  • 1. Data: 2012-04-15 07:20:49
    Temat: nurkowanie - calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    Znalazlem na gruponie oferte kursu nurkowania. Tak z ciekawosci
    zerknalem... i teraz bedzie przejscie do kwestii prawnych... czy
    calkowite wylaczenie odpowiedzialnosci jednej ze stron (i to pewnie
    mowimy glownie o umowie z konsumentem, bo chyba niewiele osob kupuje
    kurs nurkowania na dzialalnosci, jesli w ogole ktos) jest skuteczne?

    http://www.dive-team.pl/upload/form_owd.pdf (proponuje zaczac lekture od
    drugiej strony, co ciekawe jak przypuszczam to jakis wzor rekomendowany
    przez ta organizacje PADI).

    Dodatkowo az sie prosi o uznanie takich postanowien za klauzule
    niedozwolone i jakas kare z UOKiK....

  • 2. Data: 2012-04-15 10:05:46
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-15 07:20, fct159 pisze:
> [...]
    > przez ta organizacje PADI).
    >
    > Dodatkowo az sie prosi o uznanie takich postanowien za klauzule

    Nie przesadzasz z tym żądaniem regulacji?
    Czy nurkowanie jest każdemu potrzebne do życia?
    Chcesz nurkować, to zgódź się na podjęcie ryzyka i zgódź się na to, że
    nikt nie będzie wypłacał renty wdowie po Tobie, jeśli zapomnisz czegoś
    odkręcić albo wetknąć.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-04-15 10:14:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    maruda wrote:

> [...]
    > Chcesz nurkować, to zgódź się na podjęcie ryzyka i zgódź się na to, że
    > nikt nie będzie wypłacał renty wdowie po Tobie, jeśli zapomnisz czegoś

    No ale jeśli instruktor mi źle odkręci i mnie udusi,
    to jest niewinny?

  • 4. Data: 2012-04-15 10:22:51
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-15 10:14, cef pisze:

    > No ale jeśli instruktor mi źle odkręci i mnie udusi,
    > to jest niewinny?
    Masz wybór. Możesz iść na kurs za 1500zł do instruktora, który wykupił
    OC, albo na kurs za 1000zł z wyłączeniem wszelkiej odpowiedzialności.
    Albo samemu sobie wykupić za 500zł ekstra ubezpieczenie od nieodkręcenie
    albo niewetknięcia.

    Tylko durnie się ubezpieczają.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 5. Data: 2012-04-15 11:59:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    cef wrote:

    > No ale jeśli instruktor mi źle odkręci i mnie udusi,
    > to jest niewinny?

    imho w umowie sobie moga pisac co chca...

    instruktor i tak jest odpowiedzialny za uszczerbek na zdrowiu wynikający z
    jego zaniedbania.

  • 6. Data: 2012-04-15 16:01:54
    Od: fct159 <f...@i...pl>

> [...]
    > OC, albo na kurs za 1000zł z wyłączeniem wszelkiej odpowiedzialności.
    > Albo samemu sobie wykupić za 500zł ekstra ubezpieczenie od nieodkręcenie

    moim zdaniem trzeba rozwazyc dwa obszary:

    - nurkowanie jako sporty podwyzszonego ryzyka i tutaj ok, ze klient jest
    informowany i trudno, by pozniej instruktor ponosil odpowiedzialnosc za
    wszystko
    - blad instruktora podczas szkolenia, pewnie spece od nurkowania wymysla
    jakis dobry przyklad (np. dostarczenie kursantom prawie pustych butel i
    zejscie na duza glebokosc, by nie mozna sie bylo szybko wynurzyc bez
    dekompresji) - trudno, by za takie cos instruktor nie odpowiadal na
    zdrowy chlopski rozum, a wg zalaczonego dokumentu probuje sie wylaczyc
    ta odpowiedzialnosc

  • 7. Data: 2012-04-15 17:42:01
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 15-04-2012 07:20, fct159 pisze:
> [...]
    > przez ta organizacje PADI).
    >
    > Dodatkowo az sie prosi o uznanie takich postanowien za klauzule

    Piękny przykład niedozwolonego postanowienia umownego, art. 385(3) pkt 1
    i pkt 2 Kodeksu cywilnego. Nawet w podpisanej umowie jest to nieważne.
    Dodatkowo można zawiadomić UOKiK, a oni już sobie z tym poradzą.

    --
    .B:artek.