    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niesluszne oskarzenie i wiezienie POMOCY
    Date: Sun, 28 Mar 2004 21:39:32 +0200

    Użytkownik "lord" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c46bq9$fl4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > w czwartek zglosilem sie na komende; okazalo sie ze ktos mnie widzial jak
    > uciekalem z miejsca zdarzenia; kobieta obywatelka niemiec (polko-niemka)
    > rozpoznala mnie ze to ja rozbilem jej szybe w aucie i ukradlem torebke;
    > najpierw wiele godzin mnie przesluchiwano (nikomu nie zycze) a pozniej
    > wsadzono na noc do wiezienia i wypuszono mam za kilka dni zglosic sie do
    > prokuratora.
    > Nigdy nie bylem karany; ani niemialem problemow z prawem; a o calej
    sprawie
    > dowiedzialem sie na komendzie; niestety nikt niechial mi wiezyc;
> [...]

    Jesli jestes mlodym czlowiekiem, to koniecznie wez adwokata. Skradziona
    kwota jest duza, policjanci beda sie chcieli wykazac sukcesem, a jesli
    poszkodowana Cie wskazala (chocby blednie) to wystarczy prokuratorowi nawet
    do tego, aby Cie zapuszkowac (w skrajnej sytuacji). Areszty pelne sa mlodych
    ludzi, ktorzy skradli koledze telefon komorkowy albo dali mu w gebe.
    Prokuratorzy i sedziowie wychodza z zalozenia, ze w sadzie sie wyjasni, co
    trwa z reguly miesiacami. Miales szczescie, ze Cie wyposcili z policyjnego
    "dolka"...

    Jesli nie stac Cie na adwokata w postepowaniu przygotowawczym idz po
    bezplatna porade do najblizszej kliniki prawa. To formula udzielania
    bezplatnych porad przez studentow prawa pod nadzorem ich uniwersyteckich
    wykladowcow. Adres znajdziesz na wydziale prawa najblizszej uczelni.
    Przed rozpoczeciem postepowania sadowego mozesz wnioskowac o bezplatna pomoc
    adwokata z urzedu, co warto zrobic, choc aktywnosc takich adwokatow
    zazwyczaj jest mizerna (ale lepszy cyc niz nic..)

    --
    pozdrawiam:-) Marek