    From: "VERTRET" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mobbing
    Date: Sun, 28 Nov 2004 22:10:57 +0100
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl

    news:cocubf$mt1$2@news.dialog.net.pl...
    > Jestem tego samego zdania. Ale jednak rzeczywistość jest inna. Nawet
    mimo
    > istnienia KP pozycja pracownika jest z góry bez porównania gorsza niż
    > zatrudniającego; choćby z przyczyn ekonomicznych, ale przede wszystkim z
    > uwagi na strukturalne bezrobocie.

    Z powodu strukturalnego nadmiaru towarów na rynku, czyli przyczyn
    ekonomicznych pozycja sprzedawcy jest gorsza od pozycji klienta. Też
    chcesz to zmieniać?
    Jak coś kupuje to mi wisi, czy cena za jaką kupuję jest opłacalna dla
    sprzedawcy i nie oczekuję, że bedzie sie moj klient martwil o mnie.

    > No i fajnie. Ale czemu uważasz, że to, co odpowiada Tobie musi
    odpowiadać
    > wszystkim?

    Nigdzie nie napisalem, ze tak uważam.

    > Przez państwo? To państwo gwarantuje w Polsce etat??? Pierwsze słyszę,
    ale
    > może znasz jakiś przepis prawny, który przeoczyłem. Podrzuć link,
    chciałbym
    > uzupełnić wiedzę.

    Cały kodeks pracy jest tak zbudowany, że przedsiebiorcy czesto latwiej sie
    jest rozstac z żoną niz z pracownikiem.

    > No, ale na szczęście żyjemy w wolnym kraju i nie ma przymusu
    zatrudniania
    > kogokolwiek. Nie chcesz, nie opłaca Ci się - nie zatrudniaj.

    No własnie odkryłeś jedną z przyczyn wysokiego bezrobocia.
    Ja sam "biedny żuczek" mógłbym dać miesiecznie do 1000 zł dla
    "podwykonawcy", ale nie daje bo nie mam czasu na kombinowanie z ćwiartkami
    etatów czy też z robotą na czarno.
    A jak mam doplacic do tego tysiąca 700 zł bezwrotnego i nic nie dającego
    haraczu oraz związać się na "śmierć i życie" z pracownikiem to wole spac 5
    godzin i samemu zrobic.

    > Pisałeś, że pracujesz jako jednoosobowa firma. To w czym przeszkadza Ci
    KP?
    > Przecież on Cię w ogóle nie dotyczy. Czyżbyś chciał kogoś wykorzystywać
    > obecne prawo Ci to utrudnia?

    Tak. Chce wykorzystac tak jak napisalem powyzej.

    > No to dobra. Warunki:
    > - od zaraz płaca minimalna ~2500 brutto (waloryzowana minimum corocznie
    > celu utrzymania realnej siły nabywczej),
    > - za 5÷7 lat żegnamy KP i odpowiednio nowelizujemy KC.
    > Te 5÷7 lat byłoby po to, aby ludzie pracy najemnej mając przyzwoite
    dochody
    > zdołali odłożyć jakieś rezerwy finansowe pozwalające przeżyć czas
    potrzebny
    > na poszukiwanie nowej pracy po gwałtownej utracie dotychczasowego
    zajęcia.
    > Czyli jak np. w USA, pasuje? ;)

    To co pleciesz byłoby smieszne, gdyby nie było takie tragiczne.
    Nie wiem czy mi uwierzysz, ale mamy rok 2004 i te wszystkie place
    minimalne tu placa konkretne osoby a nie jakies mityczne panstwo.
    Te osoby beda placic i placa nawet 100 razy wieksze kwoty, ale pod jednym
    warunkiem: to sie im musi oplacic.
    I to jest jedyny warunek jaki każdy człowiek może zaakceptowac a jeżeli
    uważasz inaczej do powiedz jaką cene minimalną na przykład na chleb
    zaakceptujesz?
    Chcesz płacić 5 zł za kilogramowy chleb, aby przez te 5-7 lat piekarze
    mogli coś odłożyć?

    vertret