  • 1. Data: 2002-03-21 18:05:00
    Temat: Allegro.pl - oplata gwarancyjna
    Od: Sylwester Szady <s...@o...pl>

    Witam

    Uczestnicz?c w gie?dzie internetowej Allegro.pl w aukcji: 1018069
    - Komputer 200/32ram/at/grafika sis/muzyka bcm - od sprzedaj?cego:
    d...@p...onet.pl kupi?em za 350 z? komputer, by?o to 24.04.2001 r.

    Rzeczywi?cie otrzyma?em komputer, który okaza? si? niesprawny.
    Korespondencje ze sprzedaj?cym oraz z przedstawicielami gie?dy
    wystawi?em pod adresem:
    http://eliasz.dekalog.pl/szady/allegro/allegro.htm

    Uzna?em, ?e zosta?em ofiar? wy?udzenia pieni?dzy faktycznie
    za z?om komuterowy i zarz?da?em wyp?adty odszkodowania od
    Allegro.pl. Oprócz gie?dy zg?osi?em spraw? na policj?
    a oni przekazali j? do prokuratur kolejno w Zamo?ciu
    a pó 1/4 niej w D?bicy.

    Kiedy 2001-10-08 na moje wirtualne konto w serwisie Allegro.pl
    pojawi? si? zapis: "Zwrot nale?no?ci - 250.00 z?", my?la?em, ?e
    po sprawie.

    W lutym 2002 uczestniczy?em w innej aukcji, w trakcie której
    mog?em uzgadniaj?c kwot? ze sprzedaj?cym - nie czekaj?c na
    ostateczny wynik - przekazaae pieni?dze. Niestety okaza?o si?,
    ?e firma Allegro.pl nigdzie nie poinformowa?a o tym, ?e mo?na
    przekazaywaae w?asne wp?aty na konto osobiste, ale nie przewiduj?
    wyp?at.

    Oto korespondencja z kolejnymi przedstawicielami firmy.
    Moj? pro?b? przedstawi?em ni?ej.

> [...]
    > Szady> odszkodowania. Szczegó?y w sprawie opisa?em na stronie
    > Szady> internetowej:
    > Szady> http://eliasz.dekalog.pl/szady/allegro/allegro.htm
    >
    > Szady> Je?li rzeczywi?cie pe?ni Pan w firmie Allego funkcje
    > Szady> przedstawicielskie wobec klientów, prosz? o wskazanie
    > Szady> osoby od której otrzymam wi???ce odpowiedzi w sprawie
    > Szady> wyp?acenia kwoty 250 z? nale?nego odszkodowania.
    >
    > 2002.03.13
    > ---------
    > Kandefer> W tej sprawie prosz? o kontakt z Micha?em Klar

    Dzisiaj po otrzymaniu odpowiedzi:

    ---
    W li?cie z pon, 18-03-2002, godz. 17:57, Micha? Klar pisze:

    > Przepraszam za opoznienie. Kwota, ktora otrzymal Pan na swoje konto w
    > Allegro w ramach odszkodowania za oszustwo (co nota bene w ogolen nie
    > powinno sie zdarzyc, gdyz taka usluga w Allegro wowczas nie istniala -
    > byl to bled formalny osoby, ktora nie jest juz pracownikiem Allegro),
    > moze byc wykorzystana tylko i wylacznie na oplaty i prowizje Allegro i
    > nie moze zostac przelana na konto bankowe.
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Micha? Klar (QXL Poland)
    > mailto:m...@a...pl
    ---

    odpisa?em jak ni?ej:

    ---
    1. Poniewa? jest Pan moim bodaj 6-tym przedstawicielem QXL Poland
    uprzejmie prosze o podanie mi swojego stanowiska w firmie.
    Przyznaj? ?e zadawa?em tego pytania, zak?adaj?c, ?e podane
    konta email na publicznych witrynach Waszego serwisu wskazuj?
    na osoby/stanowiska zwi?zan? z obs?ug? klientów gie?dy Allegro.

    2. W dotchczasowej korespondencji z Wami powo?ywa?em si? na wywiad
    z Wojciechem Wrzaska??, Dyrektorem ds. Marketingu Allegro Pl.
    opublikowany pod adresem http://www.allegro.pl/prasa/wig20010321.html
    Waszego serwisu z dat? 2001-03-21, w którym ów Dyrektor stwierdza:

    W.W.: Tak, my równie? - jako jedyni w Polsce - wprowadzamy
    gwarancj? przesy?ek. Oznacza to, ?e firma przejmuje
    na siebie odpowiedzialno?ae (do 250 z?) za przys?owiowe
    "ceg?y w worku". Us?uga ta rusza 2 kwietnia, a wszystkie
    szczegó?y jej dotycz?ce b?dzie mo?na znale 1/4 ae w naszym
    serwisie ju? w najbli?szych dniach.

    Podkre?lam:
    - Wasz Dyrektor,
    - Wasza witryna,
    - data wystawienia wywiadu: 2001-03-21,
    - data uruchowmienia us?ugi: 2001-04-02,
    - data nieszcz?snej aukcji 1018069: 2001-04-12
    - wywiad do dzisiaj, tj. 2002-03-18 jest dost?pny w internecie
    pod wy?ej podanym adresem.

    3. Do Pa?skiego listu, ?aden z przedstawicieli Waszej firmy nie
    zaprzecza? przyj?cia odpowiedzialno?ci materialnej do 250 z?
    za oszustwa w aukcjach. Wymieni? tylko, ?e po przekazaniu
    mojego pierwszego listu z 2001-04-24 pod ogólne konto kontaktowe
    (poszukam pó?niej w archiwum tego listu) zosta?em 25-04-2001
    08:56 poinformowany:

    "W sprawie op?at i reklamacji prosz? pisaae do r...@a...pl
    gdzie te? t? spraw? przekazuj?. Pozdrawiam, piotr"

    za? 26-04-2001 oko?o 10:00 otrzyma?em kolejny list:

    "Witam,
    nowe zasady gwarancji zostan? wprowadzone w najbli?szych dniach
    b?d? one praktycznie uniemo?liwia?y oszustwo. Na dzie? dzisiejszy
    aktualna jest gwarancja do kwoty 250z? któr? oczywi?cie Panu
    wyp?acimy, prosz? jednak przes?aae do nas w?asnor?cznie podpisany
    opis zdarzenia oraz numer sprawy zg?oszonej przez Pana na policj?.

    Pozdrawiam serdecznie Tomasz Bry?ka Community & PR manager QXL
    Poland tel. +48 (0-61) 8434926"

    Oczywi?cie list "w?asnor?cznie podpisany" z ca?? histori?
    i numerami spraw z policji wys?a?em do Was. W razie potrzeby
    s?u?? kopi?. Chocia? nie otrzyma?em pisemnej odpowiedzi,
    przelanie pieni?dzy w kwocie o jakiej dotyczas by?a wielokrotnie
    mowa uzna?em za wystarczaj?c? odpowiedz.

    4. By?em ?wiadkiem rozmowy Inspektora Policji w Zamo?ciu, który w tej
    sprawie rozmawia? telefonicznie z kim? z Allegro - internet to
    w Zamo?ciu ci?gle egzotyka. Poniewa? zamierzam poci?gn?ae temat,
    odwiedz? komend? i dowiem si? z kim rozmawia? - policjant prowadzi?
    s?u?bowe notatki.

    5. Chocia? nie jestm bogaczem (a któ? za takiego mo?e si? uwa?aae :-)
    250 z? nie jest kwot? o któr? warto prowadziae tak obszern?
    (przynajmniej z mojej strony) korespondencj? i traciae na to tyle
    czasu (chocby przes?uchania w policji). Jednak trudno mi
    si? pogodziae, ?e w Polsce bezkarnie i bezczelnie traktuje si?
    partnerów, klientów - zwyczajnie ludzi.

    Do niedawna my?la?em, ?e zosta?em wyrolowany tylko przez mojego
    "partnera" w aukcji, teraz zaczynam zauwa?aae, ?e byae mo?e mia?em
    okazj? zaznaae tego od Pana firmy (generalnie) i kolejnych jej
    pracowników.

    6. Pansk? wypowied 1/4 : "moze byc wykorzystana tylko i wylacznie na
    oplaty i prowizje Allegro i nie moze zostac przelana na konto
    bankowe" uwa?am za cyniczn?, poniewa? nie przewiduj? bym mia?
    cokolwiek sprzedawaae t? drog?.

    7. Od b?edów formalnych, merytorycznych, personalnych itp...
    skutkuj?cymi kosztami winni?cie si? ubezpieczyae :-) W kontaktach
    z firm? jest mi oboj?tne czy rozmawiam z Xsi?skim czy z Zetowskim,
    czy ci ludzie aktualnie pracuj? czy te? nie. To nie ma nic do rzeczy.
    Istotne jest tylko to, ?e w danym okresie ludzie ci REPREZENTOWALI
    firm?, wykorzystuj?c jej pomieszczenia, szyldy, konta, telefony, itd.

    8. Pisz? to (punkty od 2 do 7) po to by zauwa?y? Pan jak s?abych u?ywa
    argumentów. Prosz? jeszcze raz przyjrzeae si? dokumentom w tym
    przedmiocie, byae mo?e zrewiduje Pan stanowisko.

    9. Tymczasem zastanowi? si? nad ewentualnym post?powaniem
    w sprawie rzeczywistego wyp?acenia odszkodowania i w sprawie
    moich innych pretencji wobec Waszej firmy. Tak czy inaczej
    po posegrowaniu dotyczczasowej korespondencji z Wami, wystawi?
    j? w internecie powiadamiaj?ae wszelkie grupy dyskusyjne,
    portale, itp... oraz przeka?? mo?liwie wszystkim pismom
    komputerowym - w terminologi prawniczej co? takiego nazywa si?
    r e t o r s j ?. Mam nadziej?, ?e spadek obrotów Pa?skiej firmy
    bedzie wi?kszy ni? kwota odszkodowania, a "dzi?ki" w?tpliwej s?awie
    Pan i kolejni korespondenci b?d? odpowiedzialniejsi za s?owo.

    Oczekam kilka dni nim przeka?? ten list na news.tpi.pl w grupie:
    pl.soc.prawo oraz do "Gazety Prawnej", "Prawa i Zycie",
    "Gazeta.pl", "Gazeta Prawna online", i innym.
    ---

    Okres ochronny w?a?nie min??, tym bardziej, ?e otrzyma?em odpowiedz:

    --
    Kilka faktow: osoba, do ktorej kierowal Pan pismo (Tomasz Brylka) juz
    w Allegro nie pracuje; usluga gwarancji nie ruszyla 2 kwietnia 2001

    Niestety, podtrzymujemy stanowisko: przekazanie gotowki na Panski
    rachunek bankowy nie jest w tym wypadku mozliwe.
    ---

    A. W tej sytuacji prosze Pa?stwa o przestawienie mi szans na odzyskanie
    kwoty odszkodowania.

    B. Poniewa? kilka razy sponiewierano moje nazwisko w serwisie Allegro.pl
    przez zamieszczanie niesprawiedliwych opinii, jawnie niezgodnych
    zasadami ich wystawiania opublikowanymi przez Allegro, mimo kilku
    monitów w tej sprawie nie otrzyma?em ?adnych odpowiedzi z serwisu.
    W jakiej drodze skutecznie doprowadziae do usuni?cia ich (opinii)
    z baz serwisu?

    Z powa?aniem, Sylwek
    --
    tel domowy: +48 (084) 6270713