  • 1. Data: 2004-03-28 08:48:48
    Temat: po wejsciu do Unii- przekraczanie granic
    Od: "Agusia" <a...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów
    Czy ktoś orientuje sie jak bedzie wygladac mozliwosc przekraczania granic
    krajów UE po wejsciu Polski do Unii od 1 maja ...
    Musze przyznac ze informacje na stronach MSZ sa niewystarczajace...

    Czy od 1 maja bedzie mozna przekaczac granice niemiecka i innych krajow UE
    (chodzi mi o Francje i Wlochy)na podstawie nowego dowodu osobistego ?

    Niemieckie MSZ twierdzi ze tak, polskie MSZ nic o tym nie wie! a wypowiedzi
    tzw "kompetentnych" urzednikow pelne sa stwierdzen: "uwazam.." , "mylse
    ze..."
    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-03-28 10:54:34
    Temat: Re: po wejsciu do Unii- przekraczanie granic
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Agusia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy od 1 maja bedzie mozna przekaczac granice niemiecka i innych krajow UE
    > (chodzi mi o Francje i Wlochy)na podstawie nowego dowodu osobistego ?

    Podobno bedzie można przekraczać na podstawie i nowego i starego dowodu
    osobistego.
    Unia polega na wzajemnym uznawaniu dokumentów wydanych przez dowolnego
    członka Unii, więc skoro w PL obowiazują zielone dowody osobiste, więc np.
    Francja i Wlochy muszą ten dokument uznać.

    Oczywiście znikną celnicy, nie będzie kontroli towarowej, znikną
    ograniczenia w przewożeniu gotówki itd. Do momentu powiększenia pojemności
    komputera Schengen pozostanie jednak kontrola osobowa.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-03-28 12:39:36
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

    > Podobno bedzie można przekraczać na podstawie i nowego i starego dowodu
    > osobistego.

    jesli to prawda to nei radzilbym jechac na stary, nie ma tam tlumaczen na
    angielski i nie wynika bezspornie jakiego karju obwywatelem jestes - co
    prawda jest to napisane na okladce, ale np. dla francuskiego gliniarza
    napis: RZECZPOSPOLITA POLSKA raczej nei przemowi do wyobrazni. Skonczy sie
    na zatrzymaniu do wyjasnienia.
    Nowy dowod ma miedzynarodowe oznaczenie nr dokumentu (zaczyna sie z prefixem
    POL) wiec nei powinno byc problemu.

  • 4. Data: 2004-03-28 18:08:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawda jest to napisane na okladce, ale np. dla francuskiego gliniarza
    > napis: RZECZPOSPOLITA POLSKA raczej nei przemowi do wyobrazni. Skonczy

    Nie znam francuskiego prawa, ale zatrzymanie kogoś tylko z tego powodu, że
    posługuje się dokumentem nieznanym kontrolującemu, który jest ważny na
    danym terenie to dość gardłowa sprawa.