  • Data: 2005-08-09 07:27:35
    Temat: Re: nazwisko po slubie - ciekawy przypadek
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Moj narzeczony ma nazwisko dwuczlonowe (cos w stylu Iks-Iksinski). Ja,
    > wiedzac ile klopotow (w urzedach) przysparza posiadanie takiego nazwiska
    > postanowilam przyjac tylko jeden z jego czlonow, ale okazalo sie, ze nie
    > jest to takie proste...

    Obawiam się, że będziesz musiała zmodyfikowac plany.

    "Nazwisko małżonków" - artykuł "Przegląd Sądowy" 2003/5/61 - t.1, Konieczny
    K.

    "Na gruncie obowiązującego prawa małżonkowie mogą nosić to samo nazwisko
    dwuczłonowe jedynie wówczas, gdy jeden z małżonków przyjmuje nazwisko
    drugiego, a przyjęte nazwisko jest dwuczłonowe. W takim przypadku małżonek
    przyjmujący nazwisko nie może przybrać tylko jednego członu nazwiska
    drugiego małżonka, lecz obowiązany jest nosić nazwisko dwuczłonowe."