  • 11. Data: 2006-03-17 20:37:41
    Temat: Re: mandat za niezameldowanie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał:
    > Jeśli brak umowy to w urzędzie żądają właściela z aktem własności lub innym
    > tytułem prawnym.

    Precyzyjniej mówiąc, zażądają udowodnienia istnienia ustnej umowy najmu,
    na przykład w formie zeznań drugiej strony umowy -- właściciela
    legitymującego się aktem własności lub innym tytułem prawnym. Taka forma
    dowodzenia jest (zakładając chęć współpracy u właściciela) najprostsza,
    prawem dopuszczone są też inne.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-03-17 20:48:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał
> [...]
    >legitymującego się aktem własności lub innym tytułem prawnym. Taka forma
    >dowodzenia jest (zakładając chęć współpracy u właściciela) najprostsza,

    Tak. A niestety z chęcią współpracy bywa różnie, zwłaszcza, że większość
    społeczeństwa utożsamia ewidencje meldunkową z prawem do mieszkania, na
    zasadzie: jak jest zameldowany to nie można się go pozbyć.

    Ciekawe czy taki obowiązek istnieje w zachodniej części UE??

  • 13. Data: 2006-03-17 21:01:59
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał:
    > Ciekawe czy taki obowiązek istnieje w zachodniej części UE?

    Z krajów o których wiem, istnieje w Hiszpanii i Austrii.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-03-17 21:19:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Znam urząd, który wymaga, aby w treści takiej umowy byłyoznaczenia tytułu
    > prawnego właściela (nr aktu własności itp), większość umów nie spełnia tego

    Fascynujące. Jak rozwiązują meldowanie w mieszkaniach np. lokatorskich? ;->

    > warunku. Ja się zastanawiam, czy urząd ma podstawy to stawiania takich
    > warunków, bo w ustawie i rozporządzeniu nie znalazłem co ma być w treści
    > umowy.

    Nie mają i należy im kota pogonić.

  • 15. Data: 2006-03-17 23:37:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    > skreślenia z macierzystego WKU, tak jakby przynależność pod dwie jednostki).
    > Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane (z wyjątkiem
    > skrócenia pobytu), więc po jego opuszczeniu chyba dalej jesteśmy na
    > ewidencji WKU dla tego miejsca pobytu czasowego, które opuściliśmy (bo nikt
    > pieczątki w książeczce nie zmienił, są dwie: WKU dla adresu stałego i
    > czasowego). Czy w takim razie trzeba gdzieś załatwiać powrót do starego WKU,
    > czy urząd informuje WKU, że pobyt miał jedynie charater czasowy? I co z

    Informuje. WKU cie nie obchodzi, załatwiają to między sobą.

  • 16. Data: 2006-03-19 11:36:28
    Od: "Andżelika" <a...@c...pl>

    wiadomości news:441b27f9$1@news.home.net.pl...

    > Fascynujące. Jak rozwiązują meldowanie w mieszkaniach np. lokatorskich?
    > ;->

    w przypadku lokatorskich jest to tzw. przydział na mieszkanie, na podstawie
    którego gł. najemca może zameldować kogokolwiek

    pzdr
    Andzia

  • 17. Data: 2006-03-19 23:34:39
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    Akulka napisała:
    > Jeśli masz podpisaną umowę wynajmu, to sam mogłeś się
    > zameldować w danym miejscu. Jeśli nie - to tylko właściciel (w co niestety
    > wątpię).

    Czy mogłabyś łaskawie przestać udzielać wypowiedzi na temat ustawy o
    ewidencji ludności niezgodnych z jej treścią?
    <ciach>

    2. Jeśli nie masz podpisanej umowy najmu, to nieprawdą jest jakobyś nie
    miała prawa się zameldować w danym miejscu. Masz wręcz taki obowiązek.
    Ze spełnieniem jest co prawda problem (bo w urzędzie spytają o tytuł
    prawny do lokalu), ale obowiązkiem wynajmującego "ustnie" jest
    rozwiązanie tego problemu (pod rygorem grzywny).
    ~~~~~~~~
    A więc bez umowy i zgody właściciela nie ma o tym mowy. Chyba, że gość chce
    z kopem stracić miejsce pobytu _bez zameldowania_. W co akurat szczerze
    wątpię.

    I nie pisz proszę o tym, jak podchodzą do sprawy właściciele mieszkań.
    Na obowiązki z ueldo nie ma to _żadnego_ wpływu.
    Tak, nie ma wpływu z punktu widzenia prawa. Z punktu widzenia wynajmującego
    i najemcy ma. I nie muszę tłumaczyć jakie.

    Pozdrawiam,
    Akulka