    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    <tm7u99$n5u$1$Shrek@news.chmurka.net> <tm82r4$1c3o$1@gioia.aioe.org>
    <tm85k5$n5v$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <J5ShL.2372176$ulh3.1221757@fx06.ams1>
    <tm9c0c$n5v$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <A4wiL.693115$MEGf.309703@fx03.ams1>
    <tmeqrk$1kg$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <CnTiL.1668812$pI23.105061@fx07.ams1>
    <tmhn7o$q9r$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Mon, 05 Dec 2022 00:11:23 GMT

    On 2022-12-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czego by nie była - nie są to organizacje pozbawione wpływu polityków,
    > lobbystów czy choćby wszelkiego rodzaju thinktanków (jak to się po
    > polsku nazywa?). A WHO jest agendą wybitnie politycznej organizacji ONZ
    > - znanej z upolitycznienia, korupcji i cynizmu. Powoływanie się na nią
    > jako żródło obiektywnej prawdy naukowej to tak jakbyś tvpis włączył i
    > tłumaczył że to prawda objawiona, czysto naukowa;)

    Nie bronisz przypadkiem tezy, której nikt nie atakuje?

    > A czego mam się doszukiwać w decyzji o zmianie nazwy choroby bo komuś
    > się małpa z murzynem kojarzy?

    Np. tego co wzczęsniej napisałem.

    > W sumie to tak... Twoje działanie byłoby spowodowane własnie
    > poprawnością polityczną. Jak słusznie zauważyłeś zanim nie pojawili się
    > poprawni politycznie, którzy zaczęli forsować perioratywnośc "murzyna",
    > to... murzynom wcale to nie przeszkadzało. Poza tym co innego jak sie
    > zwracasz do kolegi a co innego zmieniać nazwy jednostek chorobowych.

    Moje działanie jest spowodowane wyłącznie, nazwijmy to, kulturą
    osobistą, która mówi mi, zeby nie upierać się przy czymś, nawet jeśli
    nie widzę tu racjonalnych przesłanek, jesli komuś sprawiam przykrość, a
    sam jej nie sprawiając nie doznaję żadnej szkody.

    > Pamietasz historię ulicy dworcowa w krakowie - komuś się też skojarzyło
    > i chciał go derusyfikować. To mniej więcej podobny lewel - tylko w
    > przypadku WHO beka na poziomie światowym.

    Zalezy od skali zjawiska i przekonania, że komuś naprawdę to robi.

    > A z małpami? Też sympatyczne zwierzątka;) I to nie był w sumie mój
    > kolega;) No ale dobra - niektórym się źle kojarzy. Można nawet
    > przeprowadzić "naukowe" badania i zapewne wyjdzie że określenie "homo"
    > kojarzy się z homoseksualistami zaczacznie częściej niż małpa z
    > murzynem. A więc klasyfikacja naczelnyczelnych wprowadza w błąd -
    > narychmiast do zmiany;)

    Ale tu jest właśnie ten problem, że wzmacniałoby to stygmatyzację gejów.

    --
    Marcin