  • 1. Data: 2003-09-19 21:03:58
    Temat: czy to jest bezprawne? (prawo autorskie)
    Od: Witek <w...@m...md>

    Witam,

    Dzis dowiedzialem sie ze wykorzystano wykonane przezemnie zdjecie (oraz
    kolegi) w Slowie Polskim. Sa one sciagniete ze strony mojej organizacji i
    chyba nic w tym nie byloby zlego tyle ze, nie ma zrodla skad pochodza
    (zadowolilbym sie umieszczeniem adresu www) w wersji drukowanej, w
    internetowym wydaniu Slowa Polskiego jest "fot. <Dane Autora>" - choc to
    nie prawda.

    Czy to nie jest bezprawnym naruszeniem mojej wlasnosci? Mojego dziela
    (zdjecia)? Jesli mozliwe prosze o podanie Ustaw (najchetniej z numerami)
    pod jakie to podchodzi?

    Czy jest sens walczyc o jakas satysfakcje od strony dziennikarza/wydawcy
    gazety?

    Pozdrowienia
    WItek

    PS) Dodam ze umieszczenie tych zdjec (widac adres/budynek) przy tym
    artykule rzuca negatywne swiatlo na moja organizacje.

  • 2. Data: 2003-09-19 22:02:23
    Temat: Re: czy to jest bezprawne? (prawo autorskie)
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-19 23:03, Witek napisał(a):

> [...]
    >
    >Czy to nie jest bezprawnym naruszeniem mojej wlasnosci? Mojego dziela
    >(zdjecia)? Jesli mozliwe prosze o podanie Ustaw (najchetniej z numerami)

    Tak.

    ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    Art 78. par.1 (dotyczy tego, że nie zostałeś wymieniony jako autor
    zdjęcia.), Art 79 (mówi o prawach majątkowych, czyli że należy Ci się
    wynagrodzenie).

    >Czy jest sens walczyc o jakas satysfakcje od strony dziennikarza/wydawcy
    >gazety?

    Jest.
    Po pierwsze, skieruj listem poleconym żądanie usunięcia zdjęć. Zostały
    użyte bez Twojej zgody i bez podania autora/ów.
    Po drugie, jeśli zignorują/odmówią skieruj sprawę do sądu.

    >PS) Dodam ze umieszczenie tych zdjec (widac adres/budynek) przy tym
    >artykule rzuca negatywne swiatlo na moja organizacje.

    To bez znaczenia w tej sytuacji, jeśli mówimy o PA.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-09-19 23:28:42
    Od: Michal Baszynski <m...@g...ze.ta.pl.>

    On Fri, 19 Sep 2003 21:03:58 +0000 (UTC), Witek <w...@m...md> wrote:

> [...]
    >(zadowolilbym sie umieszczeniem adresu www) w wersji drukowanej, w
    >internetowym wydaniu Slowa Polskiego jest "fot. <Dane Autora>" - choc to

    wejdz na pl.rec.foto i tam poszukaj, temat ten byl walkowany wiele
    razy

    Pozdr
    Michal

  • 4. Data: 2003-09-20 21:44:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Wojciech Szweicer wrote:

> [...]
    >+ >kolegi) w Slowie Polskim. [...]
    >+ Jest.
    >+ Po pierwsze, skieruj listem poleconym żądanie usunięcia zdjęć.

    A to "Slowo" to nie jakaś gazeta ?
    Mają usuwać z zużytych w wiadomym miejscu resztek egzemplarzy ? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-20 22:15:51
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-20 23:44, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A to "Slowo" to nie jakaś gazeta ?
    > Mają usuwać z zużytych w wiadomym miejscu resztek egzemplarzy ? ;>

    Heh, miałem raczej na myśli wydanie internetowe :)
    - Szwejk