  • 1. Data: 2004-03-17 17:56:10
    Temat: nazwisko dziecka
    Od: "Jan Kowalski" <p...@j...pl>

    witam,

    moja zona (zyjemy bez zwiazku formalnego) urodzi dziecko, jak zalatwic zeby
    dziecko mialo moje nazwisko ? normalnie w takich przypadach wpisuja nazwisko
    matki.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-17 18:26:23
    Temat: Re: nazwisko dziecka
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 17/03/2004 18:56, Jan Kowalski wrote :
> [...]
    > dziecko mialo moje nazwisko ? normalnie w takich przypadach wpisuja nazwisko

    Nie. Normalnie wpisują nazwisko ojca. Nazwisko matki wpisują wtedy kiedy
    ojciec nie jest znany.
    Wystarczy dziecko uznać przed kierownikiem USC. (art. 79 i 89 kodeksu
    rodzinnego).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Fear is the tax that conscience pays to guilt. (George Sewell)

  • 3. Data: 2004-03-17 19:08:26
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    Jan Kowalski <p...@j...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > moja zona (zyjemy bez zwiazku formalnego) urodzi dziecko, jak zalatwic zeby
    > dziecko mialo moje nazwisko ? normalnie w takich przypadach wpisuja

    Dziecko można w takim wypadku uznać. Jest to możliwe także w czasie ciąży.
    Uznanie dziecka przez meżczyznę następuje za zgodą matki przed kierownikiem
    USC albo sądem opiekuńczym.
    B.

  • 4. Data: 2004-03-17 22:46:59
    Od: "Marcin" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > moja zona (zyjemy bez zwiazku formalnego)

    Zona nieformalnie ? Hmm.... dziwny jest ten swiat :p

    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-18 17:41:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 17. marca 2004 23:46 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin:

    > Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Zona nieformalnie ? Hmm.... dziwny jest ten swiat :p

    Nie wszyscy muszą chcieć mieć ślub cywilny. Może się pobrali w ramach
    obrzędów jakiejś religii albo zwyczajów i dlatego nazywa ją żoną?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-03-19 01:45:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c3cn0c$its$6@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
> [...]
    > Nie wszyscy muszą chcieć mieć ślub cywilny. Może się pobrali w ramach
    > obrzędów jakiejś religii albo zwyczajów i dlatego nazywa ją żoną?

    A poza tym np. w angielskim funkcjonuje wyrażenie "common-low marriage"
    będące odpowiednikiem polskiego konkubinatu. Dla niektórych wyrażenie
    "żona" to termin urzędowy, dla niektórych symbol więzi emocjonalnej.

    --
    Marcin