    From: "aliuqet " <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nazwisko po slubie - ciekawy przypadek
    Date: Tue, 9 Aug 2005 07:29:41 +0000 (UTC)

    To ja mam jeszcze ciekawszy przypadek :)

    Planujemy slub w swieta. Od jakiegos czasu mieszkam za granica i na slub po
    prostu przyjedziemy do Polski. I teraz pojawia sie ciekawostka. Zaraz po
    slubie prawdopodobnie 26-27 bedziemy wracac do pracy za granice. W ciagu 30
    dni musze zlozyc wnioski o zmiane nazwiska. Jednak w swieta nikt nie pracuje.
    Dzwonie wiec do urzedu i pytam czy jesli pobiore druczek wczesniej, zalatwie
    sobie notariusza i przy notariuszu wypelnie papierek, dam upowaznienie mojej
    mamie do zlozenia i odbioru dokumentu to czy to uznaja. I uslyszalam ze nie
    uznaja bo druki sa scislego zarachowania itd...
    No wiec ide dalej. Pytam sie pani ze juz moze uda sie zostac jeden dzien
    dluzej (co wcale nie jest pewne) ale czy musze koniecznie osobiscie odebrac
    czy moge dac znowu upowaznienie notarialne. I znowu ze nie bo to wazny
    dokument i nie uznaje sie upowaznienia. Wiec pytam czy moga na moj koszt
    przeslac to do ambasady/konsulatu. Odpowiedz jak mozna sie spodziewac
    brzmiala nie.:)

    No i co tu teraz zrobic (Propozycja by nie brac slubu nie wchodzi w
    rachube :D ).
    Teoretycznie po 30 dniach bede bez prawnych dokumentow za granica. Wiem ze
    tego tak nie sprawdzaja ale w sumie chcialabym miec wszystko wyprowadzone.
    Dodam ze rozmawialam z kierowniczka refereatu ds. dowodow :)

    pozdrawiam