    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ochrona danych osobowych
    Date: Mon, 12 Oct 2009 17:49:05 +0200

    On Fri, 9 Oct 2009, Black Peter wrote:

    > Ostatnio zauważyłem że na wielu portalach internetowych pojawiają się dane
    > mojej firmy,

    Twoje znaczy.

    _117.html
    +++
    Art. 43{4}
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włączenia
    do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot działalnoœci
    przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie
    obranych.
    ---

    > która już nie istnieje

    ...o, to chyba że przez kremację :|
    Firma faktycznie "była" - jako nazwa.
    Problem w tym, że osobę którą ona określała, określa... nadal.
    Bo to jesteś Ty, we własnej osobie.

    Tzw. "zakończenie DG" nie oznacza końca kłopotów związanych
    z DG, od konieczności rozliczania podatkowego wszystkiego co
    zostało w ewidencjach (o ile zostało) i zostanie sprzedane
    (będzie stanowiło przychód z DG - mimo nieprowadzenia DG!),
    poprzez konieczność rozpatrzenia wszystkich reklamacji
    (w trybie "gospodarczym"), to i trudno oczekiwać, że
    sama nazwa "zniknie".

    W zamian możesz trzymać dane swoich klientów :>
    (z powodu "możliwych roszczeń", powodów podatkowych i femtyliona
    innych powodów).

    > a dane są obecnie moimi prywatnymi danymi

    Czekaj, wyjdź z siebie, nie irytuj się, i odpowiedz czy "Twoja firma"
    to była instytucja państwowa czy komunalna.
    A może jednak... prywatna.
    Czyli to *były* dane prywatne (i takimi pozostają).

    > Zwróciłem się m.innymi do Panoramy Firm żeby natychmiast usunęli moje dane.
    > Dostałem odpowiedź że mają na to 14 dni!

    Bo mają taki regulamin, widocznie.
    Jakby oferowali usługę "dawania nieaktualnych namiarów na byłe
    przedsiębiorstwa", to IMVHO trudno byłoby zrobić *cokolwiek*.

    > Nadmienię że nigdy nie prosiłem nikogo o zamieszczanie moich danych. Wszystko
    > pozyskali z GUS-u.

    Legalnie mogli "wziąć" choćby z EDG. Ale to nieistotne.

    Popatrz na to inaczej: celem upublicznienia danych jest "ochrona
    bezpieczeństwa gospodarczego" - bardzo byłbyś zadowolony, jakby się
    okazało, że kiedy idziesz z reklamacją, to ten co Ci sprzedał samochód
    "już nie działa", takoż "zniknął" sprzedawca lodówki i tak dalej?
    Nie?

    Popatrz na to tak: sądzisz, że informacja o tym, że *prowadziłeś*
    działalność gospodarczą, przestaje być publicznie dostępna (dla
    każdego, kto zechce sprawdzić w ewidencji DG) i zostanie "wymazana"?

    Nie? :)
    No to dlaczego dziwisz się PT o całe dwa tygodnie? :D

    pzdr, Gotfryd