  • 1. Data: 2004-03-28 07:47:20
    Temat: Wejscie do UE, zakup przed 1 Maja a MwSt (czyli niemiecki VAT)
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie. Znajomy chce kupic sobie monitor TFT w Niemczech ale chcialem
    zapytac jak sprawa sie ma z Mehrwertsteuer (czyli niemieckim VATem).
    Tzn, zalozmy Monitor kupuje 20 kwietnia, czyli jak narazie jest wszystko git,
    ale przekracza granice dopiero na poczatku maja (czyli juz bedziemy w UE),
    czy w takim wypadku bedzie mogl odzyskac pieniadze? Czy Niemiecki celnik
    podbije mu w maju rachunek wystawiony w kwietniu??

    I jeszcze ciekawi mi nie sprawa szerzej:
    Czy po wejsciu do UE definitywnie odpadnie mozliwosc odzyskiwania VATu ?
    Przeciez w roznych krajach sa rozne stawki.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    Laga

  • 2. Data: 2004-03-28 10:54:34
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze ciekawi mi nie sprawa szerzej:
    > Czy po wejsciu do UE definitywnie odpadnie mozliwosc odzyskiwania VATu ?
    > Przeciez w roznych krajach sa rozne stawki.

    Niestety. Jednolity rynek. Brak sklepów bezcłowych. Zero ceł na granicach
    wewnętrznych UE, zero podatków.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-03-28 13:55:51
    Od: "nadir" <r...@p...fm>

    > Czy Niemiecki celnik podbije mu w maju rachunek wystawiony w kwietniu??

    A czy w maju na granicy bedzie niemiecki celnik i co niby bedzie mial tam
    robic?

  • 4. Data: 2004-03-30 08:44:37
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    nadir wrote:

    > A czy w maju na granicy bedzie niemiecki celnik i co niby bedzie mial tam
    > robic?

    Na jakiej granicy ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-30 11:45:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jot.be wrote:

    > kwietniu??

    > tam

    > Polsko - niemieckiej ;-)

    Nie pytalem o to KTOREJ tylko JAKIEJ ?

    Celnik jest na "granicy celnej"... a tej pomiedzy Polska a Niemcami nie
    bedzie. wiec celnik bedzie stal na pPolsko -ukrainskiej....

    > Dla potrzeb VAT wazna jest data przekroczenia granicy a nie zakupu,
    > wiec ma czas tylko do 30.04.

    Dla potrzeb VAT po 1 maja bedzie potrzebne by towar zostal DOSTARCZONY.

    > Pozdr
    >
    > P.S. Tak od razu to WSZYSCY celnicy nie znikna z granicy, tyle tylko ze
    > nie bedzie kontroli celnej.

    Nooo jesli taki celnik bedzie jechal na wycieczke to i owszem....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-03-30 12:10:18
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Na jakiej granicy ?

    Polsko - niemieckiej ;-)

  • 7. Data: 2004-03-30 12:53:52
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Dla potrzeb VAT po 1 maja bedzie potrzebne by towar zostal DOSTARCZONY.

    Mialem na mysli zwrot MWSt. w ruchu osobowym a nie wewnatrzwspólnotowa
    dostawe towarów,
    bo o to bylo pytanie.

    > Nooo jesli taki celnik bedzie jechal na wycieczke to i owszem....
    >
    > Boguslaw

    Zapraszam do lektury rozporzadzenia MF o strukturze urzedów celnych po 1.05.
    Na wielu dawnych granicach wewnetrznych UE nadal funkcjonuja placówki celne,
    mimo
    iz od zniesienia granic celnych minelo 11 lat.......
    Niemcy beda chocby po to, aby umozliwic wystawienie niemieckiemu exporterowi
    dokumentu
    exportowego przy przewozie poza UE (Bialorus, Ukraina etc).
    Kontroli w biezacym ruchu towarowym natomiast nie bedzie.

    Pozdr

  • 8. Data: 2004-03-30 21:38:32
    Od: "nadir" <r...@p...fm>

    > Na jakiej granicy ?

    'Keine Grenze' pozostaje tylko w piosence i poboznych zyczeniach.
    Puki co na obecnej granicy polsko-niemieckiej po 1 maja pozostanie polska SG
    i niemiecki BGS.
    Bez paszportu czy dowodu jej nie przekroczysz, czyli granica pozostaje.
    Tak na dzien dzisiejszy mowi teoria a praktyka pokaze jak to bedzie
    wygladalo w przyszlosci.

  • 9. Data: 2004-03-31 09:05:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jot.be wrote:

    > Mialem na mysli zwrot MWSt. w ruchu osobowym a nie wewnatrzwspólnotowa
    > dostawe towarów,
    > bo o to bylo pytanie.

    Ale jaki zwrot MWst przy nieprzekroczeniu granicy celnej ?

    naprawde nie wiem, ale czyzbynaprawde kraje UE daly sobie takiegokosza,
    by oddawac podatek wewnatrz wspolnoty ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-31 14:18:09
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Ale jaki zwrot MWst przy nieprzekroczeniu granicy celnej ?
    >
    > naprawde nie wiem, ale czyzbynaprawde kraje UE daly sobie takiegokosza,
    > by oddawac podatek wewnatrz wspolnoty ?
    >
    > Boguslaw

    Litości.........
    A kto mówi że będą oddawać??
    Pytanie było konkretne - zakup przed, wywóz po.
    Odpowiedź:
    Prawa do zwrotu MWSt. nabiera się z dniem wywozu a nie zakupu.
    Zwrotu nie będzie.

    Reszta to wolne dywagacje na temat fizycznej obecności lub nie celników po
    1.05
    w miejscu obecnych granic celnych.

    Pozdr