  • 1. Data: 2002-03-21 20:54:41
    Temat: nachodzenie
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Jesli znam nazwisko osoby ktora przyszla do mieszkania w ktorym mieszkam w
    celu nastraszenia mnie to moge takiego kogod podac do sadu o nachodzenie ?

  • 2. Data: 2002-03-21 22:14:17
    Temat: Re: nachodzenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 21 Mar 2002, Piotrek wrote:

    > Jesli znam nazwisko osoby ktora przyszla do mieszkania w ktorym mieszkam w
    > celu nastraszenia mnie to moge takiego kogod podac do sadu o nachodzenie ?

    Możesz to zrobić nawet jeśli nie znasz danych tej osoby - w końcu od czego
    policja? I nie podać do sądu, tylko zgłosić przestępstwo w prokuraturze -
    zdecyduj się czy chcesz go ścigać, czy tylko chronić swoje dobra osobiste.

    Tylko że samo nachodzenie nie jest przestępstwem (groźby karalne owszem,
    ale do tego nie potrzeba odwiedzać kogoś, chyba że w celu przedstawienia
    argumentów fizycznych ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-23 11:33:18
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0203212312170.2035-100000@loca

> [...]
    >
    > Tylko że samo nachodzenie nie jest przestępstwem (groźby karalne owszem,
    > ale do tego nie potrzeba odwiedzać kogoś, chyba że w celu przedstawienia

    użyć wobec Pana słownej groźby karalnej tak? zgodnie z tymi co Pan mówi
    dopiero jak np.szczele Panu w twarz (bez urazy) to będzie można mówić o
    popełnieniu przeze
    mnie przestępstwa groźby karalnej??? troche to nie trzyma się kupy, nie
    sądzi Pan? zresztą to już będzie inny czyn, choćby naruszenie nietykalności
    cielesnej.
    poza tym zawiadomienie o przestępstwie można też zgłosić Policji, stanowi o
    tym art. 304 KPK. przepraszam, ale w przypadku groźby przedmiotem ochrony
    nie są dobra osobiste, ale wolność w sferze psychicznej człowieka, wolność
    od starchu o swe życie lub zdrowie. czasami sciganie sprawcy w prawie karnym
    tez ma na celu ochrone dobr osobistych.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2002-03-23 12:45:33
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 23 Mar 2002, Cinek wrote:

    > użyć wobec Pana słownej groźby karalnej tak? zgodnie z tymi co Pan mówi

    Nic takiego nie napisałem. Przecież to oczywiste że groźba karalna może
    być wywarta na odległość. Natomiast myślałem o sytuacji nachodzenia kogoś
    bez gróźb.

> [...]
    > od starchu o swe życie lub zdrowie. czasami sciganie sprawcy w prawie karnym

    Art. 23 KC: Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie,
    wolność [...]

    Owszem, groźba kwalifikuje się do zgłoszenia jako przestępstwo, ale
    przypominam że wątek zaczął się od nachodzenia - zjechaliśmy z tematu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-03-23 18:37:50
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

    > Nic takiego nie napisałem. Przecież to oczywiste że groźba karalna może
    > być wywarta na odległość. Natomiast myślałem o sytuacji nachodzenia kogoś
    > bez gróźb.

    autora tekstu!!!
    i nie mowimy o grozbie na odleglosc tylko odwrotnie o grozbie "naocznej"

  • 6. Data: 2002-03-25 13:49:22
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Cinek" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    >No i odpowiedz byla jasna-nachodzenie nie jest karalne a grozby
    tak.Kolego Cinek "szczel se kawe" ;)))

    Leszek