  • 1. Data: 2015-12-23 19:48:51
    Temat: Re: obcojęzyczne oferty pracy na polskich portalach
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-22 19:43, Krysteck wrote:
    > Rozumiem, że te ogłoszenia są skierowane są do osób
    > władających perfekcyjnie językiem obcym, ale chyba nie tak to powinno
    > wyglądać.

    Dokładnie tak to powinno wyglądać.

    > Jest tam sporo ogłoszeń jedynie po angielsku, niemiecku, raz
    > nawet widziałem coś cyrylicą zapisane.

    Ja ostatnio otwarłem internet a tam po rumuńsku! Skandal, Panie!
    Internet powinien być w jezyku ojczystym! Nasz internet. Nie jakiś
    imperialistyczny!

    Przyzwyczaj się do tego że zasciankowy patriotyzm nikomu nie jest
    potrzebny. A już na pewno nie jest potrzebny korporacjom zatrudniającym
    określonych ludzi z całego świata i nie mającychc czasu na zajmowanie
    się pierdołami prawnymi wymyślonymi przez pseudo-patriotów na zadupiu
    Europy.

  • 2. Data: 2015-12-23 20:35:18
    Od: RD <r...@g...com1>

> [...]
    > określonych ludzi z całego świata i nie mającychc czasu na zajmowanie
    > się pierdołami prawnymi wymyślonymi przez pseudo-patriotów na zadupiu

    Jeśli korporacja chce na zadupiu Europy z jakiegoś powodu zatrudnić
    Polaka, to powinna mieć i czas, i inne możliwości, aby zwrócić się do
    niego w jego języku ojczystym. Co będzie dalej, czyli chociażby wymagany
    język na rozmowie, to już sprawa drugorzędna. Korporacja nie stanowi
    prawa w kraju, w którym robi interesy.

  • 3. Data: 2015-12-23 20:52:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-23 o 20:35, RD pisze:

    > Jeśli korporacja chce na zadupiu Europy z jakiegoś powodu zatrudnić
    > Polaka

    A kto powiedział, że chce zatrudnić konkretnie Polaka?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-12-23 21:27:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-23 20:35, RD wrote:
    > Jeśli korporacja chce na zadupiu Europy z jakiegoś powodu zatrudnić
    > Polaka, to powinna mieć i czas, i inne możliwości, aby zwrócić się do
    > niego w jego języku ojczystym.

    PO CO? Odpowiendni kandydat zrozumie ogloszenie w języku w którym będzie
    pracował. Wyjasnij mi po co potencjalny pracodawca ma tłumaczyć (często
    przez loklanych przysięgłych imbecyli) ogłoszenia na ~200 języków? Jaką
    korzyść to przyniesie komukolwiek? Daj powod *techniczny* dla którego
    ogloszenie w poszukiwaniu programisty miało by być czytelne dla
    sprzataczki i jest to ważne z punktu widzenia ochrony wartości <tu
    wpisać chwilowo słuszne wartości>.

    > Co będzie dalej, czyli chociażby wymagany
    > język na rozmowie, to już sprawa drugorzędna. Korporacja nie stanowi
    > prawa w kraju, w którym robi interesy.

    To jest internet a nie "kraj". Tu nie ma miejsca na dziadowski
    patriotyzm bo nie ma fizycznych granic. Że domenta w pl? To ja juz nie
    mogę w domenie pl napisać sobie byle czego w klingońskim?

  • 5. Data: 2015-12-23 22:04:01
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

> [...]
    > niego w jego języku ojczystym. Co będzie dalej, czyli chociażby wymagany
    > język na rozmowie, to już sprawa drugorzędna. Korporacja nie stanowi

    To podasz tego linka do prawa, które tego zabrania?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2015-12-24 08:37:53
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    > określonych ludzi z całego świata i nie mającychc czasu na zajmowanie
    > się pierdołami prawnymi wymyślonymi przez pseudo-patriotów na zadupiu

    Pseodopatriotą na zadupiu to Ty jesteś.
    To tacy właśnie doprowadzili do tego, że Polak nie potrafi posługiwać
    się swoim językiem.
    To tacy właśnie snobują się na używanie słów, których znaczenia nie
    rozumieją, co dla normalnych ludzi jest nie tylko śmieszne, ale też żałosne.
    Popatrz na Francuzów, którzy szanują swój język i do głowy by im nie
    przyszło stosowanie takich amerykanizmów jak u durnych polaczków.
    Tam nawet komputer ma swoją własną, francuską nazwę.
    Jakoś z tego powodu nie czują się gorsi w odróżnieniu od polaczków,
    którzy, jeśli nie zatytułujesz go "managierem" to chodzi niedowartościowany.
    Pewnie też nie czujesz, jak powoli nasiąkasz mentalnością niewolnika?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 7. Data: 2015-12-24 10:49:52
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-12-23 o 20:52, Liwiusz pisze:

    > A kto powiedział, że chce zatrudnić konkretnie Polaka?

    Chciałeś coś wytknąć, ale chyba Ci nie wyszło? Nie piszemy o
    imigrantach. Dedukcja, Liwiusz.

  • 8. Data: 2015-12-24 10:54:21
    Od: RD <r...@g...com1>

> [...]
    > patriotyzm bo nie ma fizycznych granic. Że domenta w pl? To ja juz nie
    > mogę w domenie pl napisać sobie byle czego w klingońskim?

    "dziadowski patriotyzm"? Możesz nie zgadzać się z obecną, czy byłą
    polityką w naszym kraju, może nie podobać Ci się, że nie masz tego, co
    Twój sąsiad, bo jego zawód jest bardziej poważany i opłacany, niż Twój,
    ale masz prawo tak samo, jak każdy inny w naszym kraju, do posługiwania
    się językiem ojczystym, do nazywania siebie Polakiem.
    Tu nie ma miejsca na dyskusję, którą chcesz usprawiedliwić "technicznymi
    powodami".

    Spłaszczyłeś temat do domeny, a sensu używania języka polskiego w Polsce
    nie rozumiesz, to widać.

  • 9. Data: 2015-12-24 10:59:20
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-12-23 o 22:04, Kviat pisze:

    > To podasz tego linka do prawa, które tego zabrania?

    Ustawa o języku polskim.

    To dobry moment dla Ciebie, żebyś tam zajrzał, abyś w przyszłości nie
    zadawał takich głupich pytań w odniesieniu do języka polskiego.

  • 10. Data: 2015-12-24 11:32:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-24 o 10:49, RD pisze:

    > Chciałeś coś wytknąć, ale chyba Ci nie wyszło? Nie piszemy o
    > imigrantach. Dedukcja, Liwiusz.

    Użycie mądrych słów nie oznacza, że twoja wypowiedź będzie mądra. A
    pytanie pozostaje bez odpowiedzi - po czym przypuszczasz, aby kryterium
    zatrudnienia było bycie Polakiem, skoro z ogłoszenia o nie wynika?

    --
    Liwiusz