  • 1. Data: 2009-12-02 07:30:09
    Temat: Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Mam następującą sprawę. Zakupiłem sprzęt na allegro. Sprzedający w swoim
    regulaminie nie napisał nic na temat plomb gwarancyjnych itp. Napisał
    natomiast, że nie prowadzi działalności gospodarczej. W opisie aukcji
    było, że jest to jego prywatny sprzęt etc. Sprzęt na zdjęciach wyglądał
    oki. Jednak w paczcie przyszedł poobijany. Prawdopodobnie stało się to
    na poczcie. A po podłączeniu nie działał poprawnie. A ściślej mówiąc nie
    działał wcale. Zajrzałem do środka, żeby przekonać się co może być
    grane. Mogła to być pierdółka, którą mógłbym naprawić we własnym
    zakresie. Niestety nie udało się to. Odesłałem sprzęt do tego człowieka
    po wcześniejszym ustaleniu warunków. I czekałem na zwrot pieniędzy (tak
    było ustalone). Jednak zwrot nie nastąpił. Po kolejnym kontakcie
    telefonicznym facet powiedział, że naruszona plomba, ingerencja w środek
    itd. W związku z tym mam 2 pytanka do jaśnie oświeconych w prawie.
    1. Czy osoba fizyczna nie prowadząca DG może zaplombować używany sprzęt,
    i na podstawie tego odmawiać zwrotu gotówki za uszkodzony sprzęt?
    2. Czy taka osoba jak wspomniana wyżej, może być gwarantem?

    Jednocześnie zaznaczam, że nie jest moją intencja wybielenie się, tylko
    chciałbym uzyskać rzeczową odpowiedź.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2009-12-02 10:48:28
    Temat: Re: Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > 1. Czy osoba fizyczna nie prowadząca DG może zaplombować używany sprzęt, i
    > na podstawie tego odmawiać zwrotu gotówki za uszkodzony sprzęt?

    Moim zdaniem tak. Nigdzie nie jest napisane ze nie moze. Ogólnie to ze
    dlubales w sprzecie to byl bardzo zly pomysl i daje to uzasadnione
    podejrzenie ze wada mogla zostac spowodowana przez ciebie a nie
    samoistnie/poczte.
    Osobiscie jako rpzedsiebiorca nie uznalbym takiej gwarancji jesli bym
    widzial dlubanie w srodku. Aczkolwiek nie plombuje komputerow i jesli ktos
    dlubie w komputerze i nie robi tego w sposob nieprawidlowy (czyli ma pojecie
    co robi i nie uszkodzil sam sprzetu) to nie robie problemow i zawsze
    akceptuje roszczenie. Natomiast jak widze proby maskowania swoich dzialan i
    wciskanie kitu - odmawiam.
    Jak nie napisał o plombach gwarancyjnych to moim zdaniem mogles sobie
    spokojnie je rwac. natomiast nie mam pojecia jak odniesc sie do wiedzy na
    temat dlubania w sprzecie. Ja bym reklamacie odrzucil.

    > 2. Czy taka osoba jak wspomniana wyżej, może być gwarantem?

    kazdy sprzedawca moze - sprzedajesz samochod to obowiazuje rekojmia, ale
    nikt nie zakazuje sprzedawcy dac ci gwarancje np. na rok na poprawe
    dzialanie oraz ze w tym czasie usunie na swoj koszt wszystkie usterki.

  • 3. Data: 2009-12-11 07:58:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> napisał
    > Mam następującą sprawę. Zakupiłem sprzęt na allegro. Sprzedający w swoim
    > regulaminie nie napisał nic na temat plomb gwarancyjnych itp.

    A czy on w ogóle udzielał gwarancji? Jeśli nie, pozostaje rękojmia i
    reklamacja z tytuło niezgodności towaru z umową, ale weź pod uwage, że
    zaczynając samemu go naprawiać i dłubać przy tym to nasuwa wątpliwości czy
    ta usterka jest wadą czy skutkiem Twojego działania.