  • 41. Data: 2015-12-26 18:14:42
    Temat: Re: obcojęzyczne oferty pracy na polskich portalach
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-26 17:02, Wiesiaczek wrote:
    > To kwestia chyba samooceny narodowej czy cóś takiego?

    Nasz jest wysoka. Naród wybrany a Matka Boska z Polski pochodzi.

    > Polaczki za to zawsze byli zafascynowani lizaniem dupy hamerykanom.
    > Oczywistym jest, że bez wzajemności.

    Oczywiście masz rację. Widzę już tą perspektywe, z braku kadr
    technicznych przekształcamy spoleczeństwo w rolnicze, każdą wolna
    przestrzeń obsadzamy burakami i ziemniakami. Nikt nam nie podskoczy.
    Potęga, jeszcze MCDonads bedzie nas błagal o frytki! Przepraszam,
    rozmarzyłem się.

    > Skoro tylko to potrafisz to o co Ci chodzi?

    O, nastepny :) Pełno was tu.

    > Wystarczy jako przykład poczytać prasę (i inne media) należące do
    > kolonizatorów w Polsce.

    Aaaa zaczynam wyczuwać. Czyli że to chodzi o to że częśc mediów to
    ukryta opcja <tu wpisać obecnie nielubiany bogatszy i pracowitszy Naród,
    albo z przydatnymi zasobami naturalnymi>.

    > Nawet ortografia nie jest im potrzebna,

    Niewielu jest potrzebna. Nie przejmuj się aż tak bardzo.

    > Różnica jest tylko w tym, że w Korei środki produkcji należą do
    > Koreańczyków, a Korea jest krajem suwerennym. Czujesz to?

    Ha, masz rację. Rosja też miała wlasne łagry a u nas jest juz takie
    zniewolenie i poddaństwo ze 70 lat temu nawet obozy koncentracyjne
    importowaliśmy.

  • 42. Data: 2015-12-27 08:18:11
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 26.12.2015 o 17:59, Kviat pisze:

    > I jej obywatele też.
    > Puknij się w łeb idioto. Ostatnio to bardzo modne wśród inteligencji
    > sejmowej.
    >
    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    Jakżeś się uchował na wolności?!
    PLONK!

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 43. Data: 2015-12-27 13:49:41
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    >
    > Ha, masz rację. Rosja też miała wlasne łagry a u nas jest juz takie
    > zniewolenie i poddaństwo ze 70 lat temu nawet obozy koncentracyjne

    A teraz wybierz sobie tezę lub fragment, do którego odniosłeś się
    merytorycznie.
    Tylko wtedy dalsza dyskusja z Tobą miałaby sens.

    Tymczasem EOT.

  • 44. Data: 2015-12-28 09:16:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-23 20:35, RD pisze:

    > Jeśli korporacja chce na zadupiu Europy z jakiegoś powodu zatrudnić
    > Polaka, to powinna mieć i czas, i inne możliwości, aby zwrócić się do
    > niego w jego języku ojczystym. Co będzie dalej, czyli chociażby wymagany
    > język na rozmowie, to już sprawa drugorzędna. Korporacja nie stanowi
    > prawa w kraju, w którym robi interesy.

    Hmmm.. ale nie jestem do końca przekonany, że ogłoszenie musi być w
    języku polskim. Przynajmniej z ustawy to dla mnie wprost nie wynika.
    Naciągnąć interpretacja pewnie mozna, ale moim zdaniem to będzie już
    naciągniecie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 45. Data: 2015-12-28 09:33:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-25 20:45, RD pisze:
    > Masz prawo, ponieważ jest Ustawa o języku polskim.
    > W kontekście ogłoszenia zaś - jest to obowiązek, zresztą o którym
    > wspominał twórca tego wątku.

    No właśnie nie bardzo podał, powołał się na ustawę, ale tam wprost nie
    ma nic o ogłoszeniach o pracę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 46. Data: 2015-12-28 09:37:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-25 22:55, RD pisze:
    > Nie uważam, żeby były oHydne.
    > Nie stoją w sprzeczności z Ustawą o języku polskim w odniesieniu do
    > oferty pracy.

    Ok - może jestem ciemniak i nie zauważyłem/przeoczyłem - możesz podać w
    którym miejscu jest napiane w ustawie, że ogłoszenie musi być w języku
    polskim?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 47. Data: 2015-12-28 09:39:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-24 10:59, RD pisze:

    > Ustawa o języku polskim.
    >
    > To dobry moment dla Ciebie, żebyś tam zajrzał, abyś w przyszłości nie
    > zadawał takich głupich pytań w odniesieniu do języka polskiego.

    Wiesz - no właśnie po lekturze mam wątpliwości- który dokładnie punkt
    ustawy?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 48. Data: 2015-12-28 10:54:36
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Ok - może jestem ciemniak i nie zauważyłem/przeoczyłem - możesz podać w
    > którym miejscu jest napiane w ustawie, że ogłoszenie musi być w języku
    > polskim?

    NIe ma, bo jest napisane bardziej ogulnie.
    NIe może być takiej ustawy, bo gdyby było wymienione dokładnie,
    pojawiło by się nowe słowo, np "abacada", oznaczające ogłoszenie
    obcojęzyczne,
    słowo nie wymienione w ustawie, bo w momencie publikacji ustawy jeszcze to
    słowo nie istniało,
    a więc nie podlegające pod ustawę.
    Tym sposobem można by bez konsekwencji prawnej uzywać obcego języka w każdej
    dziedzinie.

    --
    _____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
    w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

  • 49. Data: 2015-12-28 15:21:26
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 25 Dec 2015 22:03:39 +0100
    RD <r...@g...com1> wrote:

    > Wątek zszedł na patriotyzm(?), sens używania języka polskiego w ofercie
    > o pracę, a sam sens wyjaśniony jest na pierwszej stronie rzeczonej Ustawy.

    To że prawo z sensem i logiką ma często niewiele wspólnego to wiemy wszyscy. Odnośnie
    tego tematy, pisanie ogłoszenia o pracę w języku miejscowym kraju w którym się tą
    pracę chce dać, a szuka osoby perfect władającej językiem potrzebnym, nie ma sensu
    najmniejszego. Człowiek który nie będzie w stanie przeczytać tego ogłoszenia, nie
    jest tym którego pracodawca poszukuje.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 50. Data: 2015-12-28 18:53:04
    Od: W <w...@w...pl>

    RD wystukał, co następuje:

    > Nie wydaje mi się to konieczne. Ustawa o języku polskim jest tak
    > krótka, a jej sens i co ważniejsze sprawy tutaj omawiane zaczynają się
    > już na pierwszych stronach.

    ... i jak widać jesteś tak zacietrzewiony i zaślepiony, a do tego
    StoiszPonadWszystkim, że nawet nie potrafisz podać (rzekomo) banalnego
    umocowania. Wiwat!