  • 1. Data: 2012-03-13 14:44:04
    Temat: niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?
    Od: andrzej <a...@g...com>

    Chodzii o specyficzny towar . którego produkcja i dystrybucja jest
    bardzo regulowana
    - mianowicie o środki ochrony roślin
    Od dawna podejrzewałem że jestem nabijany w butelkę .. opsss w
    buteleczkę :)
    Ciągle wydawało mi się że towaru jest za mało...
    Preparat 1
    dokładnie zmierzyłem zamiast 2,5 ml jest 1.2 ml
    - sprzedawca : nie mogę przemijać reklamacji - zużył pan towar
    faktycznie zużyłem - OK
    Preparat 2
    zerwałem zabezpieczenie, odkorkowałem przelałem do załączonej przez
    producenta menzurki
    : zamiast 5ml jest 3 ml !!
    Obfotografowałem proces pomiaru - klops nie mogę znaleźć paragonu :(

    Idę do sklepu ogrodniczego, kupuje , wyciagam buteleczkę z kartonu
    oglądam pod światło -gołym okiem widać braki
    Sprzedawca tłumaczy : Ja to tylko sprzedaje , buteleczka fest
    hermetyczna itd .....
    , facet odbiera o de mnie i .. wstrząsa
    Teraz już nic się nie zobaczy chyba że podświetlić halogenem ;)
    -- Ja pań chce to można spisać nr serii i zgłosić do producenta
    OK no to szukamy nr serii - i zonk - preparat jest przeterminowany, i
    nagle okazuje się że wszystkie w sklepie są przeterminowane !!

  • 2. Data: 2012-03-13 16:14:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/13/2012 9:44 AM, andrzej wrote:
    > Chodzi o specyficzny towar

    Chciałeś się wyżalić czy jak?

  • 3. Data: 2012-03-13 16:45:08
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    Tak, być może tak, kto wie, czy tak.
    (odpowiadam na jedyne pytanie w całym tekście, opierając się na
    fragmencie od słów: Idę do)

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2012-03-14 09:14:56
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 13 Mar, 17:45, Bydlę <p...@g...com> wrote:
    > Tak, być może tak, kto wie, czy tak.
    > (odpowiadam na jedyne pytanie w całym tekście, opierając się na
    > fragmencie od słów: Idę do)
    >
    > --
    > Bydlę

    chyba pytanie było w tytule ostatni znak = ?
    niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy,
    dystrybutora, producenta ?

    Sprzedawca wykręca się sianem, substancje czynna produkowana chyba w
    Indiach,
    zezwolenie na dystrybucje firma z Anglii w RP sklep ew hurtownia.

    Jeśli uznamy że winny jest sprzedawca - choć ten przysięga ze nie
    to jak mam udowodnić swoja racje ?
    latać po sklepach z suwmiarką i kalkulatorem i obliczać pojemność
    płynu ?
    - możliwe o ile pojemnik jest szklany i płyn jest "ustały"
    ( zwykle gęsta nieprzejrzysta zawiesina wystarczy wstrząsnąć i już ni
    widać poziomu płynu)

    alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
    ochronne
    i komisyjne w sklepie przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

  • 5. Data: 2012-03-14 19:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
    > ochronne
    > i komisyjne w sklepie przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

    Rozumiem, że z jakiegoś istotnego powodu uznajesz, że najprostsze
    rozwiązanie polegajace na powiadomieniu Inspekcji Handlowej o Twoim
    odkryciu jest niemożliwe do wykonania.

  • 6. Data: 2012-03-15 19:31:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-14 10:14:56 +0100, andrzej <a...@g...com> said:

    > Sprzedawca wykręca się sianem, substancje czynna produkowana chyba w
    > Indiach,
    > zezwolenie na dystrybucje firma z Anglii w RP sklep ew hurtownia.

    To zacytuję to najważniejsze - bo wyciąłeś.

    ===
> [...]
    > OK no to szukamy nr serii - i zonk - preparat jest przeterminowany, i
    > nagle okazuje się że wszystkie w sklepie są przeterminowane !!

    Niepsrawdzenia towaru w pudełkach? Tak.
    Napełniania butelek w fabryce? Nie.
    Sprzedwania czegoś, co jest przeterminowane? Tak.

    > - choć ten przysięga ze nie
    > to jak mam udowodnić swoja racje ?

    Zgłosić inspekcji, że kupiłeś (tu faktura) to i to, tam i tam,
    przeterminowane i oszukane (być może) na wadze.

    > latać po sklepach z suwmiarką i kalkulatorem i obliczać pojemność
    > płynu ?

    Jeśli się uprzesz, że chcesz dokładnie litr mleka czy coli, to tak.
    A w twoim przypadku - twierdzisz, że płynu jest za mało - nie wierzysz sobie?

    > alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
    > ochronne
    > i komisyjne w sklepie przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

    1. nie kupować (tam i tego)
    2. poskarżyć się producentowi/mediom
    3. zgłosić inspekcji to, na co natrafiłeś...

    Ale ogólnie to tak - nie kupować bezmyślnie, a im bardziej ci zależy na
    tym, co kupujesz, tym bardziej kontrolować. Świat jest tak
    skonstruowany, że mimo dekalogu (i pokrewnych spisów) ludzie działają
    po swojemu, a nie wg idealnej wersji demo.

    --
    Bydlę