  • Data: 2009-06-22 16:45:45
    Temat: Re: niemiecka umowa o prace w Polsce???
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Burumbuk Rakatiki wrote:

    > @cef:
    > tak sobie tylko trollujesz czy masz jakies podstawe twierdzic, ze
    > Kündigungschütz nie bedzie dzialal ("zwykla nie wiazaca umowa") tylko
    > dlatego, ze roliczenia sa robione w PL? Przeciez Kündigungschütz nie
    > ma nic wspolnego z podatkami.

    Żadna ochrona (okres wypowiedzenia) nie będzie działać jeśli
    partner ma świadomość z czym się to wiąże dla drugiej strony.
    Dlatego jeśli nie czuje się dostatecznie przekonany (a brak chęci stworzenia
    oddziału
    wg mnie na to wskazuje), ale dostatecznie mocny, żeby się pozbyć balastu,
    to spuści Cię bez żadnych okresow wypowiedzenia,
    wtedy kiedy uzna, że nie jesteś potrzebny lub poradzi sobie bez Ciebie.
    Miałem dwie takie umowy. W obu wypadkach wypowiedziano mi taką umowę i
    w obu nic nie dały klauzule ochronne: jeden Insolvenz - może do dziś się
    ciągnie
    (szkoda mi czasu na dzwonienie) a w drugiej zasugerowano brak okresu
    wypowiedzenia.
    I jakoś z kalkulacji wyszlo mi, że "taniej" będzie rozstać się bez
    wypowiedzenia.
    Dlatego teraz wolę zatrudnienie w oddziale, a firma jako dodatek.