    From: "pietia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mbank i oszustwa przy karcie płatniczej Visa
    Date: Mon, 6 Oct 2003 15:21:55 +0200

    Witam,
    wypłaciłem kartą Visa z bankomatu Euronet 50zł. Z mojego konta zdjęto 2 x 50
    zl. Policzono że tego samego dnia wypłacałem pieniądze we Wrocławiu z
    bankomatu na rynku oraz w Warszawie z bankomatu w McDonaldzie. Zgłosiłem
    rekalmację, pisząc że nie mogłem być w 2 miejscach na raz i dostałem
    odpowiedź, że "za ujawnienie PINu..." etc. Tyle tylko że mam JEDNĄ kartę
    płatniczą do tego rachunku...
    Jako załącznik mbank przysłał opis transakcji z bankomatu w W-wie - była tam
    podana godzina transakcji.

    Tyle że mam potwierdzenie z bankomatu na wrocławskim rynku - pomiędzy tymi
    wypłatami jest godzina odstępu! Nie ma możliwości, abym w godzinę
    przemieścił się z W-wia do W-wy.

    Więc mbank genialnie wymyślił że Euronet dokonał pomyłki - tak oto bankomat
    w McDonald w W-wie cudownie przemienił się w bankomat w Galerii
    Dominikańskiej we Wrocławiu (200m od rynku...) Dodam że nie ma na to żadnego
    dowodu ani pisma z Euronetu, a jedynie gołosłowne oświadczneie urzędnika
    bankowego. Więcej: jest pismo z Euronetu z zapisem transakcji w W-wie.

    Co zrobić z tymi patafianami? Czy istnieje w polskim prawie możliwość
    skuteczniego zaskarżenia banku w wypadku ewidentnego oszustwa? Chodzi o to,
    by mieć pewność wygranej i aby koszta pozwu nie były wysokie?
    Dodam że pytam teoretycznie - o 50 zł nie bedę kruszyć kopii, ale jeśli
    zrobią to ponownie to nie popuszczę.