  • Data: 2011-05-29 20:42:27
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:94fgoqFkm0U1@mid.uni-berlin.de...

    > Jest wiele rodzin, w ktorych wystepuja choroby dziedziczne.
    Sam siebie nie czytasz ze zrozumieniem?

    > Sa patologiami, sa dziedziczne, i obciazaja spoleczenstwo. Niektore z
    > dziedzicznych chorob sa czynnikiem sprzyjajacym powstawaniu chorob
    > psychicznych.
    > Wiec po co ulatwiac patologie? Nalezaloby zakazac malzenstwa w takich
    > rodzinach.
    No to na co czekasz? Zakazuj.

    Tymczasem prawda, której nie rozumiesz, jest inna. Małżeństwo to twór
    prawny, jego zawarcie rodzi ze sobą określone konsekwencje prawne właśnie. I
    do nich trzeba być zdolnym. Nawet osoba terminalnie chora na raka może być
    do nich zdolna. Chory na Alzheimera, down, schizofrenik - niekoniecznie.
    Przewidziana prawem możliwość niedopuszczenia przez instytucje państwowe
    zawarcia małżeństwa to nie automat do zakazów, lecz możliwość właśnie. W ten
    sposób społeczeństwo broni się przed patologią. Chorych zakaźnie izoluje się
    i leczy przymusowo, chociaż nic złego nie zrobili.

    --
    Jotte