeblu regulaminów
    urzędu gminy i innych takich. W sumie jest to twór "bezprawny".
    Acz występienia "siedziby" (bez staranności z KC, o czym wyżej)
    w rozporządzeniach też wykluczyć nie można - pewnie nie każdy
    minister czyta przepisy, do których wydaje rozporządzenia :P
    (i j.w. należy zauważyć, że jeśli użycie tego pojecia miałoby
    się wiązać z *obowiązkami*, to jest również bezprawne - obowiązki
    może nałożyć tylko ustawa, nie ma powodu, aby miało to dotyczyć
    "określenia siedziby").

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2009-10-12 15:49:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Oct 2009, Black Peter wrote:

    > Ostatnio zauważyłem że na wielu portalach internetowych pojawiają się dane
    > mojej firmy,

    Twoje znaczy.

    _117.html
    +++
    Art. 43{4}
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włączenia
    do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot działalnoœci
    przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie
    obranych.
    ---

    > która już nie istnieje

    ...o, to chyba że przez kremację :|
    Firma faktycznie "była" - jako nazwa.
    Problem w tym, że osobę którą ona określała, określa... nadal.
    Bo to jesteś Ty, we własnej osobie.

    Tzw. "zakończenie DG" nie oznacza końca kłopotów związanych
    z DG, od konieczności rozliczania podatkowego wszystkiego co
    zostało w ewidencjach (o ile zostało) i zostanie sprzedane
    (będzie stanowiło przychód z DG - mimo nieprowadzenia DG!),
    poprzez konieczność rozpatrzenia wszystkich reklamacji
    (w trybie "gospodarczym"), to i trudno oczekiwać, że
    sama nazwa "zniknie".

    W zamian możesz trzymać dane swoich klientów :>
    (z powodu "możliwych roszczeń", powodów podatkowych i femtyliona
    innych powodów).

    > a dane są obecnie moimi prywatnymi danymi

    Czekaj, wyjdź z siebie, nie irytuj się, i odpowiedz czy "Twoja firma"
    to była instytucja państwowa czy komunalna.
    A może jednak... prywatna.
    Czyli to *były* dane prywatne (i takimi pozostają).

    > Zwróciłem się m.innymi do Panoramy Firm żeby natychmiast usunęli moje dane.
    > Dostałem odpowiedź że mają na to 14 dni!

    Bo mają taki regulamin, widocznie.
    Jakby oferowali usługę "dawania nieaktualnych namiarów na byłe
    przedsiębiorstwa", to IMVHO trudno byłoby zrobić *cokolwiek*.

    > Nadmienię że nigdy nie prosiłem nikogo o zamieszczanie moich danych. Wszystko
    > pozyskali z GUS-u.

    Legalnie mogli "wziąć" choćby z EDG. Ale to nieistotne.

    Popatrz na to inaczej: celem upublicznienia danych jest "ochrona
    bezpieczeństwa gospodarczego" - bardzo byłbyś zadowolony, jakby się
    okazało, że kiedy idziesz z reklamacją, to ten co Ci sprzedał samochód
    "już nie działa", takoż "zniknął" sprzedawca lodówki i tak dalej?
    Nie?

    Popatrz na to tak: sądzisz, że informacja o tym, że *prowadziłeś*
    działalność gospodarczą, przestaje być publicznie dostępna (dla
    każdego, kto zechce sprawdzić w ewidencji DG) i zostanie "wymazana"?

    Nie? :)
    No to dlaczego dziwisz się PT o całe dwa tygodnie? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2009-10-12 16:30:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Paź, 17:08, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > się wiązać z *obowiązkami*, to jest również bezprawne - obowiązki
    > może nałożyć tylko ustawa, nie ma powodu, aby miało to dotyczyć

    Zapomniales o ustawie o swobodzie dzialanosci gospodarczej, ktora to
    wprowadzila termin "siedziba przedsiebiorcy" :)

  • 50. Data: 2009-10-12 16:37:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2009 o 18:30:24 BK <b...@g...com> napisał(a):

    > Zapomniales o ustawie o swobodzie dzialanosci gospodarczej, ktora to
    > wprowadzila termin "siedziba przedsiebiorcy" :)

    Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
    Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5

    --
    Tomek