  • 11. Data: 2009-12-02 17:22:47
    Temat: Re: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "P^L^B" <p...@k...net.pl>

    > Doszła mnie informacja, że polska firma (w sensie właścicieli), ale
    > zarejestrowana na Cyprze zarejestrowała ok 100'000 domen .pl. Nie miał
    > bym z tym problemu, gdyby nie fakt, że te domeny to... polskie nazwiska.

    Coś ściemniasz... Sprawdziłem swoją bliższą i dalszą rodzinę, znajomych też
    i żadne pornole mi nie pokazały się. A tak liczyłem...

  • 12. Data: 2009-12-02 17:35:08
    Temat: Re: Odp: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    > Natomiast sam fakt zarejestrowania jakiegoś nazwiska jako domeny w sumie
    > rzeczywiście niewiele sam w sobie oznacza, a na pewno niekoniecznie wiąże
    > się z naruszeniem dóbr osobistych.
    > Było nie było nazwisko może być dowolne, więc w sumie rejestrując domenę
    > LegeArtis.org.pl też mogłem nadepnąć komuś na nazwisko (i to zarówno Panu
    > Lege Artis, Legeartis jak i rodzinie Org).

    byle nie rodzinie Ogrów :P

    pozdr

  • 13. Data: 2009-12-02 17:38:43
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    ChrissP. napisał(a) w <hf5j1k$2bj$1@news.onet.pl> :

    > Doszła mnie informacja, że polska firma (w sensie właścicieli), ale
    > zarejestrowana na Cyprze zarejestrowała ok 100'000 domen .pl. Nie miał
    > bym z tym problemu, gdyby nie fakt, że te domeny to... polskie nazwiska.
    Sprawdziłem sporo nazwisk na -ski i nic...
    Sprawdziłem sporo innych takich "nazwiskowych" nazwisk na -owicz, -ewicz.
    Jeśli to nazwisko to tzw odrzeczownikowe, mające również inne znaczenie,
    np. Baran, Wróbel, Kaleta, to nie masz żadnych szans.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 14. Data: 2009-12-02 17:40:34
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    wg mnie sprawa dosc trudna, bo chyba nalezaloby wykazac kontekst lub zlosliwy
    motyw postepowania takiej osoby, w tym przypadku nie mozesz twierdzic ze ktos
    celowo chce Cie osmieszyc lub zniewazyc

    byc moze w USA takie cos przejdzie, ale u nas no nie wiem

    co to znaczy rzadkie nazwisko? 1 osoba na Swiecie? 1000 osob? 1 mln ? ?

    z tego co wiem nazwiska nie sa chronione tak jak znaki towarowe, tak samo jak
    imiona, wiec nie mozna poslugiwac sie argumentem ze uzywajac stwierdzenia
    "kowalscy zawsze są malkontentami" (w znaczeniu przecietny Polak) narusza dobra
    osobiste wszystkich osób o nazwisku kowalski

  • 15. Data: 2009-12-02 18:19:45
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    ChrissP. wrote:

    > Wysłałem maila w tej sprawie do NASK'u, czekam na ich odpowiedź...

    Nie wiem, czy na maila dostaniesz odpowiedź. Z nimi to chyba
    trzeba drogą papierowo-pocztową :) Ale to takie moje
    przypuszczenia...
    Przez maila chyba ci trudno będzie uwiarygodnić tożsamość.
    Ja bym zaczął od telefonu i wręcz ich zapytał, co o takim
    przypadku stanowi ich regulamin i co robić.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 16. Data: 2009-12-02 21:10:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 13:35:14 +0100, spp napisał(a):

    > Musi po prostu dowieść że taka nazwa jednoznacznie wskazuje na niego. :)

    a mnie się przypomina taka formułka która często pojawia się w napisach
    końcowych filmów:
    "Wszelkie podobieństwa do osób lub zdarzeń rzeczywistych są przypadkowe"

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730
    .php
    zakaz wjazdu do lasu kabackiego

  • 17. Data: 2009-12-03 09:49:07
    Od: zly <b...@N...fm>

    > Tak.

    nie zawsze
    http://www.pcworld.pl/news/64379/Interwencja.Microso
    ft.kontra.Microsoft.czyli.wojna.o.domene.html
    --
    marcin

  • 18. Data: 2009-12-03 12:15:18
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dobra
    > osobiste wszystkich osób o nazwisku kowalski

    Co ma ochrona znaków towarowych do dóbr osobistych ? Przecież domena to nie
    znak towarowy. A jak jakiś kowalski stwierdzi publicznie, że Nowakowie są
    malkontentami to oczywiście narusza dobra osobiste Nowaków, którzy
    malkontentami nie są. Gdyby swojej babci tak powiedział to może by to nie
    miało znaczenia a może miałoby, zależy jaki skutek na babci odniesie.

  • 19. Data: 2009-12-03 12:19:13
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm>

    > nie zawsze
    > http://www.pcworld.pl/news/64379/Interwencja.Microso
    ft.kontra.Microsoft.czyli.wojna.o.domene.html

    Dodajmy, że prawowity właściciel stracił te domeny przez swój błąd
    proceduralny (raczej nie z powodów merytorycznyh) na rzecz drugiej strony.
    Takie mamy prawo.

  • 20. Data: 2009-12-03 14:51:54
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > malkontentami nie są. Gdyby swojej babci tak powiedział to może by to nie
    > miało znaczenia a może miałoby, zależy jaki skutek na babci odniesie.

    krotko mowiac, kolega musialby wykazac ze stworzenie domeny o jego rzekomo
    rzadkim nazwisku bylo celowe aby go osmieszyc lub w inny sposob naruszyc dobra
    osobite, wg mnie jest to nie do udowodnienia chyba ze nazwisko kolegi jest
    naprawde rzadkie tzn <100 osob i wszystkie ze soba spokrewnione