  • 21. Data: 2009-12-03 17:28:41
    Temat: Re: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    > krotko mowiac, kolega musialby wykazac ze stworzenie domeny o jego rzekomo
    > rzadkim nazwisku bylo celowe aby go osmieszyc lub w inny sposob naruszyc
    > dobra
    > osobite, wg mnie jest to nie do udowodnienia chyba ze nazwisko kolegi jest
    > naprawde rzadkie tzn <100 osob i wszystkie ze soba spokrewnione

    Przecież oczywiste jest, że ktoś może nie życzyć sobie wiązania jego imienia
    i nazwisko z serwisami erotycznymi. Jakie znaczenie ma czy było to
    zamierzone czy niezamierzone dla samego stwierdzenia faktu naruszania dóbr
    osobistych ?

  • 22. Data: 2009-12-03 19:09:20
    Od: kuba <p...@o...pl>

    ChrissP. pisze:

    > Z tego co się orientuję, to sądy brytyjskie dość chętnie podejmują się
    > spraw o odszkodowanie jeśli tylko mają związek (nawet dość luźny) z
    > terytorium brytyjskim (a w tym wypadku jestem przecież rezydentem).
    >
    > Czekam na dalsze informacje i dzięki za odpowiedź

    Moim zdaniem jeśli wytoczysz powództwo przed sąd polski, to powinien on
    stosować prawo polskie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 23. Data: 2009-12-03 19:12:11
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

    > krotko mowiac, kolega musialby wykazac ze stworzenie domeny o jego rzekomo
    > rzadkim nazwisku bylo celowe aby go osmieszyc lub w inny sposob naruszyc dobra
    > osobite

    Tak jak Ci napisał op23, celowość nie ma tu znaczenia. Ma je wtedy,
    jeśli powód chciałby dochodzić roszczeń finansowych z tytułu naruszenia
    dóbr osobistych. I nie chodzi tu tyle o "celowość ośmieszenia", co
    umyślność działania zmierzającego do naruszenia dóbr.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 24. Data: 2009-12-03 22:25:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > osobite, wg mnie jest to nie do udowodnienia chyba ze nazwisko kolegi jest
    > naprawde rzadkie tzn <100 osob i wszystkie ze soba spokrewnione

    "To jest imię i nazwisko postaci fikcyjnej w naszym przyszłym filmie
    erotycznym." ;->

    I po ptokach :-P

  • 25. Data: 2009-12-03 22:26:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    op23 pisze:

> [...]
    > imienia i nazwisko z serwisami erotycznymi. Jakie znaczenie ma czy było
    > to zamierzone czy niezamierzone dla samego stwierdzenia faktu naruszania

    A jak udowodni, że to jego imię i nazwisko, hmm?

  • 26. Data: 2009-12-03 23:14:41
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A jak udowodni, że to jego imię i nazwisko, hmm?

    Nie wydaje mi się to konieczne. Nie chodzi o złośliwe użycie czyjegoś
    imienia i nazwiska tylko o narażenie jego dobrego wizerunku.

  • 27. Data: 2009-12-03 23:21:06
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > "To jest imię i nazwisko postaci fikcyjnej w naszym przyszłym filmie
    > erotycznym." ;->

    "A ja noszę to nazwisko już dzisiaj i w przyszłości też będę z nim wiązany
    choćbym zmienił na inne"

    > I po ptokach :-P

    "To w porę zgłosiłem się"

  • 28. Data: 2009-12-04 09:07:10
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    kuba wrote:

    > Moim zdaniem jeśli wytoczysz powództwo przed sąd polski, to powinien
    > on stosować prawo polskie.

    Dziękuję za odpowiedź.
    Jestem w poniedziałek umówiony na konsultację z prawnikiem w UK.
    Zobaczę jak on widzi tę sprawę, niemniej po obraźliwych odpowiedziach
    abonenta domeny na moje żądanie zaprzestania tych praktyk, doszedłem do
    wniosku, że jedynym wyjściem jest postępowanie sądowe oraz dość solidny
    bat finansowy na cel jakiejś organizacji charytatywnej.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 29. Data: 2009-12-04 10:00:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    op23 pisze:

    > Nie wydaje mi się to konieczne. Nie chodzi o złośliwe użycie czyjegoś
    > imienia i nazwiska tylko o narażenie jego dobrego wizerunku.

    Czyli jak ktoś na prawdę nazywa się Stanisław Anioł, to wg. Ciebie może
    pozwać twórców Alternatywy 4? ;->