    From: "Marcin Patyna" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mbank i oszustwa przy karcie płatniczej Visa
    Date: Tue, 7 Oct 2003 07:38:31 +0200

    Użytkownik "pietia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:blrqag$d6f$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > wypłaciłem kartą Visa z bankomatu Euronet 50zł. Z mojego konta zdjęto 2 x
    50
    > zl. Policzono że tego samego dnia wypłacałem pieniądze we Wrocławiu z
    > bankomatu na rynku oraz w Warszawie z bankomatu w McDonaldzie. Zgłosiłem
    > rekalmację, pisząc że nie mogłem być w 2 miejscach na raz i dostałem
    > odpowiedź, że "za ujawnienie PINu..." etc. Tyle tylko że mam JEDNĄ kartę
    > płatniczą do tego rachunku...
    > Jako załącznik mbank przysłał opis transakcji z bankomatu w W-wie - była
    tam
> [...]

    Hej, dodatkowo uważam, że powinieneś zablokować tę kartę, ponieważ istnieje
    spore prawdopodobieństwo, że Twoja karta płatnicza została "sklonowana",
    czyli istnieje druga, oczywiście nielegalna kopia karty, a ktoś dodatkowo
    korzystając z mikrokamery podejrzał PIN i w tym momencie może Ci czyścić
    konto. Bankomaty EURONETU są moim zdaniem bardziej narażone jak np.
    bankomaty PKO BP itp., ponieważ klienci mają dość wysokie limity transakcji
    (standardowo 1000 PLN dziennie, a np. w PKO BP - ok 50% zadeklarowanych
    wpływów na konto). Mbank oczywiście się do tego nie przyzna i zwala sprawę
    na EURONET itp. Radzę to dobrze przemyśleć i następnym razem starać się
    zasłaniać klawiaturę bankomatu podczas wprowadzania numeru PIN tzn. ja robię
    tak, że jedną ręką wprowadzam PIN, a drugą w tym samym czasie zasłaniam
    szczelnie klawiaturę. Niestety poziom zabezpieczeń kart bankomatowych jest
    bardzo niski czyt. bez problemu można zrobić kopię nośnika magnetycznego
    karty. Sytuacja może się poprawić, kiedy wszystkie banki wprowadzą karty z
    chipem + obowiązkowe autoryzowanie transakcji PIN-em w sklepach itp. Życzę
    powodzenia i obym nie miał racji :)

    --
    Pozdrawiam, Marcin Patyna
    Ośrodek Informatyczny PG,