  • 1. Data: 2014-05-14 13:19:59
    Temat: nielegalne przetwarzanie danych osobowych
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    pytam, jak ugryzc temat ktory wyglada nastepujaco:

    w przepisach (giodo) nastapily zmiany i teraz dane przedsiebiorcow
    podlegaja ochronie

    http://www.giodo.gov.pl/560/id_art/4474/j/pl/

    jest sobie podmiot-krzak ktory na swojej stronie internetowej prowadzi
    nielegalny (m.z.) rejestr przedsiebiorcow. nie ma zadnej mozliwosci ani
    wgladu w te dane, ani poprawiania, nie ma kontaktu z wlascicielem
    strony, nie ma regulaminu, itp. nie ma nic, ale dane tam zgromadzone
    indeksuja sie przez google. ot po prostu zaczerpnal sobie pewnie baze
    danych z ceidg albo regonu i ja publikuje.

    strona znajduje sie na (poki co) nieznanym serwerze gdyz ip strony
    wskazuje na reverse-proxy, ale rejestrantem domeny jest polska firma
    hostingowa az.pl. zwrocilem sie do nich z prosba albo o interwencje aby
    moje dane zostaly przez wlasciciela strony usuniete (nieskuteczne to)
    albo wskazanie danych dysponenta domeny, abym mogl sam wezwac go do
    usuniecia tych danych, a jak to nie poskutkuje abym mial mozliwosc
    zwrocenia sie do giodo o interwencje. niestety az.pl (rejestrant tej
    domeny) odmawia podania danych dysponenta domeny.

    czy ktos moglby mi skrobnac, jak po kolei skutecznie zadzialac w tej
    sprawie ?

  • 2. Data: 2014-05-14 15:25:38
    Temat: Re: nielegalne przetwarzanie danych osobowych
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 May 2014 13:19:59 +0200
    news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

    > czy ktos moglby mi skrobnac, jak po kolei skutecznie zadzialac w tej
    > sprawie ?

    Ja bym na początek zgłosił do GIODO dwie sprawy, pierwsza, to niezgodne z prawem
    przetwarzanie danych przez właściciela danej domeny.

    Druga, brak współpracy ze strony firmy az.pl. Zgodnie z tymi zmianami w prawie które
    w ostatnim czasie nastąpiły, to właściciele między innymi portali na których ktoś
    kogoś szkaluje, powinni poszkodowanym udostępniać dane winowajców. Myślę że można to
    podciągnąć pod te przepisy. Musiałbyś poszperać w przepisach czy ten tok rozumowania
    ma jakieś poparcie w prawie.

    GIODO w każdym razie ma obowiązek reagować, więc od nich jakąś odpowiedź będziesz
    musiał dostać.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-05-14 16:16:30
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-14 15:25, szerszen pisze:

> [...]
    rozumowania ma jakieś poparcie w prawie.

    > GIODO w każdym razie ma obowiązek reagować, więc od nich jakąś odpowiedź będziesz

    problem w tym że nie mam jak ustalić własciciela domeny/strony (az.pl
    nie chce powiedziec kto jest dysponentem domeny), wlasciciel IP do
    ktorego prowadzi traceroute nie jest dostawca hostingu tylko reverse
    proxy (w DE chyba albo USA). nie mam jak ustalic kto robi za hosting
    (albo nie wiem jak). nie bardzo wiem zatem jak zglosic sprawe do giodo
    skoro nie mam danych winowajcy.

  • 4. Data: 2014-05-14 21:29:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2014, news wrote:

    > problem w tym że nie mam jak ustalić własciciela domeny/strony (az.pl nie
    > chce powiedziec kto jest dysponentem domeny)

    Przecież na to właśnie wskazał szerszeń.
    Będziesz się martwił co dalej, jak Ci GIODO odmówi.
    Jak nie odmówi Tobie, to az.pl się dużo mocniej zastanowi, czy może
    mu nie odpowiedzieć tak jak Tobie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-05-14 23:54:21
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

> [...]
    > Będziesz się martwił co dalej, jak Ci GIODO odmówi.
    > Jak nie odmówi Tobie, to az.pl się dużo mocniej zastanowi, czy może

    faktycznie, racja... z reszta ciekaw jestem czy giodo podejdzie
    wnikliwie do tematu.

  • 6. Data: 2014-05-15 08:52:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 May 2014 23:54:21 +0200
    news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

    > faktycznie, racja... z reszta ciekaw jestem czy giodo podejdzie
    > wnikliwie do tematu.

    Musi, taki mają obowiązek ;)
    Choć ja np. rok temu rejestrowałem kilka nowych zbiorów i aktualizowałem kilka
    starych, nowe są zarejestrowane, ale okazuje się, że stare nie są zaktualizowane do
    dziś, więc z GIODO też bywa różnie i wyjaśniam to właśnie ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 7. Data: 2014-05-15 17:52:00
    Od: W <w...@w...pl>

    news wystukał, co następuje:

    > faktycznie, racja... z reszta ciekaw jestem czy giodo podejdzie
    > wnikliwie do tematu.

    czyżby chodziło o kilka radosnych kwiatków pokroju:
    ocenyfirm.com
    polishbusiness.info
    regon.info
    ?

    Ten ostatni jest szczególnie radosny: http://regon.info/regulamin/:
    "§ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    1. Administrator portalu Regon.info zastrzega, że na jawność rejestrów
    przedsiębiorców składa się jawność formalna oznaczająca, że każdy ma prawo
    do dostępu do danych zawartych w rejestrach i do przeglądania akt
    przedsiębiorcy wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności
    gospodarczej.

    2. Administrator portalu Regon.info zastrzega, że funkcjonowanie w obrocie
    prawnym przepisów zakładających jawność wpisów dokonywanych w rejestrach
    prowadzonych przez Centralną Ewidencję działalności gospodarczych, skutkuje
    jawnością danych osobowych podmiotów tam wpisanych i tym samym wyłączeniem w
    stosunku do nich stosowania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

    3. Administrator portalu Regon.info zastrzega również, że zgodnie z art. 4
    ust.2 ustawy o Prawie Autorskim i prawach pokrewnych nie korzystają z
    ochrony przewidzianej w/w ustawą urzędowe dokumenty i materiały, do których
    zalicza się Centralna Ewidencja i Informacja o działalności gospodarczej."

    ekhm...

  • 8. Data: 2014-05-16 15:47:27
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

> [...]
    > kilka starych, nowe są zarejestrowane, ale okazuje się, że stare nie są
    > zaktualizowane do dziś, więc z GIODO też bywa różnie i wyjaśniam to

    Trudno zrobic taka rejestracje bazy danych?
    Jak to zrobic? Jest w necie opisane jak to zrobić krok po kroku?

  • 9. Data: 2014-05-18 00:14:01
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
> [...]
    > zalicza się Centralna Ewidencja i Informacja o działalności gospodarczej."

    ekhm, chodzi(ło) m.in. o te własnie portale. ktos sobie wymyslil ze
    jawnosc jest rownoznaczna z prawem do gromadzenia i przetwarzania.
    jeszcze inny powolal sie na ustawe o rejestrze przedsiebiorcow cos w
    rodzaju "tworzy sie rejestr... itd" nie zwazajac na fakt, ze do
    tworzenia takiego rejestru jest uprawniony konkretny organ a nie firma
    krzak.

    stawiam piwo temu kto znajdzie zrodlo ocenyfirm.com tzn. kto konkretnie
    stoi za tym po(d)miotem ? ktos sie zakamuflowal za reverse proxy i

    dodam ze w sieci powstalo mnostwo klonow (pod roznymi domenami) jednej i
    tej samej firmy (lub kilku), ktora gromadzi dane chyba wszystkich
    przedsiebiorcow, wszystko indeksowane przez google.
    zastanawia mnie po co to ? dla pagerank-u ?

  • 10. Data: 2014-05-19 11:53:31
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 16 May 2014 15:47:27 +0200
    "Vikku" <B...@w...pl> wrote:

    > Trudno zrobic taka rejestracje bazy danych?
    > Jak to zrobic? Jest w necie opisane jak to zrobić krok po kroku?

    Bardzo prosto, wszystko znajdziesz na stronie GIODO http://www.giodo.gov.pl/148/j/pl/

    Masz tam wniosek, wypełniasz go, drukujesz, podpisują osoby do tego uprawnione i
    wysyłasz.

    --
    pozdrawiam
    szerszen