  • 21. Data: 2010-02-24 18:58:04
    Temat: Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002]
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-24 17:29, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > A więc jest problem profesjonalności, procedur wewnętrznych, mentalności,
    > nawyków, nie ogólnej ustawy.

    Nie.
    To jest problem bezkarności w strzelaniu do bezbronnych i uciekających
    obywateli którzy nawet nie wiedzą że to policja ich "napada".

    > W takim razie, jaki zapis ustawy byłby właściwy, zaproponuj proszę.

    Powiedział bym że zamiast zamieniać stare buble na nowe potrzeba
    modyfikacji. Policja zanim na kogoś "napadnie" powinna się
    jednoznacznie zidentyfikować. Jeśli tego z jakiegoś powodu nie
    chce lub nie może tego zrobić totalny zakaz strzelania do
    kogokolwiek.

    > Nie odnoszę się do żadnego konkretnego przypadku, ale nie każda śmierć musi
    > mieć winnego, nie ma co szukać na siłę kozła. Przykro, ale świat nie jest do
    > końca sprawiedliwy, zdarzają się przypadki..
    > Policjant jest winny wtedy, gdy nie wiedział do kogo strzela (nie miał
    > podstaw nawet błędnych lecz wystarczająco usprawiedliwionych twierdzić, że
    > to bandyta).
    > W życiu błędy się zdarzają, nie tylko w Polsce, warto zapoznać się z
    > art. 28, 29 kk.

    Ja tu widzę błąd ustawodawcy którego nikt nie chce wyeliminować
    na przyszłość. To ilu jeszcze ludzi mają policjanci postrzelić
    w plecy aby to się zmieniło ?

    W tym kontekście jasne jest dlaczego policja broni obywatelom
    dostępu do broni. Niektórzy zamiast uciekać podjeli by się
    obrony i mogła by ona być skuteczniejsza niż policyjny atak.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-02-24 19:18:15
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    RadoslawF <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > jednoznacznie zidentyfikować. Jeśli tego z jakiegoś powodu nie
    > chce lub nie może tego zrobić totalny zakaz strzelania do

    Alternatywą jest umożliwienie rodzinom (przyszłych) zabitych przez
    policję na skutek "pomyłki" dochodzenia *wielomilionowych* odszkodowań
    płatnych z budżetu Policji a nie przez "skarb państwa".

    Policji od czasu do czasu pomyłki się trafić po prostu muszą, a jednym
    z dobrych zabezpieczeń jest upewnienie się że oni i ich przełożeni
    doskonale wiedzą że zabicie "niewystarczająco winnego" to
    *BARDZO kosztowna pomyłka*.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Ciche wody są najgłębsze.

  • 23. Data: 2010-02-24 19:26:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote
    > Policja zanim na kogoś "napadnie" powinna się
    > jednoznacznie zidentyfikować.

    Jeśli ten zapis zostałby wprowadzony do ustawy, myslisz, że nie dochodziłoby
    do innych pomyłek...?
    Dalej byłyby by spory, czy np. żółta kamizelka na różowym swetrze to już
    jest jednoznaczne zidentyfikowanie... itp.

    Ależ obecnie jest nakaz wydania okrzyku "Policja", a jak jest czas to i
    nakaz wydania okrzyku "Stój, Policja, stój bo strzelam..." itd. Właśnie po
    to, aby się zidentyfikować.
    Po wypadkach zdaje się poznańskich wyszła też instrukcja mówiąca, że przy
    zatrzymaniach pojazdy muszą mieć napis "Policja", kogut itd. itd..
    Zobacz np. tu:
    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:P4-fgoTAWe
    QJ:isp.policja.pl/download.php%3Fs%3D12%26id%3D165+k
    gp+zatrzymania+z+u%C5%BCyciem+pojazd%C3%B3w&hl=pl&gl
    =pl&sig=AHIEtbTlP72Y-xWenrVv69PXOvh5bjQBcw
    Czego chcesz więcej?

    Tylko, że takie akcje to są sekundy, zupełni inny poziom funkcjonowania
    psychicznego, nie da się przepisami ustawy wykluczyć tego typu pomyłek.

    > Ja tu widzę błąd ustawodawcy którego nikt nie chce wyeliminować
    > na przyszłość. To ilu jeszcze ludzi mają policjanci postrzelić
    > w plecy aby to się zmieniło ?

    Jaki błąd? Przecież obcenie Policja nie ma prawa strzelać nikomu w plecy, a
    żeby korzystać z jakichkolwiek swych uprawnień musi się zidentyfikować.
    Problemy będą zawsze, bo realnych sytuacji jest nieskończenie wiele, a
    zdarzą się i takie, że ktoś nie zrozumie, nie zobaczy itp...

    To nie jest problem ustawy, tylko taktyki i organizacji. Zwiększyć trzeba
    nacisk, aby policjanci planując działania brali pod uwagę czynnik pomyłki i
    ich rozpoznania przez podejrzanego.

  • 24. Data: 2010-02-24 19:49:31
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-24 20:26, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
> [...]
    gp+zatrzymania+z+u%C5%BCyciem+pojazd%C3%B3w&hl=pl&gl
    =pl&sig=AHIEtbTlP72Y-xWenrVv69PXOvh5bjQBcw

    Takie przepisy nie powinny wychodzić jako wytyczne komendanta tylko
    jako ustawowa.

    > Tylko, że takie akcje to są sekundy, zupełni inny poziom funkcjonowania
    > psychicznego, nie da się przepisami ustawy wykluczyć tego typu pomyłek.

    Da się. Zamiast zajeżdżać drogę pojazdami nieoznakowanymi i atakować
    cywil bandą wystarczyło zajechać oznakowanym radiowozem i zatrzymywać
    umundurowanymi funkcjonariuszami.

> [...]
    > Problemy będą zawsze, bo realnych sytuacji jest nieskończenie wiele, a
    > zdarzą się i takie, że ktoś nie zrozumie, nie zobaczy itp...

    Jeśli krzyczenie w kierunku pojazdu z zamkniętymi oknami w których
    dwu nastolatków słucha muzyki uważasz za identyfikację to chyba sam
    jesteś z tej samej bandy.
    Identyfikacja ma być jednoznaczna i nie pozostawiająca wątpliwości,
    tego też w przepisach brakuje i niektórzy myślą że jak krzykną
    do atakowanego przez szybkę że są z policji to wystarczy.

    Skoro policja nie ma prawa nikomu strzelać w plecy to dlaczego
    sprawcy zostali uniewinnieni i dalej są policjantami.
    Wszak zrobili coś do czego nie mieli podobno prawa zabijając
    przy okazji niewinnego człowieka ?
    A może tak na prawdę to nie masz pojęcia o temacie w którym
    zabierasz głos ?

    > To nie jest problem ustawy, tylko taktyki i organizacji. Zwiększyć trzeba
    > nacisk, aby policjanci planując działania brali pod uwagę czynnik pomyłki i
    > ich rozpoznania przez podejrzanego.

    To jest właśnie problem braku odpowiednich przepisów.
    Nie trzeba zwiększać nacisku, trzeba ich do pewnych zachowań
    zmusić ustawą.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-02-24 19:52:11
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-24 20:18, Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:

    > Alternatywą jest umożliwienie rodzinom (przyszłych) zabitych przez
    > policję na skutek "pomyłki" dochodzenia *wielomilionowych* odszkodowań
    > płatnych z budżetu Policji a nie przez "skarb państwa".

    Bzdura.
    Zrozumiesz jak będziesz miał własne dzieci.

> [...]
    > z dobrych zabezpieczeń jest upewnienie się że oni i ich przełożeni
    > doskonale wiedzą że zabicie "niewystarczająco winnego" to

    Bzdura totalna.
    Pensji na odszkodowania im nie zabierzesz, pieniędzy na
    wyposażanie i szkolenie też nie. Czyli tylko sobie pokrzyczysz
    że ich postraszysz.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-02-24 23:17:51
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Alternatywą jest umożliwienie rodzinom (przyszłych) zabitych przez
    > policję na skutek "pomyłki" dochodzenia *wielomilionowych* odszkodowań
    > płatnych z budżetu Policji a nie przez "skarb państwa".
    Co komu po wielomilionowym odszkodowaniu? I to policja nie zaplaci ze swojej
    kieszenie tylko wszyscy obywatele sie zrzuca...
    Po takim pomylkowym strzale w plecy do niewinnego, to widzialbym bardziej
    dozywocie w kamienielomie dla strzelajacego i jego wynagrodzenie przekazac
    rodzinie.

> [...]
    > z dobrych zabezpieczeń jest upewnienie się że oni i ich przełożeni
    > doskonale wiedzą że zabicie "niewystarczająco winnego" to
    Kosztowna to nie bedzie dla niego, jezeli budzet zaplaci. Przeciez on swoja
    pensje i tak dostanie, tak samo jak policja fundusze. Zreszta zabieranie
    policji jako calosci funduszy to chyba tez nie metoda, bo za chwile sieokaze
    ze policji w ogole nie bedzie.

  • 27. Data: 2010-02-25 07:24:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Alternatywą jest umożliwienie rodzinom (przyszłych) zabitych przez
    > policję na skutek "pomyłki" dochodzenia *wielomilionowych* odszkodowań
    > płatnych z budżetu Policji a nie przez "skarb państwa".

    Nie z budżetu policji. Z prywatnej kieszeni bezpośrednio
    odpowiedzialnych (mniej) i nadzorujacych/planujących akcję (więcej).

    Zgodnie z heinleinową zasadą: im większa władza, tym surowsza
    odpowiedzialność.

    Kosztowna DLA NICH OSOBIŚCIE.

  • 28. Data: 2010-02-25 07:27:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    marek pisze:

    > Po takim pomylkowym strzale w plecy do niewinnego, to widzialbym
    > bardziej dozywocie w kamienielomie dla strzelajacego i jego
    > wynagrodzenie przekazac rodzinie.

    Pomyłki zawsze będą się zdarzać, a skasować zawodowo człowieka, którego
    wyszkolenie pochłonęło spore środki...

    Znowu posłużę się heinleinem - pamiętacie, jakie ponosili skutki za
    zaniedbania i śmiertelne błędy?

  • 29. Data: 2010-02-25 07:40:46
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Pomyłki zawsze będą się zdarzać, a skasować zawodowo człowieka, którego
    > wyszkolenie pochłonęło spore środki...

    Czyli ty wolisz obecną (oczywiście) "spuściznę po 'złym' MO" pokazywaną
    radośnie w takich przypadkach przez milicję, prokuraturę i sądy w Polsce
    że policjant i Policja to święte krowy nawet gdy "*pozbawią życia*"?

    > Znowu posłużę się heinleinem - pamiętacie, jakie ponosili skutki za
    > zaniedbania i śmiertelne błędy?

    Moja zasada jest prosta: jakieś błędy można wybaczyć z w miarę czystym
    sumieniem *dopiero wtedy* gdy nie wszystkie "błędy" pozostają bezkarne.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Chorobą wiedzy jest zapomnienie.

  • 30. Data: 2010-02-25 07:46:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Czyli ty wolisz obecną (oczywiście) "spuściznę po 'złym' MO" pokazywaną
    > radośnie w takich przypadkach przez milicję, prokuraturę i sądy w Polsce
    > że policjant i Policja to święte krowy nawet gdy "*pozbawią życia*"?

    Tego nie napisałem. Czytaj uważniej.

    > Moja zasada jest prosta: jakieś błędy można wybaczyć z w miarę czystym
    > sumieniem *dopiero wtedy* gdy nie wszystkie "błędy" pozostają bezkarne.

    Może przeczytaj tę książkę? "Starship Troopers" (NIE film)