eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ? › Re: niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy, dystrybutora, producenta ?
    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niedowaga stwierdzona po otwarciu - odpowiedzialność sprzedawcy,
    dystrybutora, producenta ?
    Date: Thu, 15 Mar 2012 20:31:28 +0100

    On 2012-03-14 10:14:56 +0100, andrzej <a...@g...com> said:

    > Sprzedawca wykręca się sianem, substancje czynna produkowana chyba w
    > Indiach,
    > zezwolenie na dystrybucje firma z Anglii w RP sklep ew hurtownia.

    To zacytuję to najważniejsze - bo wyciąłeś.

    ===
    > Idę do sklepu ogrodniczego, kupuje , wyciagam buteleczkę z kartonu
    > oglądam pod światło -gołym okiem widać braki
    > Sprzedawca tłumaczy : Ja to tylko sprzedaje , buteleczka fest
    > hermetyczna itd .....
    > , facet odbiera o de mnie i .. wstrząsa
    > Teraz już nic się nie zobaczy chyba że podświetlić halogenem ;)
    > -- Ja pań chce to można spisać nr serii i zgłosić do producenta
    > OK no to szukamy nr serii - i zonk - preparat jest przeterminowany, i
    > nagle okazuje się że wszystkie w sklepie są przeterminowane !!

    ===

    > Jeśli uznamy że winny jest sprzedawca

    Niepsrawdzenia towaru w pudełkach? Tak.
    Napełniania butelek w fabryce? Nie.
    Sprzedwania czegoś, co jest przeterminowane? Tak.

    > - choć ten przysięga ze nie
    > to jak mam udowodnić swoja racje ?

    Zgłosić inspekcji, że kupiłeś (tu faktura) to i to, tam i tam,
    przeterminowane i oszukane (być może) na wadze.

    > latać po sklepach z suwmiarką i kalkulatorem i obliczać pojemność
    > płynu ?

    Jeśli się uprzesz, że chcesz dokładnie litr mleka czy coli, to tak.
    A w twoim przypadku - twierdzisz, że płynu jest za mało - nie wierzysz sobie?

    > alternatywnie muszę zapewnić sobie i sprzedawcy minimalne środki
    > ochronne
    > i komisyjne w sklepie przelać truciznę do kolby miarowej - czy jak ??

    1. nie kupować (tam i tego)
    2. poskarżyć się producentowi/mediom
    3. zgłosić inspekcji to, na co natrafiłeś...

    Ale ogólnie to tak - nie kupować bezmyślnie, a im bardziej ci zależy na
    tym, co kupujesz, tym bardziej kontrolować. Świat jest tak
    skonstruowany, że mimo dekalogu (i pokrewnych spisów) ludzie działają
    po swojemu, a nie wg idealnej wersji demo.

    --
    Bydlę