  • 11. Data: 2005-01-18 10:59:00
    Temat: Re: nie chce komus czegos sprzedac, czy to jest dyskryminacja???
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 sty o godzinie 10:00, na pl.soc.prawo, Rodrig Falkenstein
    napisał(a):

    > Może domagać się wydania towaru. Jeżeli złożyłeś mu ofertyę i ona została
    > przyjęta. Ofertą jesty np wystawienie towaru w miejscu publicznym z
    > podaniem ceny, albo cennik.

    A jeżeli 'ktoś' chce kupić w sklepiku jakiś towar z wystawy, ale mu go
    nie sprzedam ponieważ ten 'klient' jest winien mi pieniądze za poprzednie
    'zakupy na zeszyt', 'na kreskę' - czy wtedy też popełniam wykroczenie?
    Pytam poważnie, ponieważ to nagminny przypadek w zaprzyjaźnionym sklepie,
    którego właścicielka obawia się jakichś konsekwencji z tytułu nie
    sprzedania artykułów z oferty.

    --
    Herbi
    18-01-2005 11:51:34

  • 12. Data: 2005-01-18 18:47:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel" <x...@d...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, czy jesteś przedsiębiorcą trudniącym
    się sprzedażą, czy sprzedajesz coś okazyjnie. W wypadku przedsiębiorcy
    naraża się on na odpowiedzialność z art. 135 kw. Po za tym do zawarcia umowy
    dochodzi przez oświadczenie klienta o przyjęciu oferty. Od tego momentu
    teoretycznie sprzedawca ma już tylko roszczenie o zapłatę, a nabywca staje
    się właścicielem rzeczy.

    W wypadku okazyjnej sprzedaży możesz wybierać nabywców podług własnej woli.

  • 13. Data: 2005-01-18 19:49:02
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    no wiec co gdy zastrzege, ze oferta jest tylko dla konkretnej grupy osob?

  • 14. Data: 2005-01-19 09:00:15
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Daniel wrote:

    > no wiec co gdy zastrzege, ze oferta jest tylko dla konkretnej grupy osob?

    To wtedy dopieri UE moze sie przyczepic o "dyskryminacje"

    Boguslaw

  • 15. Data: 2005-01-19 18:41:39
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    a gdzie moja wolnosc osobista?? :)
    a tak na powaznie, to kapitalizm jest wtedy, kiedy moge robic interesy jakie
    mi sie tylko zywnie podoba, w granicach prawa oczywiscie, jakie prawo lamie,
    jezeli moje widzimisie to knajpa tylko dla bialych? Jak bym zrobil knajpe
    tylko dla gejow, to bylbym nowoczesny i tolerancyjny, a tak jestem parszywym
    rasista???
    Panstwo nie moze mi mowic z kim mam robic interesy, a z kim nie, to juz
    bylo........

    A tak zupelnie powaznie, to nie jest tylko teoretyzowanie, np sieci
    telefonii komorkowych, wszystkie, maja oferty skierowane tylko dla
    przedsiebiorcow, z ktorych osoby fizyczne nie moga skorzystac, byloby pol
    biedy, gdyby miala dla rownowagi oferty tylko dla osob fizycznych z ktorych
    podmioty gospodarcze nie moga skorzystac, ale tak nie jest, firma moze miec
    kazdy plan taryfowy, osoba fizyczna nie. Taka wyrafinowana forma knajpy
    tylko dla bialych :)). Oczywiscie, jest to uzasadnione ekonomicznie, firma
    inaczej (w gruncie rzeczy sprowadza sie to do tego, ze intensywniej)
    korzysta z telefonu. Ale na takiej samej zasadzie bialy w Alabanie moze
    sobie na drzwiach restauracji wywiesic tabliczke "czarnym wstep wzbroniony"
    i uzasadnic, ze 90% czarnych w jego hrabstwie nie ma pieniedzy......jest to
    takie same uzasadnienie ekonomiczne i jest to prawda......

    Uzytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisal w wiadomosci

  • 16. Data: 2005-01-20 11:32:01
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Daniel wrote:

> [...]
    > jestem parszywym rasista???
    > Panstwo nie moze mi mowic z kim mam robic interesy, a z kim nie, to juz

    No.. nie handlowe....

    Boguslaw

  • 17. Data: 2005-01-20 13:37:11
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2005-01-19 19:41 :

> [...]
    >rasista???
    >Panstwo nie moze mi mowic z kim mam robic interesy, a z kim nie, to juz

    Tak... wszystko się zgadza. Ale kto Ci powiedział, że w Polsce jest
    kapitalizm?
    w.