  • 1. Data: 2003-09-19 21:21:22
    Temat: mozna zaskarzyc TP SA o probe wyludzenia?
    Od: Laik <e...@m...pl.invalid>

    Witam. mam prosbe o podpowiedz.
    jesli TP SA nagle nalicza jakies zalegle, wziete z sufitu kwoty (ok.
    1500,- zl) za abonament z kilku miesiecy - czy mozna to zlosic odpowiednim
    organom scigania jako probe wyludzenia?
    kwoty sa absolutnie nieuzasadnione, wszystkie naleznosci mam oplacone
    terminowo.
    jedyne rozwiazanie jakie proponuje TP SA to zaplacenie rachunku oraz
    'odzyskanie' tego w pozniejszym rozliczeniu. moze zgodzilbym sie gdyby
    chodzilo o 150 zl, ale nie przy 1500,- przeciez nastepnym razem moze
    nalicza 150.000,- i zaproponuja rozliczenie w 4 pokoleniu...
    prosze o porade - jest sens skarzyc, zglosic jako przestepstwo, olać
    opłate i czekac, napisac do gazet albo jakiegos... posła? ;-)
    --
    Pozdrawiam, Laik.

  • 2. Data: 2003-09-20 07:50:28
    Temat: Re: mozna zaskarzyc TP SA o probe wyludzenia?
    Od: Dredd<...@...pl>

    > czy mozna to zlosic odpowiednim
    > organom scigania jako probe wyludzenia?

    Na pierwszy rzut oka wątpliwe. Przestępstwo wyłudzenia (oszustwa)
    musi być popełnione umyślnie, a jeśli wezwano Cię do zapłaty co
    prawda bezpodstawnie ale przez jakąś pomyłkę, błąd, to nie ma w
    takim działaniu umyślności.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-20 08:29:45
    Od: "Big Jack" <A...@t...hfhagb.cy>

    W wiadomości bkh0s4$jh3$...@n...news.tpi.pl
    uzytkonik Dredd <...@...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > musi być popełnione umyślnie, a jeśli wezwano Cię do zapłaty co
    > prawda bezpodstawnie ale przez jakąś pomyłkę, błąd, to nie ma w

    W zasadszie tak, ale skoro TPSA przysparza mu kłopotów, to czemu tego
    nie zrobić TEPSie? Oko za oko, ząb za ząb.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 4. Data: 2003-09-21 08:17:34
    Od: Laik <e...@m...pl.usun-to>

    Hello Dredd
    w wiadomości <bkh0s4$jh3$1@nemesis.news.tpi.pl> z Sat, 20 Sep 2003
    07:50:28 +0000 (UTC) przeczytałem:

> [...]
    > musi być popełnione umyślnie, a jeśli wezwano Cię do zapłaty co
    > prawda bezpodstawnie ale przez jakąś pomyłkę, błąd, to nie ma w

    a czy upieranie sie przy koniecznosci zaplaty tego blednego rachunku z
    obietnica uwzglednienia nadwyzki w kolejnych miesiacach? czyli mam
    kredytowac ich dzialalnosc - bezprowizyjnie, bez odsetek itp.
    do UOKiK pewnie sie to kwalifikuje, tylko ze tp sa chyba sie nie przejmuje
    specjalnie tym urzedem.
    --
    Pozdrawiam, Laik.
    "Gdyby Tyson teraz wstał byłby to największy cud od czasu wskrzeszenia

  • 5. Data: 2003-09-21 08:32:29
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    rachunku z
    > obietnica uwzglednienia nadwyzki w kolejnych miesiacach?

    Nie każde żądanie zapłaty jest od razu oszustwem.
    Jeśli jesteś całkowicie pewien swego (czyli bezpodstawności roszczenia
    TP) możesz po prostu odmówić zapłaty, lub jej części którą uważasz za
    nienależną, a w razie późniejszego odłączenia telefonu (niestety
    pewnie można się tego spodziewać) kwestionować zasadność tej
    czynności.
    TPSA winna też na Twe żądanie przedstawić Ci uzasadnienie faktyczne
    swoich żądań: np. biling (o ile dotąd tego nie uczyniła)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-09-21 10:00:38
    Od: Laik <e...@m...pl.usun-to>

    Hello Dredd
    w wiadomości <bkjnmt$qvf$1@atlantis.news.tpi.pl> z Sun, 21 Sep 2003
    08:32:29 +0000 (UTC) przeczytałem:

> [...]
    > Jeśli jesteś całkowicie pewien swego (czyli bezpodstawności roszczenia
    > TP) możesz po prostu odmówić zapłaty, lub jej części którą uważasz za

    sprawa jest troche bardziej zagmatwana, bo oplate wnosi za mnie firma a
    potem potraca z wyplaty. tzw. grupa centrex.

> [...]
    > TPSA winna też na Twe żądanie przedstawić Ci uzasadnienie faktyczne
    > swoich żądań: np. biling (o ile dotąd tego nie uczyniła)

    wlasnie na podstawie bilingu wiem o pomylce. jest ewidentna i wkurza mnie
    chec przerzucenia na mnie kosztow tego bledu.
    --
    Pozdrawiam, Laik.

  • 7. Data: 2003-09-28 12:19:33
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    Zapewne jesteś jakimś leśnikiem. Głownie leśnictwa mają takie problemy.
    Telefon jest zarejestrowany na firmę, a adres do korespondencji zapewne jest
    na osobę prywatną. Roszczenie należności może być prowadzone tylko przez
    tepse wobec firmy, więc to jest sprawa między dwoma firmami. Ty ze swej
    strony możesz tylko rościć pretensję wobec swojej firmy. Najprawdopodobniej
    to bład tepsy że naliczała opłaty w grupie centrxowej a powinno być
    bezpłatnie. Pierwsze kroki to złożenie reklamacji na usługę, tepsa musi
    takie coś przyjąć i wystawić billing bezpłatnie. potem to już tylko
    udowodnianie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-09-28 15:44:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "jacobs" <p...@w...pl> popełnił 28 wrz 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Zapewne jesteś jakimś leśnikiem. Głownie leśnictwa mają takie
    > problemy. Telefon jest zarejestrowany na firmę, a adres do
    > korespondencji zapewne jest na osobę prywatną.
    ZTCMW nadleśnictwa praktykują to odmiennie-abonent jest os.fiz. a płatności
    przejmuje firma (nctwo). Faktura przychodzi na firmę.

    > Najprawdopodobniej to bład tepsy że naliczała
    > opłaty w grupie centrxowej a powinno być bezpłatnie. Pierwsze kroki to
    > złożenie reklamacji na usługę, tepsa musi takie coś przyjąć i wystawić
    Sprawdź czy Twój telefon jest na zleceniu o włączenie grupy centreksowej.
    Aha i jeszcze jeden szczegół: czy dzwoniłeś wybierając pełny numer czy
    tylko skrócony?

    --
    pozdro
    poreba