    From: === igoR === <a...@...sygnaturce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nazwisko dziecka - matki czy ojca? (OT)
    Date: Sat, 23 Aug 2003 01:44:24 +0200

    Wojciech Szweicer napisał(a):

    > Mam nadzieję, że nie dostaniesz ani grosza z tzw. ZUSu, czyli z moich
    > podatków.

    ZUS i podatki to dwie odrębne kieszenie.
    Muszę Cię zmartwić: wypełniam obie.
    Moja Pani też.
    Prócz tego odprowadzam jeszcze VAT, płacę akcyzę, napiwki, popiwki i
    inne pierdoły.
    I jasna cholera mnie bierze, jak sobie uświadomię, że płacę za (być
    może) edukacje, opiekę zdrowotną, więzienie (być może...;-), biblioteki,
    wojsko, telewizję, policję, ochronę środowiska, rolnictwo, sądy, itp., a
    Ty z tego wszystkiego korzystasz...

    > Jakoś nie mam ochoty płacić alimentów na cudze dzieci, tylko
    > dlatego, że mają "samotną matkę" - i to jeszcze na papierze tylko :(

    Nie jestem prawnikiem, ale moim zdaniem jest różnica między "alimentami"
    a "zasiłkiem wychowawczym", prawda?

    Alimenty (łc. alimentum ‘żywność, opłata za wychowanie’) praw. ustalone
    sądownie (przeważnie) koszty płacone na utrzymanie dzieci lub
    współmałżonków po rozwodzie oraz rodzeństwa, rodziców; n.os.
    alimentator. (http://wiem.onet.pl/wiem/01b467.html)

    Zasiłek wychowawczy przysługuje osobie uprawnionej do urlopu
    wychowawczego (i przebywającej na urlopie wychowawczym).
    [...]
    Przez osobę samotnie wychowującą dziecko rozumie się osobę stanu
    wolnego: pannę, kawalera, rozwiedzioną, rozwiedzionego, wdowę lub
    wdowca. (http://firma.onet.pl/1121099,eksperci.html)

    Zwróć też uwagę na to, że ta "samotna matka", pracując, płaciła za Twoje
    np. zwolnienie lekarskie.
    Nie mamy ślubu, więc w chyba w świetle prawa to "matka samotnie
    wychowująca dzieci". Nie wyrzekam się dziecka, jest moje, ale mam
    zamieru brać ślubu tylko po to, aby być ok. To na szczęście nie jest
    obowiązek.

    Sam przytoczyłem tu jakieś definicje, ale to suchy tekst, proszę o
    wypowiedzi osoby mające doświadczenie w kwestiach poruszonych w głównym
    wątku.

    PS. Przepraszam grupowiczów, nie mogłem się powstrzymać...

    --
    ig(at)2com.pl /___|____|___\