  • 1. Data: 2009-12-02 12:41:28
    Temat: Czy musze udostepniac piwnice?
    Od: scream <n...@p...pl>

    W moim bloku jakas firma wynajeta przez ADM wymienia okna w piwnicach.
    Akurat w mojej piwnicy jest takie okienko, wiec naturalna koleja rzeczy
    pracownicy owej firmy chcieliby abym im swoja piwnice udostepnil.

    Rodzi sie jednak pewien problem. W mojej piwnicy jest skrzynka telewizji
    kablowej z jakimis ich urzadzeniami. Kilka lat temu monterzy owej TVK
    pobrali ode mnie klucze do piwnicy i zapomnieli oddac. Mi to nie
    przeszkadza, bo ja z piwnicy w ogole nie korzystam od lat, wiec o klucze
    nawet sie nie upominałem i prawde mowiac zapomnialem juz calkiem o sprawie,
    natomiast na skoblu wisi kłódka, do której nie mam kluczy i nie mogę jej
    teraz otworzyć.

    Firma proponuje, zebym wynajal kogos do otwierania zamkow i zaplacil mu za
    otwarcie kłódki. Ja natomiast proponuję, żeby oni sami sobie otworzyli moją
    piwnicę (mogą np. wynająć kogoś do otwierania zamków:)) a potem odkupili mi
    nową. Niestety żadna ze stron nie zgadza się na propozycję tej drugiej :))
    Ja wcale nie mam ochoty płacić 100 zł za to, że ktoś przyjedzie i otworzy
    kłódkę dla ich wygody, oni natomiast nie mają ochoty płacić 20 zł za nową
    kłódkę.

    Czy kategorycznie muszę im udostępniać moją piwnicę i z jakich przepisów to
    wynika? Widzę, że ciężko będzie się dogadać, a tak jak pisałem nie czuję
    się zobligowany do podarowania komuś stówy za to, że przyjedzie i ułatwi
    panom wykonanie zlecenia. Gdyby chodziło o wymianę jakiś instalacji -
    elektrycznej, wodnej, gazowej - to rozumiem, że można mnie prawnie zmusić
    do ustąpienia i z tym nie dyskutuję. Tu natomiast chodzi tylko o wymianę
    okna, czyli nie jest to żaden "stan wyższej konieczności" ani cokolwiek co
    by miało wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców lub infrastruktury (stare okna
    są szczelne, piwnice nie są zalewane, itd.).

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2009-12-02 12:46:32
    Temat: Re: Czy musze udostepniac piwnice?
    Od: spp <s...@o...pl>

    scream pisze:

> [...]
    > by miało wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców lub infrastruktury (stare okna
    > są szczelne, piwnice nie są zalewane, itd.).

    Z grubsza - nie jesteś właścicielem budynku, powinieneś udostępnić
    pomieszczenie do wykonania wszelkich potrzebnych prac konserwatorskich
    czy naprawczych, ADM odpowiada za wszystkie szkody i powinien Ci je
    wyrównać.
    Ale ta kłódka to rzeczywiście nie ich problem.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-12-02 13:06:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 13:46:32 +0100, spp napisał(a):

> [...]
    > pomieszczenie do wykonania wszelkich potrzebnych prac konserwatorskich
    > czy naprawczych, ADM odpowiada za wszystkie szkody i powinien Ci je

    Co mnie obliguje do udostepnienia pomieszczenia, i dlaczego to ja -
    uzytkownik - jestem do tego zobligowany, a nie wlasciciel? Nikt nawet nie
    informowal mnie wczesniej o tym, ze bede musial cos komus udostepniac.

    > Ale ta kłódka to rzeczywiście nie ich problem.

    Mój chyba też nie? Na logike, ktos moglby zdjac moja obecna klodke i
    zalozyc jakas z zamkiem patentowym i co wtedy, mam bulić z 500 zl za speca
    ktory to zdejmie? Absurd jakis.

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-12-02 13:31:43
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    scream pisze:

    > Mój chyba też nie? Na logike, ktos moglby zdjac moja obecna klodke i
    > zalozyc jakas z zamkiem patentowym i co wtedy, mam bulić z 500 zl za speca
    > ktory to zdejmie? Absurd jakis.

    Za 500zł to ja chętnie podjadę z kantówką i nową kłódką...
    Możemy się nawet potargować:)
    Gdzie się znajduje owa piwnica?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-12-02 14:48:06
    Temat: Odp: Czy musze udostepniac piwnice?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Poinformuj TVK o problemie i wyjaśnij, że Ty za ich sprzęt nie odpowiadasz,
    więc skoro zgubili klucze, a chcą mieć dalej zamkniętą tę skrzynkę, to
    niech sobie kupią nową kłódkę. Piwnica jest Twoja, ale nie masz obowiązku
    jej zamykać przecież. Zwłaszcza, gdy z niej nie korzystasz.

  • 6. Data: 2009-12-02 14:50:33
    Od: "shat" <a...@s...pl>

    "Rafał" <r...@o...pl> wrote in message
    > scream pisze:
    >
    > Za 500zł to ja chętnie podjadę z kantówką i nową kłódką...
    > Możemy się nawet potargować:)
    > Gdzie się znajduje owa piwnica?

    Aleś zabłysnął ...

    --
    Radek

  • 7. Data: 2009-12-02 16:49:43
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Co mnie obliguje do udostepnienia pomieszczenia,

    Umowa z właścicielem budynku.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2009-12-02 20:15:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 17:49:43 +0100, andreas napisał(a):

    > Umowa z właścicielem budynku.

    Nie mam takiej, 40 lat temu nie podpisywalo sie tego typu umów przy
    zasiedlaniu lokali spółdzielczych. W akcie notarialnym też nie ma słowa o
    piwnicy.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-12-03 04:51:57
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Nie mam takiej, 40 lat temu nie podpisywalo sie tego typu umów przy
    > zasiedlaniu lokali spółdzielczych. W akcie notarialnym też nie ma słowa o
    > piwnicy.

    A ja jestem raczej pewien, że masz i aby ja poznać, nie otwieraj po prostu drzwi
    od piwnicy, dzięki czemu będziesz miał szanse poznać ją w sądzie.

    --
    andreas

  • 10. Data: 2009-12-03 07:18:02
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 2 Gru, 15:50, "shat" <a...@s...pl> wrote:
    > "Rafał" <r...@o...pl> wrote in message

    > Aleś zabłysnął ...
    >
    > --
    > Radek

    Nie zabłysnął, ale podał najrozsądniejsze rozwiązanie problemu.
    Bo:
    1. Kłudka kosztuje 10 zł
    2. Brzeszczot do piły do metalu może, ze 2 zł
    3. Piłowanie przez kogokolwiek przez 30 sek. parę groszy.
    4. Założenie szczelnych okien w budynku spowoduje oszczędności na
    ogrzewaniu budynku.

    Ale lepiej pisać pisma dzwonić straszyć się sądem niż w 5 minut
    problem rozwiązać.