  • 1. Data: 2004-03-28 11:09:44
    Temat: niesluszne oskarzenie i wiezienie POMOCY
    Od: "lord" <l...@i...pl>

    w czwartek zglosilem sie na komende; okazalo sie ze ktos mnie widzial jak
    uciekalem z miejsca zdarzenia; kobieta obywatelka niemiec (polko-niemka)
    rozpoznala mnie ze to ja rozbilem jej szybe w aucie i ukradlem torebke;
    najpierw wiele godzin mnie przesluchiwano (nikomu nie zycze) a pozniej
    wsadzono na noc do wiezienia i wypuszono mam za kilka dni zglosic sie do
    prokuratora.
    Nigdy nie bylem karany; ani niemialem problemow z prawem; a o calej sprawie
    dowiedzialem sie na komendzie; niestety nikt niechial mi wiezyc;
    Prosze o POMOC co mam zrobic;
    THX za wszystkie podpowiedzi;

  • 2. Data: 2004-03-28 11:20:12
    Temat: Re: niesluszne oskarzenie i wiezienie POMOCY
    Od: "lord" <l...@i...pl>

    Użytkownik "lord" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prosze o POMOC co mam zrobic;
    > THX za wszystkie podpowiedzi;
    >
    > sprawa miala miejsce przeszlo pol roku temu; a kobieta miala w torebce;
    ogromna sume pieniedzy (przeszlo 100tys zl)

  • 3. Data: 2004-03-28 11:29:29
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

> [...]
    > uciekalem z miejsca zdarzenia; kobieta obywatelka niemiec (polko-niemka)
    > rozpoznala mnie ze to ja rozbilem jej szybe w aucie i ukradlem torebke;

    Rozpoznała Cię z milionów przedstawionych jej zdjęć czy też były inne
    poszlaki/dowody?

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-03-28 11:31:51
    Od: "lord" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pozdr
    > Leszek
    >
    > niebylo zadnych zdjec; policja doszla do mnie poniewaz ktos widzial moj
    samochod w tamtych okolicach;
    rozpoznala mnie za weneckim lustrem; przyprowadzono 3 nastolatkow z liceum i
    kobieta z 4ki rozpoznala wlasnie mnie;

  • 5. Data: 2004-03-28 11:39:34
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    lord wyskrobał(a):
> [...]
    > Nigdy nie bylem karany; ani niemialem problemow z prawem; a o calej
    > sprawie dowiedzialem sie na komendzie; niestety nikt niechial mi wiezyc;

    Jak tego nie zrobiłeś, to raczej nie masz się czego obawiać. Samo
    rozpoznanie przez poszkodowanego to trochę słaby dowód. Oskarżenie powinno
    mieć jeszcze odciski palców i inne ślady. Poza tym możesz próbować wykazać,
    że byłeś w momencie kradzieży w innym miejscu.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2004-03-28 12:31:14
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

> [...]
    wykazać,
    > że byłeś w momencie kradzieży w innym miejscu.

    no, dokladnie to tak nie jest - sad decyduje o wiarygodnosci swiadka. Jesli
    uzna ze poszkodwana nie ma powodow aby klamac, jest wiarygodna i tak dalej,
    to sad moze cie uznac winnym pomimo ze bedzie to jedyny dowod!
    Jednak jesli masz mocne alibi to nic Ci nie grozi, chyba ze Twoim alibi jest
    zeznanie osoby niewiarygodnej (np. dziecka).

  • 7. Data: 2004-03-28 14:05:34
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > samochod w tamtych okolicach;

    Ktoś widział tylko Twój samochód w okolicy? Żadnych innych poszlak/dowodów?
    Ja też byłem w okolicy i co dalej?

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-03-28 14:33:17
    Od: "Justysia" <j...@i...pl>

    Użytkownik "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jest
    > zeznanie osoby niewiarygodnej (np. dziecka).
    >
    > Jaka kara moze mnie czekac za takie przestepstwo ??;
    znalezienie wiarygodnego alibi raczej bedzie b. trudne;
    bo niepamietam co robilem.

  • 9. Data: 2004-03-28 14:42:42
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Justysia" j...@i...pl napisał(a)
    w news'ie: news:c46ns5$mtf$1@nemesis.news.tpi.pl

    > [.......................]
    > znalezienie wiarygodnego alibi raczej bedzie b. trudne;
    > bo niepamietam co robilem.

    ROTFL Chyba ...*co robiłam* - Justysiu. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Są cztery gatunki ludzi: tacy którzy siedzą cicho i nic nie robią,

  • 10. Data: 2004-03-28 19:39:32
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    sprawie
    > dowiedzialem sie na komendzie; niestety nikt niechial mi wiezyc;

    Jesli jestes mlodym czlowiekiem, to koniecznie wez adwokata. Skradziona
    kwota jest duza, policjanci beda sie chcieli wykazac sukcesem, a jesli
    poszkodowana Cie wskazala (chocby blednie) to wystarczy prokuratorowi nawet
    do tego, aby Cie zapuszkowac (w skrajnej sytuacji). Areszty pelne sa mlodych
    ludzi, ktorzy skradli koledze telefon komorkowy albo dali mu w gebe.
    Prokuratorzy i sedziowie wychodza z zalozenia, ze w sadzie sie wyjasni, co
    trwa z reguly miesiacami. Miales szczescie, ze Cie wyposcili z policyjnego
    "dolka"...

    Jesli nie stac Cie na adwokata w postepowaniu przygotowawczym idz po
    bezplatna porade do najblizszej kliniki prawa. To formula udzielania
    bezplatnych porad przez studentow prawa pod nadzorem ich uniwersyteckich
    wykladowcow. Adres znajdziesz na wydziale prawa najblizszej uczelni.
    Przed rozpoczeciem postepowania sadowego mozesz wnioskowac o bezplatna pomoc
    adwokata z urzedu, co warto zrobic, choc aktywnosc takich adwokatow
    zazwyczaj jest mizerna (ale lepszy cyc niz nic..)

    --
    pozdrawiam:-) Marek