  • 1. Data: 2003-09-19 20:11:31
    Temat: Pilne! kontrola opieki społecznej
    Od: "Beata Fortuna" <f...@n...pl>

    czy ktoś ma pojęcie czy opieka społeczna jest w stanie sprawdzić to, że
    podjęłam pracę? do tej pory zmuszona byłam korzystać z ich pomocy, pracę
    dopiero zaczęłam. czy są w stanie odrazu do tego dojść?

  • 2. Data: 2003-09-19 20:22:32
    Temat: Re: Pilne! kontrola opieki społecznej
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-19 22:11, Beata Fortuna napisał(a):

    >czy ktoś ma pojęcie czy opieka społeczna jest w stanie sprawdzić to, że
    >podjęłam pracę? do tej pory zmuszona byłam korzystać z ich pomocy, pracę
    >dopiero zaczęłam. czy są w stanie odrazu do tego dojść?

    A co to ma wspólnego z tą grupą? Czy planuje Pani jakiś przekręt?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-09-20 18:47:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A co to ma wspólnego z tą grupą? Czy planuje Pani jakiś przekręt?

    Najwyraźniej - nie chce poinformować Opieki społecznej o uzyskiwaniu
    przychodu, a to oszustwo.

  • 4. Data: 2003-09-20 21:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Beata Fortuna wrote:

    >+ czy ktoś ma pojęcie czy opieka społeczna jest w stanie sprawdzić to, że
    >+ podjęłam pracę?

    Och, niewątpliwie. Sprawdź posty w wątku "Kara za nielegalne
    prowadzenie działalnosci gospodarczej" :>

    [...]
    >+ czy są w stanie odrazu do tego dojść?

    Ja bym się bardziej martwił jakby nie od razu doszli.
    Oprócz zwrotu świadczeń i kary za oszustwo doszłyby jeszcze
    AFAIK odsetki karne.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-21 09:16:04
    Od: "forti" <f...@n...pl>

    nikogo nie chciałam oszukać, pracę dopiero zaczęłam na 0,7 etatu-mój zarobek
    wyniesie ok 400zł. alimentów na 2 córki dostaje 450zł-z ZUS-u. niewiele
    przekrocze dopuszczalny pułap-ale jednak. Córka potrzebuje buty ortopedyczne
    a to spory wydatek, poprostu nie stać mnie na to. nikogo nie chciałam
    okradać. Niestety żadna instytucja w tym kraju nie pomoże samotnej matce,
    która musiała uciekać przed znęcaniem i alkoholizmem męża. nie jestem żadnym
    oszustem. do opieki już napewno nie pójdę.

  • 6. Data: 2003-09-21 09:45:51
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "forti" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
    > do opieki już napewno nie pójdę.

    Nie rozumiem dlaczego?
    Wystarczy, że powie pani o podjęciu pracy ale mimo wszystko wystąpi o
    zasiłek celowy - właśnie na zakup butów ortopedycznych.
    Przecież nie wiadomo czy praca będzie trwała, być może będą inne wysokie
    wydatki i wróci pani pod opiekę pomocy społecznej. Z tego co pamiętam z
    ustawy o pomocy społecznej - pracownik socjalny ocenia sytuację bytową, a
    być może pani sytuacja kwalifikuje się do udzielenia pomocy finansowej ale w
    innym stopniu.
    Ale o podjęciu pracy trzeba zawiadomić, gdyż ewentualne konsekwencje nie są
    warte utraty własnej wiarygodności.

  • 7. Data: 2003-09-21 10:54:27
    Od: "forti" <f...@n...pl>

    pracownik socjalny tłumczył mi,że opieka nie ma pieniędzy, a oni ściśle
    muszą trzymać się przepisów. według ustawy na dziecko poniżej 15 roku życia
    kwota dochodu nie może przekroczyć 175 zł, jeżeli dochód przekroczy choć
    trochę to już nic się nie należy. nie wzięli wogóle pod uwagę że samych
    opłat za mieszkanie mam 350 zł, ani tego że córki są stale na lekach na
    alergie( tabletki, wziewy). niestety taką mamy politykę, że ten kto naprawde
    jest w potrzebie musi sobie poradzić sam. Nie mam zamiaru ryzykować.
    dziękuję.

  • 8. Data: 2003-09-23 12:26:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2003, forti wrote:
    [...]
    >+ kwota dochodu nie może przekroczyć 175 zł, jeżeli dochód przekroczy choć
    >+ trochę to już nic się nie należy. nie wzięli wogóle pod uwagę [...]

    Takie mamy prawo.
    Nie, to nie jest pochwała naszego prawa - tylko stwierdzenie
    smutnego faktu. Bardziej opłaca się nie zarobić NIC, jak widać :(
    [...]
    >+ Nie mam zamiaru ryzykować.

    Chyba jasne.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-09-23 13:02:33
    Od: "forti" <f...@n...pl>

    Witam. Tak nic nie robić to nie dla mnie, cieszę się,że mam pracę chociaż na
    tą część etatu. Życie jest brutalne, ale choćby ze względu na córki muszę
    sobie poradzić. Skoro mają tylko mnie to właśnie ja musze zapewnić im jak
    najwięcej będę mogła. Dzięki, pozdrawiam.
    wiadomości
    jan.zabrze.pl...