  • 1. Data: 2009-12-01 22:12:02
    Temat: Prawa autorskie do Straussa
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Sciagnalem walc Straussa z "Chimikoj" w mp3 i maly fragment podlozylem go pod
    nagrany przeze mnie film z wakacji. Natepnie przeslalem to wszystko na youtube.
    Czy nie naruszam tu praw autorskich?
    Bo z youtube napisali do mnei tak:
    Twoj film może zawierać treść, która należy do: GoDigital Media Group.
    Nie są wymagane żadne działania.

  • 2. Data: 2009-12-01 22:53:09
    Temat: Re: Prawa autorskie do Straussa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-01, adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Sciagnalem walc Straussa z "Chimikoj" w mp3 i maly fragment podlozylem go pod
    > nagrany przeze mnie film z wakacji. Natepnie przeslalem to wszystko na youtube.
    > Czy nie naruszam tu praw autorskich?

    Możesz: np. praw związanych z wykonaniem utworu, czyli jego
    interpretacji przez orkiestrę/wykonawców.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-12-01 23:00:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.12.2009 23:12), adam wrote:
    > Sciagnalem walc Straussa z "Chimikoj" w mp3 i maly fragment podlozylem go pod
    > nagrany przeze mnie film z wakacji. Natepnie przeslalem to wszystko na youtube.
    > Czy nie naruszam tu praw autorskich?

    To zależy.

    Jeżeli masz na to co zrobiłeś zgodę wykonawców ewentualnie kogoś
    "przerzucił do MIDI" tego walca, to nie naruszasz.

    W przeciwnym wypadku naruszasz.

    p. m.

  • 4. Data: 2009-12-01 23:01:08
    Temat: Odp: Prawa autorskie do Straussa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy nie naruszam tu praw autorskich?
    > Bo z youtube napisali do mnei tak:
    > Twoj film może zawierać treść, która należy do: GoDigital Media Group.

    Ktoś wykonał ten kawałek i ma do tego prawa autorskie.

  • 5. Data: 2009-12-01 23:07:42
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Ktoś wykonał ten kawałek i ma do tego prawa autorskie.

    A jesli nagralbym to mikrofonem z radia?

  • 6. Data: 2009-12-01 23:40:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-01, adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A jesli nagralbym to mikrofonem z radia?

    To wtedy ci oczywiście wolno, ale wyłącznie jesli to radio ciotki.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-12-02 04:59:12
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > To wtedy ci oczywiście wolno, ale wyłącznie jesli to radio ciotki.

    ROTFL ! :)

    Kane

  • 8. Data: 2009-12-02 05:48:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    [...]

    > To wtedy ci oczywiście wolno, ale wyłącznie jesli to radio ciotki.

    W sensie, ze ciocia jest prezesem rozglosni, czy, ze wlascicielka
    odbiornika?

    j.

  • 9. Data: 2009-12-02 17:43:27
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    To kto jest np. wlascicielem tego:
    http://www.youtube.com/watch?v=3vng_P9qTtw
    i wielu innych tego typu nagran? Wykonawca utworu, czyten, ktory to nagral?
    Bo jesli ten, ktory to nagral, to moge sobie takze nagrac program z TV lub radia
    albo z Internetu i go wpuscic na youtube? Co za roznica czy nagrywam z estrady w
    lesie czy z TV?

  • 10. Data: 2009-12-02 17:53:22
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy nie naruszam tu praw autorskich?
    > Bo z youtube napisali do mnei tak:
    > Twoj film może zawierać treść, która należy do: GoDigital Media Group.

    Strauss to moglby miec prawo do utworu jako określonego następstwa dźwięków, w
    końcu on to wymyślił, natomiast nie do wykonania - interpretacji, to dwie rozne
    rzeczy,

    tak samo jak producent gitary nie ma praw autorskich do wykonywanych na niej
    utworów, ma natomiast prawa do wzoru gitary.

    tak wiec mozesz naruszac prawa autorskie wykonawców utworu, poprzez kopiowanie i
    rozpowszechnianie wykorzystywanie tejze intepretacji bez ich zgody