  • 1. Data: 2003-10-06 13:21:55
    Temat: mbank i oszustwa przy karcie płatniczej Visa
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    Witam,
    wypłaciłem kartą Visa z bankomatu Euronet 50zł. Z mojego konta zdjęto 2 x 50
    zl. Policzono że tego samego dnia wypłacałem pieniądze we Wrocławiu z
    bankomatu na rynku oraz w Warszawie z bankomatu w McDonaldzie. Zgłosiłem
    rekalmację, pisząc że nie mogłem być w 2 miejscach na raz i dostałem
    odpowiedź, że "za ujawnienie PINu..." etc. Tyle tylko że mam JEDNĄ kartę
    płatniczą do tego rachunku...
    Jako załącznik mbank przysłał opis transakcji z bankomatu w W-wie - była tam
    podana godzina transakcji.

    Tyle że mam potwierdzenie z bankomatu na wrocławskim rynku - pomiędzy tymi
    wypłatami jest godzina odstępu! Nie ma możliwości, abym w godzinę
    przemieścił się z W-wia do W-wy.

    Więc mbank genialnie wymyślił że Euronet dokonał pomyłki - tak oto bankomat
    w McDonald w W-wie cudownie przemienił się w bankomat w Galerii
    Dominikańskiej we Wrocławiu (200m od rynku...) Dodam że nie ma na to żadnego
    dowodu ani pisma z Euronetu, a jedynie gołosłowne oświadczneie urzędnika
    bankowego. Więcej: jest pismo z Euronetu z zapisem transakcji w W-wie.

    Co zrobić z tymi patafianami? Czy istnieje w polskim prawie możliwość
    skuteczniego zaskarżenia banku w wypadku ewidentnego oszustwa? Chodzi o to,
    by mieć pewność wygranej i aby koszta pozwu nie były wysokie?
    Dodam że pytam teoretycznie - o 50 zł nie bedę kruszyć kopii, ale jeśli
    zrobią to ponownie to nie popuszczę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-06 13:25:57
    Temat: Re: mbank i oszustwa przy karcie płatniczej Visa
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

> [...]
    > by mieć pewność wygranej i aby koszta pozwu nie były wysokie?
    > Dodam że pytam teoretycznie - o 50 zł nie bedę kruszyć kopii, ale jeśli

    napisz do urzędu ochorny konsumenta lub do rzecznika praw konsumenta
    (przsylajac skany oraz kopie dokumentow)
    od tego bym zaczal
    poza tym nie nalezy od razu twierdzic ze to oszustwo, moze to byc po prostu
    blad w systemie, aczkolwiek nie przyznawanie sie banku vel euronetu do bledu
    jest juz naganne

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-06 14:04:18
    Od: "Tomek" <t...@a...pl>

    dokladnie. I niech napisza o tym w Wyborczej.

  • 4. Data: 2003-10-06 14:16:55
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "pietia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    to,
    > by mieć pewność wygranej i aby koszta pozwu nie były wysokie?

    1. pisemna reklamacja do banku
    2. arbiter bankowy

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-10-06 14:27:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Skoro masz jakąś korespondencję, z której wynika, ze chciałeś to wyjaśnić
    i się nie dało, a dodatkowo mataczą w sprawie, to spróbuj złożyć
    doniesienie do Prokuratury. Ale zastanów się, czy czasem faktycznie nie
    pobierałeś tych drugich 50 zł.

  • 6. Data: 2003-10-07 05:38:31
    Od: "Marcin Patyna" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tyle że mam potwierdzenie z bankomatu na wrocławskim rynku - pomiędzy tymi
    > wypłatami jest godzina odstępu! Nie ma możliwości, abym w godzinę

    Hej, dodatkowo uważam, że powinieneś zablokować tę kartę, ponieważ istnieje
    spore prawdopodobieństwo, że Twoja karta płatnicza została "sklonowana",
    czyli istnieje druga, oczywiście nielegalna kopia karty, a ktoś dodatkowo
    korzystając z mikrokamery podejrzał PIN i w tym momencie może Ci czyścić
    konto. Bankomaty EURONETU są moim zdaniem bardziej narażone jak np.
    bankomaty PKO BP itp., ponieważ klienci mają dość wysokie limity transakcji
    (standardowo 1000 PLN dziennie, a np. w PKO BP - ok 50% zadeklarowanych
    wpływów na konto). Mbank oczywiście się do tego nie przyzna i zwala sprawę
    na EURONET itp. Radzę to dobrze przemyśleć i następnym razem starać się
    zasłaniać klawiaturę bankomatu podczas wprowadzania numeru PIN tzn. ja robię
    tak, że jedną ręką wprowadzam PIN, a drugą w tym samym czasie zasłaniam
    szczelnie klawiaturę. Niestety poziom zabezpieczeń kart bankomatowych jest
    bardzo niski czyt. bez problemu można zrobić kopię nośnika magnetycznego
    karty. Sytuacja może się poprawić, kiedy wszystkie banki wprowadzą karty z
    chipem + obowiązkowe autoryzowanie transakcji PIN-em w sklepach itp. Życzę
    powodzenia i obym nie miał racji :)

    --
    Pozdrawiam, Marcin Patyna
    Ośrodek Informatyczny PG,

  • 7. Data: 2003-10-07 10:28:26
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

> [...]
    > karty, a ktoś dodatkowo korzystając z mikrokamery podejrzał PIN i w
    > tym momencie może Ci czyścić konto. Bankomaty EURONETU są moim

    Nie sądzę. Ta sprawa miała miejsce jakiś czas temu - od tej pory
    kilkukrotnie miałem na koncie duże kwoty (znacznie wyższe od tej którą
    dysponowałem wówczas na koncie) i nie było żadnych problemów.

    > zasłaniać klawiaturę bankomatu podczas wprowadzania numeru PIN tzn.
    > ja robię tak, że jedną ręką wprowadzam PIN, a drugą w tym samym
    > czasie zasłaniam szczelnie klawiaturę. Niestety poziom zabezpieczeń

    Tak robię ;)

    Dzięki.

  • 8. Data: 2003-10-07 10:30:09
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > 1. pisemna reklamacja do banku

    Skutki takie jak opisałem.

    > 2. arbiter bankowy

    :) No tak, nie pomyślałem:) Nigdy nie miałem do czynienia, ale ponoć
    arbitraż działa.

    Dzięki.

  • 9. Data: 2003-10-07 10:36:40
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

> [...]
    > poza tym nie nalezy od razu twierdzic ze to oszustwo, moze to byc po
    > prostu blad w systemie, aczkolwiek nie przyznawanie sie banku vel

    Ja również uważam że jest to błąd w systemie, ale nieprzyznanie się do
    niego, jeśli się ma o nim wiedzę, skutkiem czego dla mnie jest utrata 50zł,
    jest już oszustwem.
    Rzecznik, urząd - dobre żeby zająć czas urzędników. Można powiadomić o
    sprawie, ale przy takiej kwocie nie można liczyć by urzędy państwowe
    trwoniły pieniądze podatników na odzyskanie moich 50 zł. W najlepszym razie
    moja sprawa posłuży jako jedna z wielu przy formułowaniu zarzutów wobec
    nieuczciwych praktych bankowych.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-10-07 10:41:59
    Od: "Robert" <g...@g...pl>

    trafila mie sie podwojna transakcja z erunetu (tez mbank)
    bankomat wyswietlil mi problemy z komunikacja z moim bankiem a okazalo sie
    ze kwote sciagneli
    ale zglosilem reklamacje i po ok. tygodnia pieniadze znalazly sie powtornie
    na koncie
    robert