    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: na granicy
    Date: Thu, 2 Sep 2021 17:34:44 +0200

    W dniu 02.09.2021 o 15:52, J.F pisze:

    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,275
    23816,litewscy-straznicy-pokazali-jak-bialorus-tarcz
    ami-wypycha-migrantow.html#s=BoxOpImg4

    > Robercie - ciekaw jestem twojej fachowej opinii - czy nasza policja
    > tak by mogla?

    To, co by mogła nasza Policja nie ma tu nic do rzeczy, bo nie znamy
    prawa białoruskiego. W naszej ustawie jest użycie ŚPB celem przymuszenia
    do wykonania określonego polecenie. No ale tu wiele wskazuje na to, ze
    to polecenie jest bezprawne, choć widzimy tylko fragment. Może tych 13
    nielegalnie przekroczyło granicę z Litwy n Białoruś - choć wątpię.

    > A przy okazji ... widze dwa slupy.
    > Domyslam sie, ze jeden litewski, a drugi bialoruski.
    > Litwini uwazaja, ze nie u nich, jesli za slupem,
    > a Bialorusini tak samo.
    > A pomiedzy ... ziemia niczyja, row, czy "rzeka" plynie ?

    Pas drogi granicznej jednocześnie nie należy do nikogo i należy do
    obydwu państw. Granica biegnie mniej więcej w połowie pomiędzy słupami.

    --
    Robert Tomasik