  • 1. Data: 2009-12-02 11:28:53
    Temat: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    Witam

    Doszła mnie informacja, że polska firma (w sensie właścicieli), ale
    zarejestrowana na Cyprze zarejestrowała ok 100'000 domen .pl. Nie miał
    bym z tym problemu, gdyby nie fakt, że te domeny to... polskie nazwiska.

    I tak domena zawierająca moje (dość rzadkie) nazwisko (czyli
    mojenazwisko.pl) przekierowuje na adres strony z ogłoszeniami
    erotycznymi, której nazwa jest dość sugestywna. Oczywiście taka
    sytuacja mi mocno nie odpowiada (moim zdaniem narusza moje dobra
    osobiste).

    Sprawę komplikuje fakt, że chociaż chodzi o polską domenę, to sam
    mieszkam w Wielkiej Brytanii.

    Dlatego moje pytania są następujące:

    1. Przed którym sądem domagać się zaprzestania praktyki przekierowania
    na stronę erotyczną (Wielka Brytania, Polska)?

    2. Jakiej specjalności prawnik byłby odpowiedni do poprowadzenia tej
    sprawy?

    3. Czy wykupienie z zamiarem odsprzedaży, domeny zawierającej
    (zaznaczam - rzadkie) nazwisko jest typowym działaniem określanym
    mianem cybersquatting?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Dodam, że dość się
    spieszę, gdyż jak najszybciej chciałbym tę sprawę rozwiązać.

    Dodam tylko, że drogą mailową próbowałem rozwiązać tą sytuację, ale
    otrzymałem jedynie obraźliwe odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-12-02 11:35:16
    Temat: Odp: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl> napisał w
    wiadomości news:hf5j1k$2bj$1@news.onet.pl...

    Moim zdaniem nie masz żadnych szans w dochodzeniu takiego roszczenia.
    Adres, to tylko adres.

  • 3. Data: 2009-12-02 11:41:46
    Temat: Re: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: kuba <p...@o...pl>

    ChrissP. pisze:

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Dodam, że dość się
    > spieszę, gdyż jak najszybciej chciałbym tę sprawę rozwiązać.

    Postaram się coś więcej napisać wieczorem albo jutro. Podstawowe
    kwestie: jaki system prawny (polski, angielski etc.) rządzi tym
    stosunkiem prawnym i do jakiej jurysdykcji należy rozpoznanie tej sprawy.

    Jurysdykcja polska zachodzi na pewno. Co do systemu prawnego - sprawdzę.
    Na gruncie polskiego prawa jest duża szansa na wygranie takiej sprawy.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 4. Data: 2009-12-02 11:52:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    ChrissP. pisze:
    > Dodam tylko, że drogą mailową próbowałem rozwiązać tą sytuację, ale
    > otrzymałem jedynie obraźliwe odpowiedzi.

    Jeżeli to .pl to przede wszystkim uderz do NASKu żeby wyłączyli domenę.

    A jak chcesz o dobra osobiste to raczej Cypr.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2009-12-02 12:00:36
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    ChrissP. wrote:

    > Doszła mnie informacja, że polska firma (w sensie właścicieli), ale
    > zarejestrowana na Cyprze zarejestrowała ok 100'000 domen .pl. Nie miał
    > bym z tym problemu, gdyby nie fakt, że te domeny to... polskie nazwiska.

    Ja bym się napierw zgłosił do NASKu i porosił o przekazanie domeny
    o brzmieniu mojego nazwiska. Myślę, że jest duża szansa na polubowne
    załatwienie sprawy.
    Co do pozostałych pytań, zostawiam je do odpowiedzi innym.

    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka
    s/smieciarz/kotynski/

  • 6. Data: 2009-12-02 12:31:10
    Temat: Re: Odp: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Dec 2, 11:35 am, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl> napisał w
    > wiadomościnews:hf5j1k$2bj$1@news.onet.pl...
    >
    > Moim zdaniem nie masz żadnych szans w dochodzeniu takiego roszczenia.
    > Adres, to tylko adres.

    na chlopski rozum ma.

    a co z domena www.roberttomasiktochuj.pl

    Adres to adres?

  • 7. Data: 2009-12-02 12:35:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    f...@g...com pisze:

    > na chlopski rozum ma.
    >
    > a co z domena www.roberttomasiktochuj.pl
    >
    > Adres to adres?

    Tak.

    Przecież żaden RT nie wystąpi o usunięcie takiej nazwy bo musiałby się
    przyznać że jest ch.. ;)
    Musi po prostu dowieść że taka nazwa jednoznacznie wskazuje na niego. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-12-02 12:37:20
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    Slawek Kotynski wrote:

    > Ja bym się napierw zgłosił do NASKu i porosił o przekazanie domeny
    > o brzmieniu mojego nazwiska. Myślę, że jest duża szansa na polubowne
    > załatwienie sprawy.

    Wysłałem maila w tej sprawie do NASK'u, czekam na ich odpowiedź...

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-12-02 12:42:05
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    kuba wrote:

    > Jurysdykcja polska zachodzi na pewno. Co do systemu prawnego -
    > sprawdzę. Na gruncie polskiego prawa jest duża szansa na wygranie
    > takiej sprawy.

    Z tego co się orientuję, to sądy brytyjskie dość chętnie podejmują się
    spraw o odszkodowanie jeśli tylko mają związek (nawet dość luźny) z
    terytorium brytyjskim (a w tym wypadku jestem przecież rezydentem).

    Czekam na dalsze informacje i dzięki za odpowiedź

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 10. Data: 2009-12-02 12:57:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 04:31:10 -0800, f...@g...com
    napisał(a):

    > na chlopski rozum ma.
    >
    > a co z domena www.roberttomasiktochuj.pl
    >
    > Adres to adres?

    Ale powyższy adres niewątpliwie narusza dobra osobiste R.T. -- każdej
    osoby, która nosi to imię i nazwisko.

    Natomiast sam fakt zarejestrowania jakiegoś nazwiska jako domeny w sumie
    rzeczywiście niewiele sam w sobie oznacza, a na pewno niekoniecznie wiąże
    się z naruszeniem dóbr osobistych.
    Było nie było nazwisko może być dowolne, więc w sumie rejestrując domenę
    LegeArtis.org.pl też mogłem nadepnąć komuś na nazwisko (i to zarówno Panu
    Lege Artis, Legeartis jak i rodzinie Org).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd