    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: na granicy 2
    Date: Sun, 12 Sep 2021 19:18:29 +0200

    > Myślę, że takie rzeczy jak utrzymanie zabytku czy np. zbiorów
    > bibliotecznych nikogo, nawet ateisty nie będzie aż tak razić.

    Pod warunkiem, że ten zabytek po odbudowaniu i wyremontowaniu za moje
    podatki nie zostanie oddany za darmochę obcemu państwu.

    Nie wspominając już nawet o reszcie patologii:
    https://oko.press/76-tys-hektarow-o-wartosci-nawet-3
    5-mld-zl-kosciol-wciaz-uwlaszcza-sie-na-panstwowych-
    gruntach-rolnych/

    "Raport Stowarzyszenia SOISH, którego misją jest ,,monitoring relacji
    państwa z kościołami", dowodzi, że od 1 stycznia 1992 do 30 czerwca 2019
    Kościół katolicki na tzw. Ziemiach Zachodnich nieodpłatnie otrzymał od
    państwa - reprezentowanego przez wojewodów - 76 244 ha ziemi rolnej. To
    niemal tyle samo, ile zwróciła niesławna Komisja Majątkowa dla Kościoła
    katolickiego (1989-2011). Otrzymaną na własność ziemią jednostki
    Kościoła mogą swobodnie operować, niektóre z nich ziemię sprzedają i
    występują o kolejne działki."

    Konieczny rozdział państwa od kościoła to jedna sprawa. Ale dlaczego
    mamy przymknąć oko na to, co do tej pory nakradli?
    Dlaczego państwo ma mieć obowiązek oddawania kamienic/majątków
    zagrabionych przez komunistów prawowitym właścicielom, a nie mam mieć
    obowiązku oddania ziemi i innych nieruchomości zagrabionych (podstępem,
    manipulacją i zwykłymi przekrętami) za darmo przez watykański kler?
    Jaki byłby krzyk, gdyby te ziemie dostawało za darmo inne państwo? Np.
    Niemcy...
    Skąd ten płacz trwający do tej pory, że zagraniczni krwiopijcy wykupili
    za bezcen polski majątek (stocznie itp. bełkot), a nie ma płaczu, gdy za
    darmo bierze Watykan? Tamci chociaż coś zapłacili (tyle, ile to było
    wtedy warte).

    Pozdrawiam
    Piotr