  • 1. Data: 2003-12-16 11:21:58
    Temat: niejawnosc korespondencji
    Od: "R_K" <i...@w...pl>

    witam,

    mam takie teoretyczne pytanka:

    1. czy ujawnienie korespondencji prywatnej przez osobe ktora np. przez
    przypadek weszla w posiadanie takiej
    korespondencji jest zabronione bez wiedzy osob w niej wystepujacych
    (prowadzacych wczesniej taka korespondencje)? chodz mi o ujawnienie osobie
    trzeciej,
    a nie np. rzucenie na forum publiczne.

    2. jesli odpowiedz na 1 pytanie brzmi TAK, to czy rowniez zabronione jest
    ujawnienie korespondencji
    osobie trzeciej przez jednego z uczestnikow owej korespondencji, bez wiedzy
    i zgody drugiej strony korespondencji?

    3. czy ewentualne rygory dot. ujawniania korespodencji maja odniesienie
    jedynie do slowa pisanego, czy
    mozna je rowniez zastosowac do ustalen jakie padly np. podczas rozmowy
    telefonicznej?

    prosze o informacje na ten temat.

    pozdrawiam,
    R_K

  • 2. Data: 2003-12-16 17:01:47
    Temat: Re: niejawnosc korespondencji
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    R_K wyskrobał(a):
> [...]
    > korespondencji jest zabronione bez wiedzy osob w niej wystepujacych
    > (prowadzacych wczesniej taka korespondencje)? chodz mi o ujawnienie osobie

    Jeżeli osoby A i B prowadzą korespondencję i dowiaduje się o niej bez wiedzy
    osób A i B osoba C, to już jest naruszenie tajemnicy.

> [...]
    > osobie trzeciej przez jednego z uczestnikow owej korespondencji, bez
    > wiedzy i zgody drugiej strony korespondencji?

    Tak.

    > 3. czy ewentualne rygory dot. ujawniania korespodencji maja odniesienie
    > jedynie do slowa pisanego, czy
    > mozna je rowniez zastosowac do ustalen jakie padly np. podczas rozmowy
    > telefonicznej?

    Według orzecznictwa można je również stosować do rozmowy telefonicznej.

    --
    Bartek Gliniecki
    [ email: jak potrzebujesz, to spytaj .::::::::::::::. GG: 3967232 ]

  • 3. Data: 2003-12-17 06:46:59
    Od: w...@p...onet.pl

    > 3. czy ewentualne rygory dot. ujawniania korespodencji maja odniesienie
    > jedynie do slowa pisanego, czy
    > mozna je rowniez zastosowac do ustalen jakie padly np. podczas rozmowy
    > telefonicznej?

    nie ma tajemnicy korespondencji, jest za to tajemnica komunikowania się. Zatem
    ochroną objęta jest nie tylko korespondencja ale również inne formy
    komunikowania się w tym oczywiście rozmowy telefoniczne.

    Paweł